Vraag

Na laatste update werkt mijn Sonos niet meer

• 4 november 2017
  • 17 reacties
  • 4883 Bekeken

De afgelopen week wilde ik gebruik maken van mijn Sonos systeem en meestal doe ik dit via mijn telefoon of Ipad. Ik kreeg de mededeling dat er een update was en die moest ik installeren. Dus op installeren geklikt en toen begon de ellende.
Ik heb een Bridge direct aangesloten op het modem, daarnaast 2 x Sonos Play 1, Connect AMP en een Sonos Play 5.
Opeens kon mijn Sonos systeem niets meer vinden en update was niet gelukt. Ook kon ik op dat moment nergens meer verbinding mee maken. Volgens Sonos was er geen enkele speler aangesloten. Dus alles nogmaals geïnstalleerd, hetgeen ook niet vlekkeloos ging. Één Play 1 deed er heel lang over om opgenomen te worden en na 5 mislukte pogingen werd hij herkend.
Vervolgens wilde ik mijn configuratie bekijken. Mijn hele muziek database was weg, alsmede al mijn radiostations waren weg. Ik kon niet vinden waar deze stonden, want dat werd niet weergegeven.
Geprobeerd Sonos vanaf mij Samsung Galaxy S7 aan te roepen, ook hier werd Sonos niet herkend en werd mij gevraagd wederom alles opnieuw in te stellen.
Kortom ik ben nu meer dan een week bezig om Sonos weer actief te krijgen en het lukt niet.

Mijn laatste poging heb ik nu op de PC gedaan en als je lang genoeg wacht komt Sonos opeens tevoorschijn. Muziekdatabase heb ik nog steeds niet en ook mijn Radiostations zijn er niet. Kan geen verbinding maken met Tunein is de mededeling.
Nu heb ik met veel gedoe één radiostation tevoorschijn gekregen en die speelt nu, terwijl mijn Sonos op dit moment aangeeft dat er geen verbinding is en ik mijn Wifi moet controleren. Muziek speel gewoon door!!!!!!!

Laat je alles staan en doe je verder niets, dan heb je opeens weer verbinding.

Ik heb geen Wifi problemen hier in huis, snelste Ziggo verbindingen en alles werkt normaal, behalve Sonos.
Ook heb ik sinds dat ik Sonos heb nog nooit problemen gehad, alles speelde perfect af, tot de laatste update.

Ik heb geen flauw idee wat hier aan de hand is, maar ben op een punt aan beland op het hele systeem het raam uit te gooien.

Wie weet de oplossing voor dit probleem.

17 Reacties

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook gisteren na mn update alles van slag. Hier zal sonos denk ik iets gauw aan moeten doen.
Gisteren weer de hele dag bezig geweest, aangezien al mijn instellingen weer eens waren verdwenen. Ik kan ook geen diagnostische gegevens meer opsturen. Krijg eveneens de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.
Start ik nu Sonos op dan krijg ik de volgende mededeling te zien:

Wacht ik 10 minuten dan krijg ik dit scherm:

In dit laatste scherm ben ik weer mijn beide Play 1 boxen kwijt.

Gisteren had ik onderstaand scherm nog:

Ik heb vandaag niets gedaan, alleen Sonos opgestart en weer is alles weg.

SONOS Waar zijn jullie mee bezig, Mijn dure systeem is op dit moment geheel onbruikbaar en dus compleet waardeloos geworden

Ga hier wat aan doen, ik heb inmiddels ook al een ticket aangemaakt, maar nog steeds geen antwoord ontvangen.
Heb bij mij het probleem gevonden. Lag aan mijn wifi versterker.tplink via mijn netstroom. Die had precies dezelfde instellingen als mn router. Die heb ik nu terug gezet naar fabrieksinstellingen. Nu werkt alles weer.
Toevallig heb ik ook TP link hier in huis, In ieder geval dank voor de tip, Ga het vanmiddag ook eens even uitzoeken hoe dat hier zit.
Ik hoop dat dit helpt, want zo wordt ik er gestoord van.
Ben benieuwd. Het is een super systeem. Ik hoor graag nog of t gelukt is.
Hoi gefco83

Ik ben het helemaal met je eens, als het goed werkt is het een super goed systeem en een uitstekende geluidskwaliteit, geen discussie over mogelijk. Daarom was ik zo pissig dat het opeens niet meer werkte na die update.

Ik heb vanmiddag alles gesloopt, het hele sysyteem en alles inclusief Ziggo modem gereset. Ik heb ook de Bridge die ik gebruik uit mijn meterkast gehaald. Die stond rechtstreeks op mijn modem aangesloten. Ik heb deze nu rechtstreeks op mijn Laptop aangesloten middels een splitter met ethernetverbinding en alles opnieuw ingsteld en opeens kwam het systeem dat ik een speler moest installeren. Toen ik dat wilde doen zag ik op mijn scherm de Play1 spelers, alsmede mijn Connectbox die mijn stereo bedient tevoorschijn komen. Ik kon ze nu ook weer koppelen.
Opeens was alles weer terug en heb ik nu onderstaand scherm:

En mijn Sonos doet het nu weer.

Ik durf nog even niet mijn Ipad en/of telefoon te gebruiken, maar ik moet dat wel proberen, want voorheen werkte dat ook feilloos.

Rest toch noch de vraag aan SONOS, wat er gewijzigd is waardoor deze ellende kon ontstaan, want er zijn toch meerdere mensen die er last van hebben.
Des duivels, ben sinds de update gisteren ook alles kwijt. Kwam in een rare loop in de apo terecht, moest me weer registreren en tenminste 1 apparaat aansluiten volgens de app, wilde ik aansluiten, dan moest ik weer eerst registreren, en ga zo maar door. Alles erafgegooid en app opnieuw gedownload, dan ziet ie éven dat er bestaand systeem is, maar daarna vraagt ie toch weer om tenminste één apoaraat aan te sluiten etc. Dit mag niet voorkomen, beste Sonos! En helaas niet voor t eerst.
Des duivels, ben sinds de update gisteren ook alles kwijt. Kwam in een rare loop in de apo terecht, moest me weer registreren en tenminste 1 apparaat aansluiten volgens de app, wilde ik aansluiten, dan moest ik weer eerst registreren, en ga zo maar door. Alles erafgegooid en app opnieuw gedownload, dan ziet ie éven dat er bestaand systeem is, maar daarna vraagt ie toch weer om tenminste één apoaraat aan te sluiten etc. Dit mag niet voorkomen, beste Sonos! En helaas niet voor t eerst.

Dit is exact hetzelfde probleem dat ik ook had. Precies zoals je beschrijft kwam het hier ook voor.
En dit alles na de laatste update. Onbegrijpelijk dat Sonos zoiets laat gebeuren en dat je daarvoor zoveel ellende door krijgt.
Ik ben dagen bezig geweest om te kijken, waar het aan lag, maar kon niets vinden. Uiteindelijk alles eraf gehaald en mijn directe bridge aansluiting op het modem verwijderd.
Daarna ging het nog niet direct goed, maar begon het systeem te zoeken en kwam met de mededeling minimaal met één speler te configureren. Toen ik dat wilde doen, kwamen opeens mijn spelers tevoorschijn en langzamerhand de andere zaken. Ik heb het even laten staan en na een tijdje was alles er weer. Voor deze update kon ik alles bedienen om het even of het een IPad, telefoon of PC was. Ik heb het nu op de PC werkend, maar heb de IPad nog niet geprobeerd hoe dat werkt.

gefco83 kon het hestellen door zijn TPlink naar de fabrieksinstellingen te resetten, ik door de bridge van het modem te halen en naar elders te verplaatsen.

Maar dit deugt gewoon niet, wat Sonos met deze update heeft gedaan. Mag voor zo'n gerenomeerd merk niet voorkomen
Nog even een aanvullend bericht.

Vandaag geprobeerd mijn muziekdatabase te herstellen. Deze staat op een externe schijf die met mijn laptop verbonden is.
Heeft altijd op deze manier gewerkt.
Omdat deze database weg is, moet ik deze opnieuw installeren.
Dat lijkt te lukken gezien onderstaand scherm:

Echter na enige tijd verschijnt onderstaand scherm:

Het lukt dus niet om mijn muziekdatabase in Sonos te krijgen.

Waarom reageert er niemand van Sonos? Ook nog steeds geen antwoord op mijn ticket. Belofte reactie binnen 24 uur, maar blijkbaar heeft Sonos een andere klok.
Muziekdatabase doet het inmiddels ook. Pas na uitzetten van de APP en weer aanzetten verscheen de database in beeld. Het wordt blijkbaar wel bijgewerkt, maar niet zichtbaar weergegeven, zolang de APP niet wordt herstart,

Inmiddels ook bericht gekregen van SONOS en kijken wat ze hier aan gaan doen
Reputatie 5
Badge +2
Vaak zijn het netwerk gerelateerde problemen. Ik wil je adviseren om de case bij te houden middels de e-mail. Zijn er andere die hulp nodig hebben of hebben jullie inmiddels contact gehad met de support (telefoon of e-mail?).
Heb dezelfde problemen ondervonden, compleet nieuwe sonos setup moeten doen en registratie.
Het is voor mij onbegrijpelijk dat dit soort problemen voorkomen na een update. Wordt dit niet getest? of hebben jullie de verkeerde test protocolen of beta groep om het uit te proberen?
@Ryan A, Indien mensen problemen krijgen na een update dan zal het daar niet aan liggen, bij mij bleef alles wat niet gerelateerd is aan Sonos gewoon werken. De opmerking dat dit soort problemen gerelateerd zijn aan lokale netwerk problemen vindt ik een heel goedkoop en slecht antwoordt. 😠
Reputatie 5
Badge +2
Ik kan het niet anders verwoorden dan ik heb gedaan in mijn vorige bericht, het is dan ook meer een vermoeden. Als het om een software fout ging dan was er meer bekent en hadden wij dat ook gedeelt. Wij lossen graag problemen op dus advies misschien voor de volgende keer, neem gelijk contact met ons op zodat je het systeem niet opnieuw hoeft te installeren. Hopelijk kunnen we dan achterhalen waar het daadwerkelijk aan ligt.
Ik zou het willen samenvatten als: bij problemen na de voorgeschreven stappen even de bridge uit het netwerk halen (en ook van de voeding?). Tien seconden voeding en netwerk uitschakelen en opnieuw inschakelen deed het in ieder geval voor mij. De muziekbibliotheek bleef bestaan en ik heb verder geen apparaten opnieuw hoeven in te stellen of streamingdiensten opnieuw te activeren.
Mocht het zo zijn dat de connectie opnieuw verdwijnt na eerder beschreven stappen, bij mij werkte het uittrekken van het netwerkkabeltje uit de bridge en na tien seconden weer insteken feilloos. De eerder gevonden apparaten en plotseling weer verdwenen apparaten bleven/blijven benaderbaar.
Dit overigens bij:

Versie: 8.4
Build: 41350131
Badge
Vergelijke problemen bij mij. Zie mijn topics:
https://nl.community.sonos.com/installatie-en-gebruik-229100/sonos-bijwerken-gedonder-6766783
https://nl.community.sonos.com/installatie-en-gebruik-229100/ik-wil-mijn-oude-sonos-terug-6766918
Tsja, ik sluit me aan helaas. Op 16 april update gedaan en nu kan Sonos WiFi niet meer vinden. Support Sonos ‘denkt’ dat het aan de bridge
Iigt. Heb ‘m 10 minuten uit het netwerk en van de stroom gehaald. Geen effect. Tot aan update jarenlang geen last gehad. Nog ff verder puzzelen.
Reputatie 7
Badge +2
Tsja, ik sluit me aan helaas. Op 16 april update gedaan en nu kan Sonos WiFi niet meer vinden. Support Sonos ‘denkt’ dat het aan de bridge
Iigt. Heb ‘m 10 minuten uit het netwerk en van de stroom gehaald. Geen effect. Tot aan update jarenlang geen last gehad. Nog ff verder puzzelen.

Je hebt dus contact met Sonos gehad? dat wij 'denken' dat het aan de Bridge ligt?
Heb je een referentie nummer voor me? kan ik dit even inzien.

Reageer