Vraag

Na ios10 iphone 6 update geen spotify en radio meer

• 16 september 2016
  • 25 reacties
  • 2934 Bekeken

Na het updaten geeft spotify en radio een fout melding op mijn andere controllers werkt het nog wel . Wel kan ik het geluid bedienen maar connectie met spot en radio lukt niet

25 Reacties

Hier hetzelfde probleem, Browse failure Tunein + Spotify + Soundcloud
Hier hetzelfde probleem
Na de update van mij IPhone 6S en IPad met IOS 10 kan ik Spotify niet meer verbinden in de Sonos controller
Via de PC werkt alles kom ik wel via de desktop controller bij Spotify..
Zowel IPhone, PC en IPad zijn verbonden met hetzelfde draadloze netwerk.
Ik heb werkelijk alles geprobeerd, router opnieuw opgestart, apps verwijderd en weer geïnstalleerd op IPhone.
Trueplay werkt niet en krijg ik de melding, wordt niet ondersteund op deze IPhone. Ook blijkt Radio door Tuneln niet te werken.
Via de app Sonopad werkt alles prima (spotify, radio etc met Play 1.
Hi,

Ik had herzelfde probleem.
Je hebt waarschijnlijk Ziggo als internet provider.
De work around is op het moment dat je in de wifi instellingen de dns die nu ingevuld staat veranderd in 8.8.8.8.
Daarna terug naar de wifi instellingen, wifi uit en aan zetten. Sonos app opnieuw opstarten, dubbeklik homeknop en sonos app omhoogvegen. App opnieuw opstarten, dan werkt het weer.

Groeten,
Marijn
Hoi Marijn,
Bedankt , werkt weer als een trein
Badge
Dank je Marijn, Het werkt bij mijn iPhone 6s weer goed!
Hallo, ik heb hetzelfde probleem en ook ziggo. Maar zodra ik mijn router aan uit zet krijg ik een ander IP-adres. En kan dan niet meer inloggen op zakelijk netwerk. Dat kan wel weer veranderd worden maar daar worden ze op kantoor niet blij van.
Zijn er andere oplossingen? Is sonos überhaupt op de hoogte van de problemen?
Groeten Lars
Hallo lars,
Kijk naar de oplossing van Marijn.
Je dns veranderen naar 8.8.8.8 bij je instellingen op je iphone .
Je gaat naar je netwerk dan op het uitroepteken tikken en de dns veranderen .
Je hoeft niks op je router te veranderen .
S6
Groet
Jeroen
Super!
Het werkt!
Helaas helpt dit bij mij niet... ik blijf dezelfde foutmelding krijgen: er is een probleem met het bevestigen van uw account.... nog andere ideeen?
Reputatie 3
Bevestigen van je account? Dan moet je misschien eens inloggen op de website van de muziekservice die je gebruikt om er zeker van te zijn dat het account/wachtwoord juist is?
Reputatie 5
Badge +2
nog andere ideeen?

Zou je voor mij na de poging om de service toe te voegen een diagnose willen insturen. Post het bevestiging's nummer hier.
Ik heb nummer 6562738 doorgestuurd.
Spotify account is goed, kan die op andere devices wel gewoon gebruiken. Alleen devices met iOS 10 werken niet meer.
Reputatie 5
Badge +2
Ik zie dat er nog steeds DNS problemen zijn op de Iphone, heb je de DNS goed aangepast in de instellingen bij Wifi? Controleer het nog even, als je de aanpassing gedaan heb, verbreek even de wifi verbinding en zet hem weer aan. Sluit dan de app op de achtergrond even helemaal af en controleer Spotify weer op de Iphone.
Nee, helaas. Het werkt nog steeds niet. DNS staat op 8.8.8.8.
Ook weer opnieuw gereset, apps gesloten, telefoon uit- en aangezet... ik blijf dezelfde melding krijgen.
En nu ineens doet ie het!
Had zelfde probleem na install ios10 op iphone. Internet via Ziggo. DNs op iphone gewijzigd en het werkt weer. Ik mag er toch van uit gaan dat Sonos de app gaat aanpassen. Is geen reclame voor het Imago van Sonos op gebied gebruikersvriendelijkheid. Zeker niet na de grote NL reclamecampagne van de afgelopen dagen in de dagbladen!
Hi,

De work around is op het moment dat je in de wifi instellingen de dns die nu ingevuld staat veranderd in 8.8.8.8.
Daarna terug naar de wifi instellingen, wifi uit en aan zetten. Sonos app opnieuw opstarten, dubbeklik homeknop en sonos app omhoogvegen. App opnieuw opstarten, dan werkt het weer.

Groeten,
Marijn

Dank. Werkt weer!
Vandaag de tip van Marijn uitgevoerd en het werkte. Echter vanavond krijg ik weer de foutmelding. Iemand tips?
Reputatie 2
Badge +1
Geen dure Apple apparatuur kopen 🙂
Reputatie 5
Badge +2
...... Iemand tips?

Wat voor iPhone heb je? Het komen komen doordat Ziggo de DNS lease om de 24 uur vernieuwd, mocht je een andere router in huis hebben, is het misschien beter om deze inwerking te zetten achter de Ubee router. Pas de DNS op die router aan naar een open DNS, bijvoorbeeld secondair 8.8.8.8 en secondair 8.8.4.4
Hi,

Groeten,
Marijn
Hallo Marijn,

als ik dat doe verspringt de DNS weer in het oude nummer als ik later hierop terugkijk, en zijn de 8.8.8.8 weer weg?
Reputatie 3
Denk niet dat dit nog van toepassing is, maar ik zie dat je twee topics hebt dus ik kijk even naar die andere!
Badge
Ik heb het volgende gedaan. Ga naar; http://www.hendrikjansen.nl/henk/streaming.html. (Of andere bron)
Kijk of jou radiostation daar bij staat. Open Sonos app, Beheren, radiostations toevoegen. Streaming URL invoeren. Naam in vullen. Klaar. Ik heb weer muziek. En de zenders staan ook in de ander "bedienpanelen"op geslagen. Ik heb dus niets in routersettings, DNS nummers of wat dan ook veranderd. Zie ook de bijdrage van Nick P. cool: 😃

Reageer