Na installeren Boost alsmaar problemen

• 30 december 2014
  • 4 reacties
  • 1313 Bekeken

Reputatie 2
Listers,

ik was tot de komst van de Boost tevreden met de werking van mijn Sonos installatie. Had de volgende opstelling:
Huiskamer
Experia box V9
9m lang snoer van Experiabox naar een switch,
Van switch naar de Bridge
Draadloos aangesloten 2x Play 5 op Bridge
Alles werkte naar behoren
Ipad 2 met laatste Sonos controller app.

Ik dacht ik koop een set Play 1's en zet die op een andere kamer 1 verdieping.
Alles beneden hetzelfde gelaten en de Play 1's.
aangesloten. Ging nog best redelijk snel.

Maar bij gebruik mis ik soms ineens een kamer of staat er een vraagteken op de plek waar normaal bij de kamer een L of R staat. Dus ?+2

Om dit te verbeteren heb ik een Boost aangeschaft en die op de plek gezet van de Bridge. in de huiskamer begane grond.

De oude bridge heb ik toegevoegd en halverwege tussen de twee sets gezet en alles deed het op een zeker moment. Zowel op de andere kamer 1e verdieping als in de huiskamer.

Dat gaat allemaal goed tot je bijvoorbeeld na een paar uur even in 1 van de kamers van je Sonos wilt genieten. Dan blijkt ineens een kamer te ontbreken en ben je in de weer met het toevoegen van de kamer wat soms gewoon niet gaat omdat de component niet herkend wordt. Stekker eruit en weer terug helpt soms en soms een reset.

Ik heb nu alles in orde, de muziek speelt prima op mijn andere kamer en ik kijk of de woonkamer nog aanwezig is: nee dus.

Dit wordt een vervelend zaak.

Is er nog redding want steeds opnieuw alles van de ontbrekende kamer opnieuw toevoegen en maar hopen dat dat snel lukt is nogal hinderlijk.

Ben ik de enige met dit probleem? Is er een oplossing?

Mvg,
Jan-Bert

4 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Welkom op het forum, Bonkema!

Is er een oplossing?

De symptomen doen denken aan een sluimerend IP-probleem. Daarbij is de eerste stap naar een oplossing altijd:
  • haal alles wat met het netwerk is verbonden, van de stroom
  • wacht 30 seconden
  • zet de router aan de stroom
  • daarna één voor één de bedrade Sonos-componenten
  • idem de draadloze Sonos-componenten
  • daarna de rest
  • wacht met de volgende categorie tot de vorige geheel is opgestart
Reputatie 2
Alles gedaan volgens jouw instructies en beide kamers hebben nu een werkend systeem.

Even afwachten wat het gaat worden maar bedankt tot zover!

Jan-Bert
Reputatie 3
Badge +2
Alles gedaan volgens jouw instructies en beide kamers hebben nu een werkend systeem.

Bedankt voor de terugkoppeling.
Reputatie 2
De Experia box V9 laat vaak geen upnp verkeer meer door naar de rest van het netwerk. Alleen een herstart van de EB lost het probleem vaak op. Wil je dit probleem definitief oplossen. Koop dan een eigen "goede" router en koppel die dan achter de EB

Reageer