Vraag

Muziekbibliotheek van Synology NAS koppelen met Gebruikersnaam en paswoord van NAS

  • 11 March 2022
  • 13 reacties
  • 1532 Bekeken

Bij Muziekbibliotheek van Synology NAS koppelen geef ik gebruikersnaam en paswoord van de NAS in en het koppelen lukt niet. Krijg het bericht dat verkeerd is. Wat doe ik verkeerd? 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

Reputatie 7

Heb je NTLMv1 authenticatie ingesteld?

Ik ga dat nakijken, nu eerst naar verjaardagsparty) Bedankt voor jouw reactie.

Reputatie 7

Ik geef geen garanties, maar kwam het tegen op de engelstalige site.

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @sopolnos 

 

Is het ondertussen gelukt om je Synology NAS muziek bibliotheek toe te voegen?

Hallo Jeroen, de Sonos 1 installatie staat bij vrienden, de Synology DS720+ staat hier. Ik wil de Sonos app hier installeren om uit te zoeken waarom de app de nas niet vindt, maar ik vind enkel Sonos 2 app?

Heb ondertussen ontdekt dat die app zich enkel installeert als er een Sonos toestel aanwezig is, zal me dus ter plaatse moeten begeven om het daar uit te zoeken. Wordt vervolgd… bedankt alvast voor je reactie.

Reputatie 7

Maar dan ga je dus de Sonos speakers in het huis van je vrienden verbinden met een NAS die in jouw huis staat? Niet eenvoudig, zie https://en.community.sonos.com/advanced-setups-229000/setup-library-from-nas-from-outside-network-6805283

Bedankt voor de link, maar de nas gaat natuurlijk mee terug he :wink:

 

Reputatie 7

Dat kon ik uit jouw antwoorden niet afleiden - mijn invulling was dat een NAS die bij jou thuis staat, jouw NAS is.

Even als toelichting: de app is bij Sonos slechts een afstandsbediening voor het systeem. Daarom moet je minstens één speaker in huis hebben om wijzigingen aan het systeem te kunnen doorvoeren (zoals de toevoeging van een NAS).

Ok, duidelijk, en, natuurlijk, 106rally, er had moeten staan: ’hun’ Synology DS720+ staat hier.

Reputatie 7

Is OK. Ik hoop dat je wat hebt aan mijn toelichting.

Reputatie 1
Badge

Nog even het volgende:

 

De Sonos S1 apparatuur gebruikt nog steeds het SMB1 protocol en op de Synology NAS staat dit tegenwoordig default uit. 
 

 

Heb dit in de DS720+ aangepast en ga binnenkort naar de Sonos installatie; ik laat hier dan weten hoe het verloopt, heb er alvast goede hoop op dat het gaat lukken. Alvast bedankt voor jullie inbreng.