Vraag

Muziekbibliotheek van Synology NAS koppelen

• 17 maart 2018
  • 6 reacties
  • 12141 Bekeken

Hallo,

Ik wil graag mijn Muziekbibliotheek van Synology NAS koppelen dit heb ik als volgt geprobeerd:
In de SONOS app ga ik naar Instellingen - Muziekbibliotheek Beheren - Indeling Muziekbibliotheek en onderin "Nieuwe share toevoegen", daar vul ik in \\mijnipnummervandeNAS\music en dan de gebruikersnaam en het bijbehorend wachtwoord, dan zie ik heel even een blauw cirkeltje in beeld maar helaas blijft het daarbij.

Wat ik al gecontroleerd heb is of op mijn Synology NAS SMB services ingeschakeld waren, deze staat dus aan ( hij staat nu op SMB1 maar ik heb ook SMB 2 SMB3 en SMB3 large MTU geprobeerd maar helaas zonder succes)
Verder heb ik ook geprobeerd om een connectie te maken met de firewall uitgeschakeld op de Synology NAS maar ook dat heeft niet geholpen. Ook NFS staat aan.

Weet iemand wat ik fout doe want volgens mij moet het mogelijk zijn om via de SONOS app mijn muziek collectie op de Synologie NAS te benaderen en af te spelen op de SONOS ONE.

Alvast bedankt voor de reacties

Gr Harry

6 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Bij mij staat het pad er met slash in ipv backslash. In de voorbeelden van Sonos zelf staat idd een backslash.

Dat is idd wel vreemd....maar als ik de forward slash neem kom ik er helemaal niet in......
Reputatie 4
Badge +3
]mm, inderdaad vreemd, ik heb even in m`n I-phone gekeken, daar staat het pad ook met forward. Hieronder mijn SMB instellingen in de Syno. Niks speciaals ingesteld. Probeer het eens met uit- en weer aanzetten van de service. Dus 'enable windows file service' uitvinken, toepassen en dan weer aanvinken en toepassen. Dit heb ik eens moeten doen om de Synology zichtbaar te maken in een mediaspeler (niet de Sonos).

Dat kan ik idd een even proberen..verder zie ik wel dat jij SMB3 large MTU aan hebt staan ik hen er SMB1 staan....ik zal dit ook meteen even omzetten....en laat het zo weten
Yes! Hij zegt nu dat ie eerst een index
moet maken dus het lijkt er idd op dat de SMB service aan en uitzetten icm met de instelling SMB3 large MTU aan zetten het probleem heeft opgelost!
Even afwachten nog maar het ziet er al beter uit. TNX Eddie voor de tip!!!

Gr Harry
Reputatie 4
Badge +3
Mooi, denk `t ook. Houdt er rekening mee dat het opbouwen v/d index behoorlijk wat tijd in beslag kan nemen, afhankelijk van de hoeveelheid muziek die je hebt. Ook is het aantal te indexeren muziekbestanden gelimiteerd tot maximaal 70.000. Ik gebruik zelf tegenwoordig een Plex server met de Sonos Plex client service, die heeft dat probleem niet.

Reageer