Beantwoord

Muziek valt steeds weg

Ik heb mijn systeem inmiddels omgezet naar Sonos-wifi naar aanleiding van eerder advies hier, maar de muziek valt nog steeds weg bij het afspelen via Spotify. Ik krijg geen foutmelding, maar alleen de mededeling dat er geen muziek geselecteerd is. Ik heb een diagnose uitgevoerd. Nr. is 1853623916
icon

Beste antwoord door Tim S 13 mei 2019, 12:33

Het liefst wil je, als je een stereopaar zou bekabelen om Sonos-wifi op te zetten, de linker speaker bekabelen, liever niet de rechter.

De Sub kan je met 1 kamer mee laten werken, uiteraard kan je meerdere kamers in een groep zetten zodat ze synchroon de zelfde muziek afspelen.

Ik zeg in mijn vorige regel het groeperen van Muziek, helaas is het groeperen van TV geluid van bijvoorbeeld de soundbar, naar andere kamers toe, niet iets wat wij aanraden en helaas problemen kan geven.

Zie hiervoor graag onze Community Post over Home Theater, waarin je onderin het kopje "Groeperen" kan uitklappen.
Bekijk origineel

18 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
En als je je Spotify account eens verwijderd en daarna opnieuw toevoegt aan je Sonos account?
Dat lijkt te werken. Bedankt voor de tip!
Reputatie 5
Badge +3
Graag gedaan, geniet er van ?
Badge
Ik begreep dat je ook het kanaal (1,6 of 11) kunt aanpassen via meer instellingen advanced en sonosnet kanaal maar die optie Sonos net kanaal wordt bij mij niet aangegeven in mkjn android telefoon.
Reputatie 5
Badge +3
heb je de recentste updates? Want die optie zou er normaal bij moeten staan.
Badge
Jazeker.
Die enige opties onder advanced te vinden en die er een beetje op lijken zijn:
Draadloze istallatie
Verbinden met Sonosnet
Sonos net sleutel opnieuw instellen

Maar geen sonos kanaal instellen, deze optie komt niet voor helaas.
Reputatie 5
Badge +3
de App opnieuw installeren zou een oplossing kunnen bieden. Ik zit hier nog met een oude iPhone en dat werkt nog perfect ( voor zolang het duurt ).
Misschien kunnen andere Android gebruikers je nog goede tips geven.
Reputatie 7
Badge +2
Als je de geavanceerde instellingen "wel" kan benaderen zou dit een indicatie zijn dat je telefoon/tablet netjes up-to-date is.
Hier zou je dan ook alle geavanceerde instellingen moeten zien verschijnen, inclusief het Sonos-net kanaal.
Weet wel dat als Sonos volledig draadloos staat, er geen Sonos-wifi actief is.
Mocht je de functie toch niet zien verschijnen, dan zien we graag een diagnose tegemoet van de controller die de opties niet doet weergeven.
Naast de diagnose zien we ook graag een screenshot tegemoet.
Badge
Diagnose 1674595183 is verzonden. Screenshots bijgevoegd. Sonos is onbedraad en werkt via wifi. (Neem ik aan)
Als ik slechts 1 speaker aan zet hebben we geen haperingen.
Reputatie 7
Badge +2
Diagnose 1674595183 is verzonden. Screenshots bijgevoegd. Sonos is onbedraad en werkt via wifi. (Neem ik aan)
Als ik slechts 1 speaker aan zet hebben we geen haperingen.

Sonos-net kanaal zie je niet, omdat je Sonos volledig draadloos op de wifi van je KPN werkt.

De reden dat u problemen kan ervaren, is vanwege het feit dat de wifi "Rotterdam" door meerdere routers/versterkers in de lucht gedrukt worden.
U maakt dus gebruik van een hoofd-modem en een extra wifi versterker(s).
Helaas ondersteunen wij deze setup (nog) niet.
Wil u verzoeken onze Community Post door te lezen omtrent het verschil tussen Sonos wifi en Router wifi.
Waarin we waarschijnlijk het advies zouden bieden om op Sonos wifi over te stappen door 1 component te bekabelen.
Of de wifi bij u thuis zo aan te passen dat alle antennes op het zelfde draadloos kanaal staan, of dat je Sonos geforceerde met maar 1 van de wifis in contact laat komen, door bijvoorbeeld de wifi naam van de andere punten aan te passen.
Badge
Tim bedankt ik ga er eemtje bedraad aansluiten. Vraag kun je er ook twee bedraad aansluiten?
Als je er een bedraad aansluit moet ik de app xan opnieuw instaleren? Ik zie nu nog maar twee speakers dd rest niet meer.
Badge
Diagnose 2077267473 Tim ik zie met 1 speaker bedraad, sonos 3 (kantoor) nog maar 2 speakers die nog WM1 geschakeld staan, de WM0 geschakelde speakers zijn niet zichtbaar, wat adviseer je?
Badge
Tim ik heb alles speaker voor speaker gereset waarbij 1 sonos 5 bedraad. Dat werkt alleen zou ik de sonos 3 willen bedraden ivm de locatie. Toen ik dat probeerde crashte de hele boel en moest ik alles opnieuw doen.
1306204226 meest recente diagnose ter info. Graag even aangeven of ik de sonos 3 als een tweede bedrade speaker kan gebruiken en hoe dat in te stellen.
Mvrgr
Badge
Tim nog een vraag, kan ik mijn sub aan de woonkamerspeakers en aan playbar wanneer we naar tv kijken.
Tweede, bij het koppelen van de woonkamer met de tvkameer in 1 groep, is het geluid net niet synchroon.
Badge
Tim hoe kan ik de app op andere apparaten bijwerken dat daar ook via nieuwe sonoswifi gewerkt gaat worden. Indanks toegang tot Sonosnet is de sonoswifu op andere apparaten niet zichtbaar en heb ik weer haperingen in het geluid. Is er geen app meer oor Windows 10?
Reputatie 7
Badge +2
Het liefst wil je, als je een stereopaar zou bekabelen om Sonos-wifi op te zetten, de linker speaker bekabelen, liever niet de rechter.

De Sub kan je met 1 kamer mee laten werken, uiteraard kan je meerdere kamers in een groep zetten zodat ze synchroon de zelfde muziek afspelen.

Ik zeg in mijn vorige regel het groeperen van Muziek, helaas is het groeperen van TV geluid van bijvoorbeeld de soundbar, naar andere kamers toe, niet iets wat wij aanraden en helaas problemen kan geven.
Zie hiervoor graag onze Community Post over Home Theater, waarin je onderin het kopje "Groeperen" kan uitklappen.
Badge
Tim bedankt voor de antwoorden tot zover. Wel nog de vraag of ik een tweede speaker kan bedraden of dat dit er maar 1 mag zijn?
Reputatie 7
Badge +2
In principe kan je 2 of meer, of alles, bekabelen, mits je netwerk, in de meeste gevallen switches, het STP (spanning tree protocol // IEEE 802.1D) zou ondersteunen.
Als het STP niet goed werkt op netwerk apparatuur, dan zou je kunnen ervaren dat je netwerk zeer langzaam zou worden, of dat je gehele netwerk plat komt te liggen, als in dat je internet het dus ook niet meer zou doen.
De meeste Modem/routers ondersteunen het STP, helaas zijn er een paar die dit helaas niet doen.
Meestal als mensen ervaren dat hun internet verdwijnt bij het aansluiten van 2 of meer Sonos componenten, dan gaat het vaak om een switch die het STP niet zou ondersteunen.

Reageer