Beantwoord

Muziek streamen met Android naar de Beam.

  • 11 February 2022
  • 9 reacties
  • 1041 Bekeken

Pas aangeschaft een beam. Prima geluid. Nu de vraag mijn vriendin heeft een iPhone en een account aangemaakt. Nu heb ik een Android telefoon, Ik kan nu niet met hetzelfde account muziek streamen naar de beam met mijn telefoon en mijn vriendin wel met de iPhone via AirPlay. Wat is hier de oplossing voor?

icon

Beste antwoord door 106rallye 11 February 2022, 23:48

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hier staan alle mogelijkheden genoemd https://support.sonos.com/s/article/3549?language=nl_NL

 

Reputatie 7

Een Android telefoon kan nu eenmaal geen Airplay en Sonos doet niet aan Chromecast. Jij kunt waarschijnlijk wel weer muziek die op je telefoon staat naar Sonos streamen, wat met een iPhone weer niet kan……

Ik kan met mijn telefoon helemaal Nijkamp met de beam. Is Sonos alleen maar geschikt voor de iPhone dan?

Niks

Het antwoord van Erooij bevat alleen maar betaalde streamingdiensten. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik kan met mijn telefoon helemaal Nijkamp met de beam. Is Sonos alleen maar geschikt voor de iPhone dan?

Hoe bedoel je dit? Kan je vanuit de app ook je Sonos niet bedienen of muziekservices benaderen?

De link die ik doorstuur spreekt ook over AirPlay, zoals @106rallye aangeeft bestaat zoiets niet voor de Android. De in de link genoemde diensten zouden wel direct afgespeeld kunnen worden op je Sonos. Dus vanuit de app van de muziekdienst zelf.

Hoe dan ook, je zou alles vanuit de sonosapp zelf moeten kunnen aansturen.

Nee kan hem ook niet benaderen of bedienen. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat zou uiteraard wel gewoon moeten werken.
Beide telefoons wel op hetzelfde netwerk? De app al eens verwijderd en opnieuw toegevoegd? Krijg je een bepaalde melding? Op welk moment gaat het fout? Zie je de Beam wel in de app? Zelfde Sonosaccount?

Reputatie 7

Je kunt hem helemaal niet bedienen? Dat had ik niet uit je eerste post gehaald. Heb je bedrijfssoftware op je telefoon? Zit je per ongeluk op het gastennetwerk?