Beantwoord

muziek bibliotheek van NAS niet meer te koppelen

  • 17 April 2022
  • 5 reacties
  • 518 Bekeken

geachte allen,

ik wilde laatst van mijn NAS wat muziek draaien en tot mijn verbazing lukte dat niet meer. heb wel een nieuwe Synology NAS 418play, verhip ander ww moest ik instellen.

echter dat lukte me niet… ook niet met het nieuwe ww.

dit artikel opgezocht: Muziekbiblitheek op nas niet meer bereikbaar | Sonos Community en daar stond in dat de SMB service op SMB1 moet staan. ik dit allemaal nagezocht en daar staat het op

vanalles geprobeerd (behalve PLEX) want daar heb ik effe geen idee van hoe het werkt. 

heeft altijd gewerkt mijn muziek biblio en nu gaat het niet meer. iemand nog suggesties aub…

 

groetjes,

 

W

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 17 April 2022, 11:06

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

en jawel, het werkt lijkt erop dat ik het verholpen heb met de NTLMv1 aan te vinken, kon deze in eerste instantie niet vinden.

 

dank allen voor de hulp… we kunnen weer luisteren :)

 

groetjes,

 

William

 

Reputatie 4
Badge +1

Beste @william_73 

 

Is het ondertussen gelukt met je muziekbibliotheek met de bovenstaande instelling NTLMv1 authentication?

hoi Jeroen en anderen,

 

kan ik de S2 app gebruiken dan met play5 gen1 en playbar? volgens mij zijn de oude producten niet te koppelen met de S2 app… vandaar moet de authentificatie dan ook aanstaan bij de S1 software… ?

 

dus het koppelen is nog niet gelukt helaas… denk dat het in de NAS zit alleen heb ik niet genoeg kennis om dit te bewerkstelligen, denk ik

 

Reputatie 7

De Playbar kan wel op S2, de Play 5 (Gen 1) niet. Je kunt je systeem splitsen, maar dan kun je de S1 en de S2 speakers niet meer groeperen. Ik zou dat dus niet doen. Het kan wel: https://support.sonos.com/s/article/4845?language=nl_NL

De NTLMv1 authenticatie moet aanstaan op de NAS.

Reputatie 7

Als je op S2 software zit is SMBv1 niet meer nodig. Wel moet NTLMv1 authentication aanstaan.
 

https://en.community.sonos.com/setting-up-sonos-228990/suddenly-sonos-can-t-access-synology-ds218-check-the-username-and-or-password-6859987