Beantwoord

Move verbindingsproblemen via bluetooth

  • 22 December 2020
  • 12 reacties
  • 4199 Bekeken

Hallo, 

Ik ben nieuw op het Sonos forum, eigenlijk ben ik een nieuwe Sonos gebruiker. In niet Corona tijden ben ik in mijn vrije tijd dj. Hierbij gebruik ik enkel Pioneer met actieve speakers van qsc. Mijn Home Cinema is een verjaarde Bose. Aangezien ik graag binnen enkele jaren een nieuw huis zou zetten met een mooie en goede multiroom geluid systeem had ik mijn ogen laten vallen op de strakke plafond speakers van Sonos. Omdat ik Sonos niet kende en mijn huidige Bluetooth speaker naar de jachtvelden was, dacht ik een Sonos move aan te kopen. Ik ben fan van het gebruiksgemak van die speaker. Als hij op WiFi zit kan ik hem zelfs via mijn domoticasysteem bedienen. Maar als ik overschakel nadat Bluetooth, lukt dit vrijwel nooit direct 😕 laatst heb ik op de iPhone alles moeten verwijderen vooraleer ik terug kon verbinden met de move… speaker werkt binnen, lampje wit… speaker mee naar buiten, overschakelen naar Bluetooth, lampje blauw en toch kan er geen verbinding gemaakt worden. iPhone heeft de laatste nieuwe iOS, Sonos is ook up to date… heeft er iemand tips of meer info?

icon

Beste antwoord door 106rallye 23 December 2020, 10:07

Bekijk origineel

12 Reacties

Reputatie 7

Het is me niet helmaal duidelijk wat er niet lukt. De speaker op bluetooth gebruiken of nadat je hem met bluetooth gebruikt hebt terug naar wifi zetten?

Het probleem is dus verbinding maken via Bluetooth, dit lukt zelden 😕

Reputatie 7

En waar gaat het dan mis? De Sonos staat op bluetooth, je zoekt met je telefoon naar de Sonos. waar gaat het dan mis als je de stappen volgt volgens deze pagina: Pair Sonos Move with Bluetooth | Sonos

Welke telefoon heb je? Heb je het al eens met een andere telefoon geprobeerd? Moet je tijdens het pairen nog ergens toestemming geven op je telefoon?

Ik zie op mijn telefoon de Sonos staan, maar als ik wil verbinden lukt dit niet. Volgens mij doe ik niks mis? Ik heb al enkele keren Sonos verwijderd in mijn gsm, dan opnieuw toevoegen. Dan lukt dit wel. Maar als ik enkele dagen nadien probeer, lukt dit niet meer, precies dat de Sonos de verbind gegevens van de Bluetooth vergeet? Lampje brand blauw op de Sonos, Bluetooth iPhone 11 pro Staat aan en ik zie de Sonos in de lijst staan. Maar als ik wil verbinden lukt dit niet. Dan zegt iPhone “device not found” dan moet ik opnieuw alles wissen en herbeginnen 

Reputatie 7

Dat is inderdaad vreemd. Misschien nog even wachten wat er nog als antwoord op je post komt en daarna even Sonos bellen?

Ik heb een soort gelijk probleem met de Move. Probeer nu verbinding te maken, keurig alle stappen gedaan. Blauwe lampje knippert netjes. Maar er is geen laptop of mobieltje dat een Sonos apparaat detecteert.

 

Heeft iemand een idee. De klantenservice is ook behoorlijk beperkt. In ieder geval op dit tijdstip. 18:50

Hier hetzelfde. Altijd met Bluetooth kunnen verbinden met mijn Move. Maar helaas het lukt niet meer. Al van alles gedaan, maar mijn telefoon ziet de Move niet. Op andere mobiel geprobeerd hetzelfde verhaal niet zichtbaar. Iemand enig idee wat ik hieraan kan veranderen/oplossen?

Wel ondertussen heb ik de oplossing gevonden… gewoon eens op de aan/uit knop blijven duwen tot waneer de speaker volledig uitschakelt. Nadien normaal aanzetten en alle problemen zijn opgelost. Bij deze schakel ik hem steeds volledig uit als ik hem niet gebruik 😉

Ik heb hetzelfde gedoe. iPhone ziet de Move wel via Bluetooth, IPad ziet de Move niet via Bluetooth. Super irritant en ook de briljante ‘aan en uitzetten’ tip lost niks op :(

Ja, het blauwe lampje is aan

Ja, Bluetooth op de ipad staat aan

Ja, mijn IPhone kon mijn IPad wel vinden 

Ja, Iphone staat nu helemaal uit

Wat een gepruts…….

Reputatie 7

En als je de iPhone even aanzet, verbinding maakt met de Move, de verbinding verbreekt en dan verbinding probeert te maken via de iPad?

Ik heb hetzelfde. Wat ik ook doe, de move maakt geen verbinding met m’n iPad. WAAR-DE-LOOS dit. Die move is m’n grootste miskoop van de afgelopen jaren. Veel ergernis en tijdverspilling met dit apparaat. 

Reputatie 7

Hier al naar gekeken? https://en.community.sonos.com/troubleshooting-228999/sonos-move-bluetooth-unable-to-connect-6859148

Reageer