Vraag

Mogelijke software aanpassing

  • 20 September 2021
  • 4 reacties
  • 57 Bekeken

Badge +1

Ik vroeg me af het het mogelijk zou zijn om op het schuifbalkje van de volumeregeling ook een getal kan zichtbaar gemaakt worden zodat je weet welk cijfer het beste is voor elke kamer. Een tweede vraag of het ooit mogelijk wordt om de Sub alleen op een kamer te programmeren. Op deze manier kan je deze kamer samen laten spelen met elke opstelling in huis (beste in één ruimte met verschillende opstellingen)


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Trueplay heeft in principe altijd zin omdat deze van de luisterpositie uitgaat, maar dit staat los van je vraag. Mijn opmerking over TruePlay gaat over het feit dat het lastig wordt om wisselende configuraties zoals je wilt dan van de juiste instelling te voorzien. Of je nu wel of niet de TruePlay gebruikt, Sonos zal daar een oplossing voor moeten vinden en datzelfde niet eenvoudig zijn.

Badge +1

Ik geef even mijn opstelling; mijn living is 8x4m, deel dit in twee, dus op een oppervlakte van 4x4 m heb ik een Tv met Beam en 2x OneSL als surround. Naast de Tv op dezelfde kast staan 2x vijf als stereo voor gewone muziek. Als de radio speelt is dit alles perfect maar als ik CD’s afspeel is het geluid veel minder dan een standaard versterker met boxen. Ik zou hierbij meer bas willen. Ik kan natuurlijk bij de 2 vijfs de sub koppelen maar dan is het geluid bij radio veel te veel bas en kan ik de sub niet gebruiken als extra op de Tv/surround/beam. Ik moet dus kiezen...Trueplay op deze oppervlakte heeft weinig invloed

Reputatie 7
Badge +3

Het idee is natuurlijk prima, de uitvoering waarschijnlijk heel lastig. Denk bijvoorbeeld ook aan trueplay instellingen die je dan voor meerdere configuraties zou moeten opslaan en dan steeds de juiste openen. 
Ik zie het ook niet gebeuren, de Sonosmedewerker zal het een leuk idee vinden en aangeven het doorgegeven te hebben aan de juiste afdeling. Vervolgens hoor je er nooit meer iets van, hetgeen ik ook wel weer begrijp omdat het er waarschijnlijk honderden wensen binnenkomen. 

Reputatie 7

Ik vraag me af hoe je laatste punt zou moeten gaan werken. De werking van de Sub is afhankelijk van met welke speaker hij samenspeelt - een Arc heeft minder "hulp” nodig dan een Beam. Dat moet dus allemaal opgeslagen worden. En als Sonos dit doen, verkopen ze minder Subs dan anders….. Ik zie het niet gebeuren……...