Beantwoord

Minimum volume te hoog

• 7 november 2018
  • 20 reacties
  • 1477 Bekeken

Ik heb een sub, playbar en 2x play:5 in de woonkamer. Soms willen we een zacht (achtergrond)muziekje opzetten (met Spotify), maar in de zachtste stand is het volume al te hard. De treden in het volume zijn ook veel te groot. Dit probleem is zowel in de Sonos app als in de gekoppelde Spotify app het geval.
Kan de software aangepast worden zodat het minimum volume lager ligt en beter traploos te regelen is?
icon

Beste antwoord door Frank N 8 november 2018, 15:10

Helaas heb ik geen andere mogelijkheid om te speaker met standaard instellingen zachter te krijgen dan het laagste wat de volumebalk aankan. En helaas brengt dit ook met zich mee dat je het limiet moet aanpassen als je het harder wilt zetten.
Bekijk origineel

20 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi, sinds kort is het mogelijk om een volumelimiet in te stellen, dat de speaker dus niet harder kan dan een opgegeven percentage.

Deze optie brengt met zich mee dat wanneer je bijvoorbeeld dit op 50% zet ook de volumebalk wat gevoeliger is en dus beter traploos te regelen. Een Play5 die ik als test hebt gebruikt hiervoor heb ik op 10% gezet en kreeg toen een zeer laag volume uit deze speaker.

Ik hoor graag of dit een passende oplossing is.
Ik heb het geprobeerd maar dit werkt niet, het minimale volume van de bar, sub en play tezamen blijft te hard. Bovendien wil ik niet elke keer instellingen hoeven te veranderen als ik de muziek een keertje hard wil zetten.
Reputatie 4
Badge +3
"oplossing" die FrankN suggereert hebben we uitgebreid getest met alle speakers in de Sonos range.
Helaas werkt dit niet voldoende.
Als je deze "oplossing" gebruikt zal je eerst het volume harder moeten zetten als dat je wilt en dan terug regelen.
Van hoog naar laag dus, dat geeft een iets betere performance dan standaard.
Andersom werkt niet.

Kortom het is geen adequate oplossing en blijft deze wens nog steeds uitstaan bij Sonos, al vele vele jaren.
Reputatie 5
Badge +3
Helaas heb ik geen andere mogelijkheid om te speaker met standaard instellingen zachter te krijgen dan het laagste wat de volumebalk aankan. En helaas brengt dit ook met zich mee dat je het limiet moet aanpassen als je het harder wilt zetten.
Oke, het is me (helaas) duidelijk dat het op dit moment niet kan. Ik heb het getest met de limiet minder zetten maar het minimum volume blijft volume ongeveer net zo hoog, dus de door @Frank N geopperde oplossing werkt niet.

Is het dan mogelijk dat Sonos dit opneemt als verbetering voor de toekomst?
Het moet toch gewoon mogelijk zijn om de muziek eenvoudig en zonder omwegen zacht te zetten als dat gewenst is.
Reputatie 7
Badge +2
Sonos heeft hier juist gehoor aan gegeven door een volume-limiet in te kunnen stellen in de Kamer Instellingen.
Als je dit limiet op 10% zet, dan kan de speaker met zijn volume balk op 100%, niet harder dan 10% geluid produceren.
Waarna als je de volume balk dus naar links toe trekt, naar bijvoorbeeld 1/3e, je maar 33% van die 10% volume zou moeten horen, en dus het geluid extreem zacht zou moeten zijn.
Als dit toch niet het geval is dan onderzoeken we dit uiteraard graag, want dan gaat er iets mis, maar hier wil ik je dan wel voor verzoeken ons te bellen.
Reputatie 4
Badge +3
Tim S
Wij hebben dit met alle type speakers getest in verschillende netwerken en omgevingen,....ja het is inderdaad iets minder maar zo simpel en linear als dat jij stelt is niet waar.
Als eerste moet de slider minimaal 3 tikken hebben om überhaupt geluid te krijgen, zeg maar te triggeren.
Daarna moet hij weer terug geschoven worden en dan is het inderdaad iets zachter als zonder limiet instelling, dat klopt.

Maar als jullie het willen onderzoeken graag :-)
dus iedereen op dit forum mag morgen Tim S bellen. 🙂
Reputatie 7
Badge +2
Als het niet werkt zoals het moet werken, dan onderzoeken we dit uiteraard graag, en mag je dus zeker mij of mijn collega's hier over bellen 😉
Zelfs als ik de volumelimiet op 1% werkt het niet, zelfs dan is het minimum volume veel te hoog.
@Tim S op welk nummer kan ik je bereiken?
Reputatie 7
Badge +2
NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44
Beide gratis nummers, te bereiken van 10:00 tot 18:00 op werkdagen.

Ik heb hier nog steeds problemen mee. Als ik deze functie instel en hem bvb op 33% zet.

Doen de 1e 3 volume standen het gewoon niet waarna de eerst volgende die het wel doet eigenlijk de normale 1e stand is.

Dus het wordt niets zachter.

Ook na instellen app opnieuw opstarten veranderd dat niets.

ik gebruik een sonos one op de slaapkamer en het zachtste volume is net te hard als je voor slapen gaan een muziekje aanzet bvb. dan is het super stil in huis en zou hij echt zachter mogen.

Nu moet ik muziek op mijn telefoon aanzetten (kan wel zachter nl. maar klinkt niet mooi) ipv een fijne speaker.

Reputatie 6
Badge +3

Heb je al contact met Sonos gehad zoals Tim S aangeeft in zijn bericht van een jaar terug?

Dank voor de tip. direct gedaan.

Reputatie 6
Badge +3

Is het ook opgelost en zo ja wat was dan de oplossing?

als er een reactie komt laat ik het weten. heb het per mail gedaan en verwezen naar dit topic.

Reputatie 4
Badge +3

Beste Henk…...menigmaal al geprobeerd met alle speakers van Sonos, zie ook mijn post.
Het gaat niet werken….Nooit…...dat was uiteindelijk de conclusie na bellen met Sonos.

Na deze threat wordt het dan ook (niet zo) verrassend stil. ;-)

Nou idd kon er niet veel mee. Moest per der diagnose uitvoeren en doorsturen. Daarna was de reactie dat de de functie om Max volume in te stellen er niet voor bedoeld is. Had die reactie wel kunnen hebben voordat ik de diagnose verstuurde. Kreeg nu een opmerking over mijn bass en loundnes. Maar goed weet zelf ook wel wat ik ingesteld had en had ik natuurlijk ook wel verschillende dingen mee uitgeprobeerd. Idd zinloze tijdverspilling om te vragen.

Reputatie 4
Badge +3

Dat dus….. :-(

Ik had het zelfde probleem. Playbar, 2x Play 1 en sub.
Na veel testen heb ik ‘volume van de muziek’ in ‘audio van surroundspeakers’ aangepast en dat werkt bij mij. Als dat op 0% staat, komt er nog steeds geluid uit de play 1’s, waardoor het nog steeds goed klinkt en toch goed te doseren is.

Reputatie 5
Badge +3

Nou idd kon er niet veel mee. Moest per der diagnose uitvoeren en doorsturen. Daarna was de reactie dat de de functie om Max volume in te stellen er niet voor bedoeld is. Had die reactie wel kunnen hebben voordat ik de diagnose verstuurde. Kreeg nu een opmerking over mijn bass en loundnes. Maar goed weet zelf ook wel wat ik ingesteld had en had ik natuurlijk ook wel verschillende dingen mee uitgeprobeerd. Idd zinloze tijdverspilling om te vragen.

Ik vind het jammer om te horen dat je niet tevreden was met onze reactie.

Als ik nogmaals kijk naar diagnose 759632395 en 1682600858 zie ik dat in beide gevallen de Volume Scaling Factor op 100 staat. Als jij in de app ziet staan dat dit op 10% zou moeten staan dan lijkt het erop dat dit commando niet is aangekomen bij de speaker. Bij het versturen van een diagnose krijg ik te zien wat een speaker voor instellingen heeft en dit staat los van wat er op de telefoon staat. Zou je als test op alle drie de kamers het volumelimiet op 10% willen zetten, dan een diagnose maken en het nummer hier plaatsen?

Reageer