Minimale geluid nog te "hard"

  • 19 April 2017
  • 65 reacties
  • 6222 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Beste Sonos (community),
Is het mogelijk om het laagste geluidsniveau van de Sonos spelers aan te passen (met een eventueel volgende software update)? Daarmee bedoel ik zowel met de Play 3, als mijn onlangs aangeschafte Play 1 (voor de slaapkamer) is zelfs het laagste geluidsniveau eigenlijk net één tikkie te hard.

Ik heb hier al meerder mensen over gehoord, zeker voor het studeren als achtergrond muziek of op de slaapkamer voor bedtime music staan de speakers (op de meest minimale stand, zowel Play 3, als Play 1 die toch al voor kleinere kamers ontworpen is) iets te luid.

Graag jou feedback als consument hierop (Like indien mee eens) en vanuit Sonos zijn natuurlijk ook alle reacties / feedback hierover welkom.

Greets Thomas

65 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Je kan het volume van Sonos het fijnst bijstellen met de hardware volumeknoppen van je telefoon of tablet wanneer de Sonos app aanstaat. Mocht dat niet voldoende zijn, dan is dit inderdaad de plek om veranderingen te verzoeken. Ons forum wordt in de gaten gehouden door product development om de trends tussen onze gebruikers te spotten. Of er iets mee gedaan gaat worden, kan ik niet garanderen, maar anything can happen mocht het idee genoeg tractie verzamelen.
Ik heb dezelfde ervaring.
Geluidsinstelling is te gevoelig als je achtergrond muziek wilt instellen.
voor nornaal gebuik is de gevoeligheid acceptabel.
suggestie, voor de App ontwkkelaars, verander de schaal indien je onder de 30% van het normale volume komt en geef deze de naam background volume.
Reputatie 2
Badge +1
Of een logaritmische schaalverdeling kan ook.
Goed dat dit aangekaart wordt, Thomas.

Ik ondervind de zelfde hinder. Zowel via app als de hardware buttons is het niet optimaal in te regelen, en staat de muziek standaard te hard als achtergrond muziek. Ik ben erg benieuwd of hier iets mee gedaan wordt, anders overweeg ik helaas een alternatief aangezien ik het systeem (2x Play 1, 1x Play 3 en een Playbar) primair als achtergrondmuziek gebruik.
Inderdaad die volumeschaal is zeer onhandig. De schaal is 5 cm lang (breedte van de telefoon) maar je bedient het volume in het meest linker deel. Hooguit 1,5 cm. Wat een gepielemuis. Logaritmische indeling zou beter zijn.
Reputatie 7
Badge +2
Zoals mijn collega had aangekaart, de volume knoppen op de telefoon/tablet kunnen ook gebruikt worden, en dit zal dus 1 stap per klik uitvoeren.
Wat mogelijk wat moeilijk is via het touchscreen en de schuifbalk.
Weet dat ons product development team naar de community kijkt.
Als ze hier iets in zien zullen we er mogelijk veranderingen op doorvoeren.
Verder kan ik hier helaas geen garantie's op bieden.
Sinds een aantal maanden stoor ik me ook aan het té harde volume. Voorheen was het mogelijk om het volume zachter te zetten. Ik moet vaak mijn Play-3 boxen uitzetten en moet het dan doen met een Play-1 vanuit de open keuken. Alleen dan is een rustig achtergrondmuziekje mogelijk. Kan toch niet de bedoeling zijn van dit mooie Sonos systeem? Hopelijk komt er snel een aanpassing. Doe iets aub !!!! Zie bijvoorbeeld het voorstel van Lucien68
Voor op de slaapkamer een play 1 gekocht en voor mij kan hij niet zacht genoeg om mee in slaap te vallen.
Heel jammer, mijn oude wekkerradio maar weer terug gezet. Een oplossing zou zeer welkom zijn!
Heeft Sonos een oplossing ?
Reputatie 5
Badge +3
Staat echt al zo lang (jaren) en door zo velen op de verlanglijst naar Sonos toe
Al jaren? Kan Sonos een reactie geven wanneer dit dan wordt opgepakt?
Ik zou zo graag willen dat ik mijn Play 3 boxen net zo zacht als mijn Play 1 kan zetten. Moet softwarematig toch niet zo moeilijk zijn lijkt me.Een hoop geld betaald ......jammer.
Reputatie 5
Badge +2
Er zijn geen aankondigen of plannen die wij op dit moment kunnen delen.
@Ryan A, Dat is echt waardeloos, daar schieten we niet veel mee op. Geluid moet toch ook zacht gezet kunnen worden?
Reputatie 5
Badge +2
Op het moment is dit wat ik kan delen. Er is niet iets wat er nu aan gedaan kan worden, buiten dan de volume schuif kan je wel via een telefoon met de hardware volume knoppen het volume van Sonos bedienen in de Sonos app, misschien bied dat een oplossing.
@Ryan A, Die tips zag ik al eerder voorbij komen maar helpen niet. Ik heb inmiddels ontdekt hoe het probleem van te hard geluid wel is op te lossen. Ga naar Meer->Instellingen-> maak keuze van het vertrek ->Geavanceerde audio-> Audio opnieuw kalibreren, selecteer daarna de optie minder dan 0,6m ipv bijvoorbeeld 3m (mijn situatie). Het systeem wordt dan zo ingesteld alsof je vlak naast de boxen zit. Gevolg: Geluid kan nu wel zacht gezet worden. Jammer dat Sonos mij en anderen dit niet eerder kon vertellen.
Reputatie 5
Badge +2
Reden dat wij dit niet vermeld hadden is doordat je weggelaten heb dat je van een 5.1 setup gebruik maakt. Dit topic is meer gericht op het minimale volume van de spelers zelf en niet de surrounds.
Eens met de stelling van de schrijver van dit item.
Het verschilt per zender natuurlijk maar bij elke zender is het volume te hard om mee in slaap te vallen als je die op een minimum zet.
Het is natuurlijk aan Sonos waar men de energie instop voor verbeteringen, ook de keuze aan de kant van de consument. Als de Sonos niet aan de verwachtingen en eisen voldoet wordt ie vervangen.
Ik heb goede hoop dat men deze kleine ingreep snel voor elkaar heeft. Wellicht kan @Ryan A daar een nieuwe update over geven, als ie in de positie is om dat te doen natuurlijk...

Beste groeten,

R0nald.
Badge +1
Ben het ook met de schrijver eens volume is op de laagste stand te hard om mee in slaap te vallen.
Ben benieuwd of Sonos hier nog iets mee gaat doen... ben bang dat mijn play 1 anders vervangen moet worden
Sonos, kom op doe hier nu eens wat aan!
Als je googled op dit probleem zie je erg veel mensen hier last van hebben.
Het is zo irritant dat je zo'n mooi systeem niet op het volume kan zetten wat gewenst is.
De tip over het via de telefoon instellen is geen oplossing omdat het minimaal volume gewoon te hard is.

Groet,
Kees
Reputatie 5
Badge +3
Kees,

Als je in de instellingen van de desbetreffende speaker het maximale volume op bijvoorbeeld 75% zet, dan zijn de stapjes veel kleiner.
Ik denk niet dat je ooit de speaker op 100% volume zet.
Hoe kleiner het maximale volume in % hoe kleiner de stapjes om je volume te regelen.
het is een lapmiddel maar wel eentje die werkt.
Hoi Langbeest,

Las deze tip net ook in een ander topic maar toch bedankt voor de tip.
Helaas is het zo dat al zet ik het maximum volume op bv 35% dan staat het volume de eerste 2 tikjes nog steeds uit en bij het 3de tikje aan maar wel weer te hard. Nou ja nu de speaker maar aan de andere kant van het kantoor gezet en dan is het ook opgelost 😉.
Reputatie 5
Badge +3
Ik ga het vanavond thuis nogmaals testen, ik had wel goede ervaringen met deze manier.
welke speaker heb je?? heb ze allemaal dus kan ik met de juiste testen.
Het gaat hier om een play 1 (staat op mijn kantoor).
Wat super aardig dat je dit voor mij wil uittesten. Ik heb al van alles geprobeerd en half internet gelezen 😉
Reputatie 5
Badge +3
Je gaat het horen....:D

Reageer