Beantwoord

Mijn systeem valt vaak uit

• 11 mei 2019
  • 23 reacties
  • 707 Bekeken

Badge
allo,
Mijn systeem valt vaak geheel of gedeeltelijk uit, ik heb een boost erbij gekocht met de gedachte dat dit zou helpen een betere verbinding te krijgen.
De verste box staat ongeveer 6 meter van de boost af die hoog in de meterkast is op gehangen.
Regelmatig vallen er boxen uit en ook de sub valt af en toe weg.
Ik heb alle frequenties geprobeerd maar hier zit geen verbetering in.
Router gereset, boost uit en aan gezet maar het blijft hetzelfde.
Vandaag een diagnose rapport verstuurd, zouden jullie a.u.b. kunnen kijken waar het aan kan liggen.
Nr. rapport 1983239717
Gr Frank
icon

Beste antwoord door Tim S 14 mei 2019, 10:12

In beide diagnoses is geen Multicast flooding te zien, en de gehele Sonos setup staat in contact met de Boost, ipv dat deze gescheiden met Boost en eigen wifi in contact zou treden.
Zit de Boost rechtstreeks op de modem/router aangesloten? of mogelijk op een switch waar ook een TV-decoder of camera systeem op aangesloten zit?
TV/Camera informatie is een totaal andere taal, iets wat Sonos niet zal kunnen begrijpen, wat wij als Multicast flooding naar voren kunnen zien komen.
Dat zou bij wijze van, de hersenen van de Boost doen kraken waarin de Boost zijn eigen werking niet kan volbrengen, namelijk goed de wifi opzetten voor de rest van Sonos.
Een modem/router zou slim genoeg moeten zijn om dit TV & Internet data te scheiden, een switch word alleen slim als deze het "IGMP Snooping" zou ondersteunen.
Als een switch dit niet zou ondersteunen, dan zou deze Internet & TV op alle poorten naar alle apparatuur toe sturen, waarin bij het aan hebben van de TV-decoder de Sonos zijn werk niet goed kan doen.
Bekijk origineel

23 Reacties

Badge
Hallo Frank, hier Frankie.
Het laatste bericht dat je me stuurde

(Frankie, voor dit probleem willen we je vragen om ons te bellen.
Ons telefoonnummer en openingstijden staan hier.
Ik zie zoveel uitval in je diagnoses dat het teveel is om via een forum te bespreken en te lang gaat duren om je probleem op te lossen.)

is niet door gekomen op mijn mail en ik kijk nu pas weer op de site vandaar dat ik ook nog niet gereageerd heb en heb gebeld.
Dank je voor het advies en ik ga deze week zeker contact opnemen.

Gr Frankie
Apple en Sonos gaan ook perfect samen, echter door een begrijpelijke limitatie van de iPhone (en ook andere merken) heb je na een tijdje geen WiFi verbinding meer. Je hebt alsnog veel aan het Sonos-systeem je kunt echter een bepaalde functie niet gebruiken zoals we graag zouden willen zien.

Je geeft zelf al aan dat je andere bronnen wel probleemloos kunt afspelen dus er is niks mis met het systeem of je telefoon. Het is een onderdeel van een geheel dat niet anders werkt zoals we zouden willen.

Er zijn meerdere alternatieve om alsnog je eigen muziek af te spelen. Je kunt (naast een lokale muziekbibliotheek) ook muziek uploaden naar Google Play Music, dat toevoegen als muziekservice aan Sonos en zo je muziek afspelen.

https://support.sonos.com/s/article/1873?language=en_US

Dank voor je advies ;-)
Ik ga kijken wat ik ermee kan doen..
Gr. Ralph
Reputatie 4
Badge +3
Apple en Sonos gaan ook perfect samen, echter door een begrijpelijke limitatie van de iPhone (en ook andere merken) heb je na een tijdje geen WiFi verbinding meer. Je hebt alsnog veel aan het Sonos-systeem je kunt echter een bepaalde functie niet gebruiken zoals we graag zouden willen zien.

Je geeft zelf al aan dat je andere bronnen wel probleemloos kunt afspelen dus er is niks mis met het systeem of je telefoon. Het is een onderdeel van een geheel dat niet anders werkt zoals we zouden willen.

Er zijn meerdere alternatieve om alsnog je eigen muziek af te spelen. Je kunt (naast een lokale muziekbibliotheek) ook muziek uploaden naar Google Play Music, dat toevoegen als muziekservice aan Sonos en zo je muziek afspelen.

https://support.sonos.com/s/article/1873?language=en_US
Dank je wel voor de diagnoses. Ik maak hieruit op dat je muziek afspeelde vanaf je telefoon. Het gaat hier om een iPhone telefoon en van deze producten weten we dat ze na enige tijd de WiFi uitzetten wanneer de telefoon in slaapstand staat. Als er geen WiFi-verbinding is op je telefoon kunnen we ook geen muziek afspelen.

Dit is een 'limitatie' van je iPhone om stroom te besparen. Voor zover ik weet is er geen mogelijkheid op moderne iPhones om dit uit te zetten en ik kan het dus niet voor je verhelpen.

Je kunt overwegen om een muziekbibliotheek in te stellen op een pc/laptop. Wat dat is en hoe je dat doet kun je hier teruglezen: https://support.sonos.com/s/article/257?language=nl_NL

Hoi frank,
Dit zou inderdaad het probleem kunnen zijn.. toch raar want Apple en sonos ging perfect samen?
Dit wilt zeggen dat iedereen met een iPhone 8 of nieuwer model niet veel heeft aan een sonos systeem.

ik kan bijv. SoundCloud of radio wel zonder problemen via de app gebruiken en muziek streamen.
Reputatie 4
Badge +3
Dank je wel voor de diagnoses. Ik maak hieruit op dat je muziek afspeelde vanaf je telefoon. Het gaat hier om een iPhone telefoon en van deze producten weten we dat ze na enige tijd de WiFi uitzetten wanneer de telefoon in slaapstand staat. Als er geen WiFi-verbinding is op je telefoon kunnen we ook geen muziek afspelen.

Dit is een 'limitatie' van je iPhone om stroom te besparen. Voor zover ik weet is er geen mogelijkheid op moderne iPhones om dit uit te zetten en ik kan het dus niet voor je verhelpen.

Je kunt overwegen om een muziekbibliotheek in te stellen op een pc/laptop. Wat dat is en hoe je dat doet kun je hier teruglezen: https://support.sonos.com/s/article/257?language=nl_NL

Het spijt mij om te horen dat het geluid regelmatig wegvalt. Ik verzoek je nogmaals om ons een diagnose te sturen zodat we je kunnen helpen om het probleem op te lossen.

Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen. Maak deze kort nadat het probleem zich voordoet.

Graag horen we ook om welke kamers en eventuele muziekbron het gaat. (Spotify, TuneIn Radio, muziek van je telefoon of een PC/NAS)

Hoi frank,

Het bevestigingsnummer is: 879382120

nog een voor de zekerheid:
Het bevestigingsnummer is: 1356341833
Het spijt mij om te horen dat het geluid regelmatig wegvalt. Ik verzoek je nogmaals om ons een diagnose te sturen zodat we je kunnen helpen om het probleem op te lossen.

Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen. Maak deze kort nadat het probleem zich voordoet.

Graag horen we ook om welke kamers en eventuele muziekbron het gaat. (Spotify, TuneIn Radio, muziek van je telefoon of een PC/NAS)

Hoi frank,

Het bevestigingsnummer is: 879382120
Reputatie 4
Badge +3

Frankie, voor dit probleem willen we je vragen om ons te bellen. Ons telefoonnummer en openingstijden staan hier.
Ik zie zoveel uitval in je diagnoses dat het teveel is om via een forum te bespreken en te lang gaat duren om je probleem op te lossen.

Ralph matthijsse wrote: Hier het zelfde probleem.Sinds de laatste update gemiddeld na een 5 tal minuten plots het uitvallen van de muziek.. of springt soms over naar een volgend nr.Hopen dat sonos SNEL met een fatsoenlijke update gaat komen.
Uitval komt 9 van de 10 keer door een slechte verbinding of andere netwerkproblemen die lokaal zijn. Een update van onze kant gaat daar weinig op aanpassen. Als je problemen ervaart raad ik aan om een diagnose te maken kort nadat dit probleem zich voordoet.Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.

Hoi frank,

opmerkelijk is dat zolang je muziek streamt ( geen eigen muziek van je phone) gaat dit prima zonder uitval.
Reputatie 4
Badge +3
Frankie, voor dit probleem willen we je vragen om ons te bellen.
Ons telefoonnummer en openingstijden staan hier.

Ik zie zoveel uitval in je diagnoses dat het teveel is om via een forum te bespreken en te lang gaat duren om je probleem op te lossen.

Ralph matthijsse wrote: Hier het zelfde probleem.Sinds de laatste update gemiddeld na een 5 tal minuten plots het uitvallen van de muziek.. of springt soms over naar een volgend nr.Hopen dat sonos SNEL met een fatsoenlijke update gaat komen.

Uitval komt 9 van de 10 keer door een slechte verbinding of andere netwerkproblemen die lokaal zijn. Een update van onze kant gaat daar weinig op aanpassen. Als je problemen ervaart raad ik aan om een diagnose te maken kort nadat dit probleem zich voordoet.
Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.
Hier het zelfde probleem.
Sinds de laatste update gemiddeld na een 5 tal minuten plots het uitvallen van de muziek.. of springt soms over naar een volgend nr.
Hopen dat sonos SNEL met een fatsoenlijke update gaat komen.
Badge
Zondag is het 2 uur redelijk goed gegaan maar nu gaat het weer mis, ik heb 6 x play 1 en een sub aan staan maar waar hij afgespeeld varieert, af en toe geen buiten boxen af en toe de helft van de binnen boxen en ook de sub speelt dan wel en dan niet als de sub het niet doet vallen meestal ook de buiten boxen uit, als ik de buiten boxen uit zet lijkt het binnen wat beter te gaan.
Buiten boxen staan aan de andere kant van het glas ongeveer 80 cm van de binnen boxen af.
Heb nog een diagnose gemaakt wellicht helpt dit om te kijken waar mijn probleem zit.
1977864743.
En nog eentje, hij heeft het afgelopen uur goed gespeeld 775019023

Gr Frank
Badge +1
Hoi Frank, Ja luisteren naar muziek is op het moment geen pretje. Midden in het nummer krijg je ineens het volgende nummer, of het stopt gewoon. Je probeert dan om te schakelen naar wat anders, maar dat wil dan ook niet altijd. Vanuit de harddisk die aan de router vastzit, kan ik al helemaal niets meer streamen. Hij (Sonos app op mijn Mac) geeft dan aan dat hij niets in de wachtrij kan plaatsen...... test het nu toevallig nog een keer en het werkt nu wel ?!?!?! Ik snap er niets meer van hoor. Het systeem is zooooo onbetrouwbaar de laatste tijd. De ene keer werkt het feilloos en dan weer haperen, nummers overslaan of werkt niets meer goed wat ik ook aanklik in de Sonos app.

Andere systemen werken wel goed en blijven goed werken (Netflix via Wifi op de TV - 1 of meerdere gelijktijdige gebruikers-, YouTube via Wifi enz.). Deze apps verbruiken nog meer bandbreedte dan muziek via Sonos. Netflix/YouTube worden trouwens niet of zelden gelijkertijd gebruikt met muziek op de Sonos. Je zou dan zeggen dat het qua netwerk wel goed zit.

Mij valt het ook op dat er veel meldingen staan op dit forum de laatste tijd met soortgelijke problemen. Even afwachten wat de "Sonos geleerden" zeggen op dit forum. Ik hoop echt dat er een oplossing komt, want begint behoorlijk te irriteren bij mij en de andere gebruikers hier in huis.

Als een oplossing is om de Bridge te vervangen voor een Boost, dan ren ik nu nog naar de winkel. Maar dat schijnt ook niet altijd de oplossing te zijn 😠
Badge
Hallo Mark, de verschijnselen die jij hebt lijken erg veel op de mijne en als ik hier rond kijk zijn er best veel met deze problemen.

Ik heb vandaag mijn hele systeem eruit gehaald alles gereset en alles weer opnieuw aangemeld en ingesteld, daarnaast ook nog de wifi van mijn router uitgezet zodat dit ook zeker niet kan storen op de boost.
Ik heb momenteel de boost aan een langere draad zitten en hij ligt op 3 meter afstand van de eerste Box maar ook dit maakt geen verschil.
Helaas radio muziek valt onverwachts uit en begint dan af en toe uit zich zelf weer te spelen en af en toe moet ik hem zelf weer aanzetten.
Daarnaast de melding in de app dat de snelheid van de netwerkverbinding onvoldoende is om afspeelbuffer te onderhouden als ik probeer om muziek vanuit mijn synology schijf af te spelen
Afspelen via mijn synology schijf is al helemaal geen optie meer momenteel, ik krijg op deze manier maximaal enkele minuten maar meestal minder muziek waarna hij van elk nummer een paar seconden speelt en dan weer de melding weergeeft dat er onvoldoende afspeelbuffer is.
Net een diagnose gedaan 1113446355 hoop dat dit aan kan geven waar het probleem kan zitten.
Een tijdje laten lopen met muziek vanuit mijn synology schijf waarbij er dan weer wel muziek is en dan weer geen muziek of van de 6 boxen die het zouden moeten doen het er maar 1 of 2 of 4 of 5 het doen,
Weer opnieuw aangezet en af laten spelen via mijn synology schijf, het lijkt nu weer even goed te gaan, helaas springt nu weer van het ene naar het andere nummer
Nu weer een diagnose gedaan, hoop dat wellicht deze laat zien wat er fout gaat.
Diagnose nummer: 630904729 en 20 min later nog een. 1727638653.
Wat ik nog het meest vreemde vind is dat af en toe het systeem gewoon goed werkt en daarna zonder dat er iets veranderd (ten minste door ons) het in een keer niet meer werkt.
Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen.

Gr Frank
Badge +1
Nu werkt Spotify, TuneIn, Stingray en zelfs lokale muziek niet meer. Ik kon zelfs geen diagnose aanmaken (Sonos app gaf een foutmelding). Na paar minuten wel een diagnose: 441462926.
Badge +1
Net viel het weer uit... Diagnose 1847232244.
Sommige speaker begonnen pas later weer mee te doen nadat er weer muziek kwam. Zie diagnose 204864738.
Badge +1
Ik heb de laatste tijd ook regelmatig dat mijn speakers uitvallen. Ik moet zeggen dat het Sonos systeem steeds storingsgevoeliger lijkt te worden met iedere update. Zo'n uur geleden regelmatig dat speakers haperen, dat muziek afspelen problemen geeft (TuneIn, Spotify en/of Stingray). Terwijl ik dit bericht schrijf, werkt het systeem weer zonder problemen. (Ik gebruik op dit moment geen Beta software van Sonos, terwijl ik wel aan het Beta programma meedoe - indien ik uitgekozen wordt om mee te mogen doen).

Diagnose 917270104
Badge
Hallo Tim, het systeem heeft 2 dagen echt goed gespeeld en is toen weer terug gevallen.
De muziek die ik nu afspeel doet het 1, 2 of 3 minuten of korter en wordt dan onderbroken, speelt vervolgens enige tijd niet, en start dan een ander nummer waarna het weer stil is dit kan variëren.
Ik heb nu de Boost uit de meterkast gehaald en deze ligt momenteel bijna midden in de kamer en ongeveer 3 meter van de eerste box af maar nog steeds krijg ik flarden van muziek of geen muziek en vervolgens valt het systeem helemaal uit en moet ik opnieuw op play drukken waarna het geheel zich weer herhaald.
Ik ben nu aan het proberen een diagnose te verzenden maar dit gaat momenteel niet.
Eindelijk een diagnose die doorgekomen is nr. 942438005
De boost zit nog steeds rechtstreeks op de router aangesloten.
Ik weet niet meer wat ik nog kan doen om het op te lossen?
Het zal echt wel aan enige zaken hier in mijn huis liggen maar ik begin de moed langzaam te verliezen.
Kun je me aub helpen?

Gr Frank
Reputatie 6
Badge +2
In principe is Sonos-wifi verborgen en zou je deze niet moeten zien verschijnen in je wifi-lijst, het zou mogelijk kunnen dat je wifi-analyzer de Sonos wifi daarom ook niet laat zien.
Badge
Hallo Tim, goed om te horen dat Multicast flooding niet mijn probleem is, ik heb de boost direct op de router aangesloten en niet op een switch.
Geloof het of niet maar gisteren en vandaag heeft het systeem niet een keer gehaperd en wat me is opgevallen is dat ik op mijn wifi analyzer geen sonos zie, dit was afgelopen zondag wel het geval heeft dit misschien te betekenen dat niet alles toen over de boost ging?
Voor nu werk alles gewoon super.
Ik zal deze week kijken hoe het gaat en zondag hier nogmaals mijn bevindingen neerzetten en vertellen hoe het nu gaat.
Nog een keer bedankt voor jullie snelle reactie's vind dit werkelijk een hele goede service!!
Gr Frank
Reputatie 6
Badge +2
In beide diagnoses is geen Multicast flooding te zien, en de gehele Sonos setup staat in contact met de Boost, ipv dat deze gescheiden met Boost en eigen wifi in contact zou treden.
Zit de Boost rechtstreeks op de modem/router aangesloten? of mogelijk op een switch waar ook een TV-decoder of camera systeem op aangesloten zit?
TV/Camera informatie is een totaal andere taal, iets wat Sonos niet zal kunnen begrijpen, wat wij als Multicast flooding naar voren kunnen zien komen.
Dat zou bij wijze van, de hersenen van de Boost doen kraken waarin de Boost zijn eigen werking niet kan volbrengen, namelijk goed de wifi opzetten voor de rest van Sonos.
Een modem/router zou slim genoeg moeten zijn om dit TV & Internet data te scheiden, een switch word alleen slim als deze het "IGMP Snooping" zou ondersteunen.
Als een switch dit niet zou ondersteunen, dan zou deze Internet & TV op alle poorten naar alle apparatuur toe sturen, waarin bij het aan hebben van de TV-decoder de Sonos zijn werk niet goed kan doen.
Badge
Hallo Frank, allereerst wil ik je bedanken voor de snelle reactie, werkelijk klasse.
Ik heb net de twee tests gedaan zoals je gevraagd hebt, de nummers zijn 415627750 en 1989096026.
Ik hoor graag van je.

Gr Frank
Reputatie 4
Badge +3
Dank je wel voor de diagnose, hieruit maak ik op dat je hele systeem werkt op de WiFi van de bekabelde Boost. Echter krijgt speaker Chrissie van de Boost of van de andere Sonos-apparaten onvoldoende signaal en is daarom teruggevallen op de WiFi van Ziggo. Dit kan echter voor problemen zorgen wanneer een deel via een Boost is aangesloten, en ander deel via de WiFi van een router.

Om dit probleem op te lossen verzoek ik je om nog twee diagnoses te maken om eerst een andere probleem te onderzoeken. Dit probleem heet multicast-flooding en heeft betrekking tot de Boost voornamelijk. Laat graag het systeem 20 minuten geen muziek afspelen, maak hierna een diagnose. Wacht nogmaals 20 minuten en maak nog een diagnose. Plaats beide nummers hier.

Met deze diagnose kan ik nagaan of multicast-flooding nog bestaat wanneer we geen muziek afspelen. Als dit wel het geval is dienen we eerst dat op te lossen.

Reageer