Vraag

Mijn S2 app ziet niet dat de info van de nas is veranderd.

  • 4 June 2022
  • 3 reacties
  • 128 Bekeken

Ik heb “my cloud home”en de “foobar2000” als media server toegevoegd en dat werkte prima.

Nu heb ik de tags van de muziek info op de Nas bijgewerkt. Nu merk ik dat de Sonos app die gewijzigde info niet ziet. Dus ergens moet de Sonos naar de Nas kijken om de de info juist weer te geven. Ik heb hier niets voor vinden en dacht dat automatisch ging. Wel de funktie indexeren gevonden dieook aanstaat maar die lijkt naar een gedeelde map op de pc te kijken. Nog geprobeerd om de Nas daar neer te zetten maar niet helemaal duidelijk hoe je dat doet en elke keer zegt die ik de Nas niet.

Iemand enig idee waar ik de oplossing moet zoeken?

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

In de docu van Sonos vond ik nog ergens:

  • Newly added, moved or deleted content on a My Cloud Home will not appear in the Sonos app until the 6 hour refresh process has completed while the Sono app remains open and connected to the My Cloud Home

Maar dat hielp ook niet echt en ik kon niet zeker stellen of de verbinding bleef als de smartphone op zwart ging.

Contact met de helpdesk gehad en na veel heen en weer uiteindelijk de mediaserver My Cloud Home verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

En …  het werkt nu de aanpassingen zijn nu ook op de app te zien. Nu nog proberen om weer iets te wijzigen en dan zien of het dan ook op de app komt.

Bedankt voor het meelezen.

Reputatie 7

Dat lijkt niet de documentatie van Sonos, maar van WD: https://community.wd.com/t/my-cloud-home-and-sonos/273134 Waar ik overigens mijn vraagtekens bij heb, want de app doet zelf helemaal niets; de app is enkel een afstandsbediening voor het systeem. Het systeem maakt de database aan (wat enige tijd kost). Waarom de app dus open zou moeten blijven staan is mij een raadsel.

Hier kun je meer vinden over Sonos en WD: https://en.community.sonos.com/setting-up-sonos-228990/how-to-connect-sonos-to-wd-my-cloud-6764903

Dank 106rally,

Ik begreep ook niet waarom diezo lang open zou moeten staan. Als ik in de app een nieuwe verbinding aanmaak met WD home nas dan staat de hele rij met artiest, titel, album enz. er zo. Er lijkt iets te missen dat die periodiek even kijkt of de indexen nog gewijzigd moeten worden. Ook een “update” knop ontbreekt. 

Ik heb jouw link bestudeerd en begreep daaruit dat er via “public” een entry wordt gemaakt, waarvan WD zelf dan weer zeg dat die daar niet voor is bedoeld.

Toch die weg maar eens geprobeerd maar ik krijg de settings dan weer niet in de sonos app. Ik kan alleen onder Services en stem en dan onder Muziek en content een service toevoegen maar kan dan alleen uit diverse opties kiezen waaronder de My cloud home. Maar daar kan ik de settings niet in kwijt. Hier loop ik dus vast.

“ 2) Add the folder(s) you've created as Sonos Music Libraries:
In "Music Library Settings" Add
\\MyCloud-ABCDEF\Public\Music
\\MyCloud-ABCDEF\Public\ClassicalMusic
etc.
I left the credentials blank in each case
3) Update your music library in Sonos and it should work. “

 

Overigens kan ik daar wel weer een nieuw my cloud home genereren die dan wel weer de laatste aapassingen oppakt.

Dus wel een omslachtige weg maar het kan zo wel en dan verwijder je de oorspronkelijke my cloud home weer.

Dank voor je info waarschijnlijk ga ik Sonos help nog maar weer eens benaderen.