Mijn rechter Play:5 valt af en toe uit.

  • 1 June 2022
  • 2 reacties
  • 419 Bekeken

Sonos Play 5 valt af en toe uit. Door hem te resetten heb ik weer muziek. Dat is eigenlijk toch niet de bedoeling. Contact gehad met Sonos support en die zeggen mij dat het kan liggen aan de audiocompressie, die zou op automatisch moeten staan. Dat heb ik gedaan. Maar nu weer hetzelfde probleem. Hoe nu verder?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @Henma,

Er kunnen meerdere oorzaken zijn voor het af en toe wegvallen van de speaker.

Het kan aan liggen aan hetgeen waarvan je probeert af te spelen (bijv. Spotify of een bepaald radiostation).

Maar het kan ook liggen aan probleem in je netwerk (denk aan snelheid of interferentie). 

Zou je ons iets meer informatie kunnen geven over je Sonos systeem? Welke speakers je hebt, hoe ze zijn opgesteld en of 1 of meerdere speakers aangesloten zijn met een internetkabel ja of nee.

Je kunt er ook voor kiezen om opnieuw telefonisch contact met ons op te nemen zodat we live ondersteuning kunnen bieden met behulp van systeemdiagnoses.

 

Badge +1

TS heeft het over een rechter speaker die uitvalt. De linker doet het dus kennelijk nog. Dan denk ik dat je de oorzaak toch eerder in de speaker zelf, of je netwerk moet zoeken. En niet in de muziek service: ik vermoed (!) dat dan beide speakers problemen vertonen.