Vraag

microfoon lamp uit zetten.

  • 19 July 2021
  • 4 reacties
  • 395 Bekeken

In een bericht van 3 jaar geleden van sonos zie ik staan dat de indicatie lamp van de microfoon uit gezet kan worden. Echter kan ik dit nergens vinden. Heeft iemand enig idee waar dit kan?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

 

Reputatie 7

Dit gaat over de One, die (in tegenstelling tot de One SL een microfoon heeft). Bij de Beam werkt het overigens hetzelfde. Je schermprint is volgens mij van deze:

Daar wordt gezegd:
“Een verlicht LED lampje zorgt ervoor dat je altijd weet wanneer de microfoon van je speaker aan of uit staat.
Je kunt op het microfoon symbool tikken om de microfoon aan of uit te zetten. De verlichting is verbonden aan de status van de microfoon, maar het is mogelijk om het LED lampje uit te schakelen als de microfoon is ingeschakeld.”

In principe zou dat toch te vinden moeten zijn. Maar…… de microfoon staat alleen aan als Google Assistent (of Alexa) geactiveerd is op je Sonos. Als dat niet zo is, is het lampje (en is ook de microfoon) uit.

Ik heb ook een sonos One.

het lampje brandt continu, om dat hij mee luistert naar Hey google, en dus de microfoon is in geschakeld (om te luisteren). Echter irriteren we ons aan het lampje. En willen wij deze dus uit hebben.  “maar het is mogelijk om het LED lampje uit te schakelen als de microfoon is ingeschakeld.” geeft aan dat dit mogelijk zou zijn. 
maar zie dit dus nergens terug komen in de instelingen ofzo.

 

Reputatie 7

Het gaat je dus alleen om het lampje van de microfoon. Ik denk dat het, ondanks bovenstaande tekst, niet mogelijk is om dat uit te zetten. Ik kan in ieder geval alleen het statuslampje uitzetten - wel de felste trouwens. Zie 19 Sonos Tips, Trick & Features - Wat je nog niet wist! (audiobeeld.nl) 

Zie ook Sonos One Microphone Light | Sonos Community