Beantwoord

Melding 'Kan radiostation niet afspelen' verschijnt bij sommige zenders...

• 21 december 2018
  • 11 reacties
  • 4753 Bekeken

Hallo,

Ik krijg de melding 'Kan radiostation niet afspelen' verschijnt bij sommige zenders... zoals SLAM! maar niet bij bijv. 538 of QMusic. Als ik naar de TuneIn website ga en zoek op SLAM! dan werkt het wel gewoon. Het lijkt dat mijn SONOS Controller in een timeout schiet, waarna deze melding optreedt.

Heeft iemand een oplossing hiervoor?
icon

Beste antwoord door Frank N 21 december 2018, 11:54

Helaas is er momenteel een probleem met meerdere Nederlandse zenders zoals 538, SLAM FM, 100% NL en Sky Radio.

Dit probleem lijkt niet te liggen bij TuneIn radio echter.

Het is mogelijk om handmatig een radiostation toe te voegen in de app van Sonos op een pc of laptop. Deze functie zit dus niet in de smartphone/tablet versie.

In de desktop-app kan je via 'Beheren' 'Radiostation toevoegen'. Hier kan je in het bovenste veld een stream invullen. In het onderste veld kan je vrij een naam opgeven.

De volgende site heeft een groot overzicht van streams.
http://www.listenlive.eu/netherlands.html

De nieuwe stream is dan te vinden onder 'Radio door TuneIn' en vervolgens 'Mijn muziekstations'. Dit is dan wel zichtbaar in de app voor smartphones of tablet.
Bekijk origineel

11 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi Dreej, start je deze zenders vanuit 'Mijn Sonos' of zoek je ze telkens op via 'Radio door TuneIn' of via 'Zoeken'? Het kan zijn dat de zenders hun plekje op internet hebben aangepast en dan werkt een snelkoppeling vanuit 'Mijn Sonos' niet meer.

Zou je de zenders willen verwijderen uit Mijn Sonos, vervolgens opzoeken via Zoeken en opnieuw toevoegen (via de 3 stipjes rechts van elk zoekresultaat).

Mocht dit je probleem niet oplossen verzoek ik je om een van de zenders die het niet doet te starten en daarna een diagnose te maken.

Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.
Ik heb hetzelfde probleem helaas. Het statipn opnieuw toevoegrn heeft helaas niet geholpen.
Bij mij ook kan ook na verwijdering niet starten
Zelfde probleem.Sonos??
Ik heb dit probleem al vaker en langere tijd, ik vind de functie TuneIn bar slecht. Ik ben bijna zover dat ik het hele Sonos systeem de deur uit wil gaan doen.
Reputatie 5
Badge +3
Helaas is er momenteel een probleem met meerdere Nederlandse zenders zoals 538, SLAM FM, 100% NL en Sky Radio.

Dit probleem lijkt niet te liggen bij TuneIn radio echter.

Het is mogelijk om handmatig een radiostation toe te voegen in de app van Sonos op een pc of laptop. Deze functie zit dus niet in de smartphone/tablet versie.

In de desktop-app kan je via 'Beheren' 'Radiostation toevoegen'. Hier kan je in het bovenste veld een stream invullen. In het onderste veld kan je vrij een naam opgeven.

De volgende site heeft een groot overzicht van streams.
http://www.listenlive.eu/netherlands.html

De nieuwe stream is dan te vinden onder 'Radio door TuneIn' en vervolgens 'Mijn muziekstations'. Dit is dan wel zichtbaar in de app voor smartphones of tablet.
Ik heb nog een station radio 10 niet aan de gang. De eerste actie is alle stations verwijderen en ook tv uit (geen geluid via sonos). Daarna elk station eerst favoriet maken en dan is afspelen mogelijk. Echter radio 10 lukt nog niet. Morgen weer proberen. Een beetje slecht van sonos. Een 3e keer en oei sonos sonos wat te doen.
Reputatie 5
Badge +3
Hi Jos, nogmaals het probleem ligt niet bij Sonos. Sonos is verantwoordelijk voor de speaker, Radio door TuneIn is verantwoordelijk voor de radiozenders die je beluisterd. Het lijkt erop dat het probleem echter lag bij de server in Nederland die de zenders het internet op moet sturen.
Reputatie 5
Badge +3
Is inderdaad niet de fout van Sonos. De speakers werken perfect, het zijn de radiozenders zelf.
Radio door tunein geeft melding kan niet door muziek bladeren
Reputatie 7
Badge +2
Radio door tunein geeft melding kan niet door muziek bladeren
Er was gisteren een tijdelijke outage, waardoor Tunein Radio problemen gaf, en mogelijk geen zoek-resultaten gaf, of geen muziek zou afspelen.
Dit probleem is opgelost, en ga er vanuit dat je weer van je muziek aan het genieten bent.

Reageer