Beantwoord

Meerdere muziekbibliotheken?

• 3 September 2018
  • 6 reacties
  • 213 Bekeken

Ik heb nu alle muziek door elkaar staan. Is er een manier om meerdere muziekbibliotheken te maken bv voor popmuziek, klassiek, jazz... enz?
icon

Beste antwoord door Frank N 3 September 2018, 17:03

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Ja dat is mogelijk, je kunt meerdere bibliotheken toevoegen. Persoonlijk zou ik het in een dezelfde map zetten en zorgen dat alles de juiste metadata heeft. In het bijzonder dan het genre metadata vooral aanvullen want dan kan je daarop filteren in de app.
Hallo Frank, bedankt voor je reactie, alleen is mij niet duidelijk wat je bedoeld met metadata. Ik wil graag wel aparte bibliotheken voor verschillende muziekgenres.
Reputatie 5
Badge +3
Hi, metadata is aanvullende data over een nummer. Dus bijvoorbeeld het genre, de componist, het jaar dat het nummer uitkwam, etc.

Aparte bibliotheken kan je maken, maar de app sorteert zelf al de nummers op genre. Het zou dus niet nodig zijn om te doen.

De app leest het genre uit per nummer op basis van de metadata.
Dank je Frank, maar ik maak toch liever een 2e en 3e muziekbibliotheek. Kun je aangeven hoe ik dat kan doen?
Reputatie 5
Badge +3
Hi, een tweede of derde voeg je toe op dezelfde plek als waar je de eerste hebt gemaakt. Dit kan je enkel doen op een PC of laptop.

We hebben hier een gids staan om ze toe te voegen.
Oke dank je. Ik ga het uitzoeken.