Vraag

meerdere gebruikers/ruimtes tegelijk op 1 wifi

• 5 March 2018
  • 7 reacties
  • 2694 Bekeken

We hebben op kantoor meerdere Sonos setjes geïnstalleerd, in meerdere ruimtes. Alleen wel allemaal via hetzelfde wifi netwerk waardoor nu in de ene kamer de muziek stil valt, als iemand in de andere ruimte Sonos opstart. Bestaat daar een oplossing voor? Heb al geprobeerd van kanaal te wisselen, maar dat heeft geen effect. Is het mogelijk meerdere gebruikersruimtes te creeëren in de app, die los van elkaar gebruikt kunnen worden? Of is de enige oplossing meerdere wifinetwerken naast elkaar?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

ps zou goed kunnen dat deze elders al is beantwoord, ik kon het alleen niet vinden. Dus post dan vooral de link naar het dat antwoord met snedige opmerking over het juiste gebruik van de zoekfunctie 😃
Reputatie 6
Badge +3
Je wifi netwerk heeft hier geen invloed op; dit wordt bepaald door de groepering en toewijzing van de Sonos speakers aan kamers. Dat regel je in de controller app, je moet de kamers maken conform de ruimtes die je gebruikt. Zie link voor de verschillende controller apps:

https://sonos-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4028/~/kamers-groeperen-met-de-sonos-app
Dank je. Het typische is dat de kamer waar ik mij nu in bevind, niet meer gevonden wordt. Alleen de kamer van de collega's die door zelfde wifi min of meer Sonos hebben overgenomen. Ik zal eens goed het artikel van jou link doornemen.
Reputatie 6
Badge +3
Heb je 1 of meerdere Sonos speakers bekabeld aan de router gekoppeld of is alles draadloos ?
In de andere kamer zit de Sonos met een kabel op de router, op hetzelfde netwerk. En zelfs met de kabel eruit daar, krijgen wij geen controle terug over onze boxen. We hebben zes sonos play one staan, maar het is akeling stil nu.
Reputatie 2
Badge +1
Ik denk dat iedereen die gebruik maakt van het systeem even goed het systeem en de bediening moet leren. Ik heb meerdere ruimtes met Sonos staan (5 stuks) met 4 verschillende gebruikers en dat loopt probleemloos. Een play5 op de kabel en de rest draadloos. Maar als iemand niet weet wat hij/zij doet en verkeerde ruimtes groepeert of juist uit elkaar haalt dan loopt het natuurlijk mis.
Reputatie 6
Badge +3
Die kabel kun je beter laten zitten, dan krijg je een ander en beter Sonos netwerk. In de Sonos app onder 'kamers' moet je dan je spelers zien en de eventuele groepen waartoe ze behoren. Ik neem aan dat de speakers allemaal binnen een korte afstand ten opzichte van elkaar staan.