Vraag

Meerdere boxen in 1 kamer

  • 14 March 2021
  • 4 reacties
  • 1512 Bekeken

Dag allen,

 

Ik heb in ons huis overal Sonos voorzien. Nu zijn ze geïnstalleerd en kan ik maar 2 boxen per kamer toevoegen. 
in de woonkamer hangen er 4 Sonos Play onze boxen en ik kan deze niet in 1 kamer krijgen. Laat staan samen tuneln. In de eetkamer hangen er 2 Sonos Play one boxen en 1 Play 5. Hier heb ik hetzelfde probleem. 

In de keuken hangt een playbar en 1 Sonos Play one. Ook deze kan ik niet samen zetten. Hier moet ik volgens de app 2 Play one boxen toevoegen. 

Wij hebben ook een grote toonzaal waar ik 6 Play one boxen wil hangen, echter heeft het niet veel zin als ik ze telkens in separate kamers moet zetten. 

Kan  iemand mij hierbij helpen? 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Een kamer bij Sonos is, anders dan bijvoorbeeld bij Google Home, een speaker of een vastgestelde (stereo- of surround-) set van speakers. Je hebt dus nu verschillende "Kamers” met daarin ofwel één speaker, ofwel een stereoset, als ik het goed begrijp. Andere speakers kun je daar niet bij, in “één kamer”, krijgen.

Daarvoor heeft Sonos een oplossing: speakers groeperen - zie Kamers groeperen en groepen opheffen | Sonos. Enige nadeel daarvan zou zijn dat geluid van een TV bij andere gegroepeerde kamer met 70ms vertraging aankomt - jij hebt echter geen soundbar/surroundopstelling, dus voor jou maakt dat niet uit.

@Frank N Ik zie deze vraag steeds vaker terugkomen. Voor veel mensen leidt het begrip “Kamer” zoals Sonos het toepast tot verwarring, zie hierboven. Kan Sonos zijn "kamerbegrip” en het verschil tussen dit begrip bij Sonos en andere systemen niet eens toelichten in een sticky topic?

 

Het is dus niet mogelijk om 4, 6 of meer boxen in 1 ruimte te hangen en te tuneln? Wel een spijtige zaak.

Reputatie 7

Het is dus niet mogelijk om 4, 6 of meer boxen in 1 ruimte te hangen en te tuneln? 

Ik begrijp even niet wat je hiermee bedoelt. TuneIn is een provider van links naar radiozenders die zijn dienst ook via Sonos uitoefent. Als je via TuneIn een radiozender weergeeft kun je alle speakers groeperen en zo de zender in sync op alle Sonos devices laten lopen.

Je gebruikt TuneIn echter als werkwoord. Bedoel je wellicht het uitvoeren van een Trueplay, waarmee je de karakteristiek van de speakers aanpast aan de ruimte? Dat kan inderdaad niet tegelijk met alle speakers die in één ruimte hangen, maar in meerdere Sonos-kamers zitten. Je kunt echter wel alle Sonos-kamers apart Trueplay-en, wat bij stereo of mono speakers vrijwel hetzelfde effect zal hebben. 

Ik bedoelde inderdaad trueplay. Mijn excuses