Vraag

LET OP! Sonos Move niet te installeren met iOS S1 app

  • 30 November 2020
  • 4 reacties
  • 522 Bekeken

Badge

Net twee uur lang met een medewerker van Sonos alles geprobeerd, maar de app werkt niet. Op geen enkele manier is de Move te installeren. Misschien komt er volgende week een oplossing.

Ik ben nu wel een beetje klaar met Sonos.

De suggestie om een Android device te lenen van iemand om de installatie te kunnen doen is goed bedoeld, maar niet heel handig.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Misschien goed om aan te geven waar het bij jou fout gaat. Installeer je via een iPhone? Last met de accessoires? Zie "Go to accessory setup" button, in app, does not work when trying to configure Sonos Play:1 -- help?? | Sonos Community

Badge

Het gaat fout bij de stap waarbij je de draadloze accessoire moet installeren. Geldt voor alle gebruikers van de S1 app op iOS 14.2.

Er is geen werkende workaround bekend bij Sonos support. Of hetgeen wat wordt voorgesteld in jouw reactie werkt heb ik nog niet geprobeerd. Goed gevonden!

Edit: de Move heeft geen netwerk aansluiting. 

Zelfde probleem hier. Probleem ligt aan s1 icm move. Heb zelf ook iOS, maar gezien de opmerkingen de installatie ook met Android device gedaan. Daar precies hetzelfde probleem, dus het ligt niet aan de iOS versie, maar aan de s1 versie.

 

gisterenavond setup naar s2 gezet, dan werkt de move als een zonnetje, maar dan ziet hij de play 5 niet meer. Ik heb alles teruggezet naar fabrieksinstellingen. Niet aan beginnen dus! 
 

Hopelijk komt er een oplossing, zo niet dan gaat de move terug...

Badge

Op eerdere versies van iOS werkt de installatie wel.

Misschien heeft Sonos niet opgelet bij de release van iOS 14.2. Of het is een ontmoedigingsbeleid van S1 gebruikers. Ik word in ieder geval gek van die meldingen over upgraden naar S2. Dat gaat niet en dat wil ik niet. En die reclames wil ik ook niet. Uitzetten kan niet volgens mij. Stoppen met die agressieve marketing.