Beantwoord

Lampje blijft oranje-wit knipperen na reset, wordt niet groen

  • 27 September 2021
  • 15 reacties
  • 2534 Bekeken

Ik kon geen verbinding meer maken met mijn Symfonisk dus had hem gereset, maar nu wordt het lampje niet meer groen. Blijft continu oranje-wit knipperen. Kan ik hier nog iets aan doen? Ik had hem gereset door gewoon stekker uit te halen en de pause/play button ingedrukt te houden. Hoor graag!

Tess

icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 27 September 2021, 16:55

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

15 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Als je dat gedaan hebt (reset) dan moet je `m met een ethernetkabel verbinden aan een LAN poort van je router. Het apparaat kan anders geen verbinding maken met het Sonos systeem en/of het internet. Als het apparaat eenmaal weer aangemeld is, kun je die kabel er weer uit halen.

Hoi Eddie,

Dankjewel! Ik had dat inderdaad gedaan nadat ik deze vraag stelde, en nu knippert hij weer groen. Hij maakt echter nog steeds geen verbinding. Enig idee wat ik nog meer kan doen hier aan? Dankjewel voor het meedenken!

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Klopt, het apparaat is nu gereed voor de eerste installatie (groen knipperend ledje). Je hebt immers een fabrieksreset uitgevoerd. Je moet `m nu weer toevoegen aan je systeem via de App.

Jaa snap ik, maar dan krijg ik elke keer de foutmelding dat het niet lukt met verbinden.. Met de kabel niet maar zonder helaas ook niet!

Reputatie 6
Badge +3

Ok, heb je Sonos normaal met je thuis-wifi verbonden en zo ja wat is dat voor wifi ?

Yes, het is zo’n zingt kastje dat in het stopcontact zit. Een versterker. Maar ik heb er 2 en een van de twee werkt wel gewoon naar behoren. Die had een update nodig maar die deed het gewoon via de wifi. Kan je zo’n box updaten zonder wifi? Of kan het daar dan niet aan liggen?

ziggo* sorry, autocorrect

Reputatie 6
Badge +3

Mmm, ik vermoedde al zoiets. Heb je nog meer Sonos speakers in huis ? Door die wifi versterkers praat het mogelijk allemaal niet lekker met elkaar, die worden niet aangeraden om te gebruiken met Sonos.

Ja het vreemde is dat het eigenlijk altijd goed is gegaan, maar opeens 1 box die niet meer aanslaat. Ik heb alleen deze 2 speakers en nooit eerder problemen gehad. Heb ook helaas geen alternatieven want het normale internet doet het niet goed op mijn kamer, niet eens voor gewoon mijn telefoon!

Reputatie 6
Badge +3

Ik snap het, ik denk dat de communicatie tussen de 2 speakers nu het probleem is om die met het knipperende lampje weer aangemeld te krijgen. Ik zou ook de andere speaker even met een ethernetkabel aan je router koppelen, dus alle 2 aan de kabel. Dan degene die net ge-reset is proberen aan te melden, ik vermoed dat het dan wel gaat. Dan alles weer van de kabel af halen.

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Als je de kans hebt om daarna 1 van je Sonos aan de kabel te houden is dat trouwens nog beter. Dan worden die wifi versterkers niet meer gebruikt, ik denk echt dat dat de bron van je probleem is geweest, grote kans dat je daar weer gezeur mee krijgt. Speaker resetten is trouwens (bijna) nooit de oplossing.

Er kan maximaal 1 kabel in de wifi-box helaas. Moet het tegelijk of maakt dat niet uit? Zou het niet helpen ze allebei nog eens te resetten dan of moet ik daar ook mee uitkijken?

Reputatie 6
Badge +3

Nee, niet resetten, dat is geen oplossing. Je hebt toch ook een modem, daar waar je internet binnenkomt in je huis, die heeft altijd meerdere LAN poorten (meestal 4).

Ja klopt! Maar dat is een andere wifi, heel ander signaal, of is inpluggen genoeg en kan ik ze dan alsnog op het andere signaal zetten? dan kan ik heb proberen

Reputatie 6
Badge +3

Je moet beide speakers direct bekabelen aan een (van de 4) LAN poort van je modem/router die binnenkomt in je huis, dus niet aan de versterkers. Dan een paar minuten wachten en proberen om de Sonos met het knipperende lampje aan te melden in de App. Dat zou moeten werken, daarna kunnen we verder kijken want dat met die verschillende wifi`s snap ik nog niet.