Vraag

Laagste volume niet laag genoeg

  • 9 October 2017
  • 21 reacties
  • 2213 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Stel je ligt lekker op de bank, en wil de muziek heel zacht zetten, zo zacht dat je lekker in slaap valt. Helaas kan dat niet met SonoS tenminste het lukt mij niet. of hij is helemaal uit, of hij staat gewoon te hard. het zou fijn zij als de volume traploos te regelen is. 🙂

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

21 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Toevallig geprobeerd de volume met de harde volume knopjes op je telefoon aan te passen?
Wat met de vingers op het touchscreen mogelijk niet lukt, zou je misschien met de volume knopjes op je toestel wel kunnen krijgen.
Als je al het minimale geluid hebt, dan kan ik alleen excuses aanbieden dat dit het is.
Misschien ooit in de toekomst bij een toekomstige update van de software, maar kan hier verder geen garanties op bieden.
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb het op alle mogelijke manieren geprobeerd, op de speaker zelf, via de knopjes van de telefoon, via de afstandsbediening van de tv, en via de normale weg (met je vinger op de telefoon) Maar helaas.... dit zou in ieders geval wel een update waard zijn denk ik.... misschien kun je het zelf eens testen en laten weten of dit bij jullie ook het geval is?
Reputatie 7
Badge +2
Het volume niveau op alle apparaten is universeel het zelfde.
Uw laagste volume niveau is bij mij thuis het zelfde laagste volume niveau.
Ben bang dat ik hier verder weinig op aan kan merken dan de melding geduld te houden, met de hoop dat hier in de toekomst verandering in gebracht gaat worden.
Kan hier verder helaas geen garantie's op bieden.
Badge
Ik heb dezelfde klacht geformuleerd in 'voorinstellingen bewaren & geluidsniveau'. Indien men achter het balkje met het bolletje van het volume ook een venstertje met % instelling zou toevoegen, zou dit m.i. beter ingesteld kunnen worden. Nu is het te bruut.
Reputatie 2
Badge +1
Ik hoop niet dat het hierbij blijft, wordt deze klacht serieus genomen en opgenomen in de lijst met klachten zodat de developers er iets mee gaan doen? of is het gewoon hopen dat men er iets aan gaat doen? (net als mijn andere klacht over het gebruik van meerdere configuraties?)
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb dezelfde klacht geformuleerd in 'voorinstellingen bewaren & geluidsniveau'. Indien men achter het balkje met het bolletje van het volume ook een venstertje met % instelling zou toevoegen, zou dit m.i. beter ingesteld kunnen worden. Nu is het te bruut.

Wat jij wil verhelpt het probleem niet, die % optie is aanwezig in de thirdparty app : Macronos. Maar dat helpt niks, als je m namelijk op 1% zet is het volume gewoon te hoog, echt heel zachtjes kun je m gewoon niet zetten. zoals ik al aangaf in het start artikel : niet met de afstandsbediening van de TV niet met de SonoS app (ook niet met Macronos), niet met de knopjes op de speakers zelf, het is softwarematig gewoon niet goed ingesteld lijkt het....
Sinds een aantal maanden stoor ik me ook aan het té harde volume. Voorheen was het mogelijk om het volume zachter te zetten. Ik moet vaak mijn Play-3 boxen uitzetten en moet het dan doen met een Play-1 vanuit de open keuken. Alleen dan is een rustig achtergrondmuziekje mogelijk. Kan toch niet de bedoeling zijn van dit mooie Sonos systeem? Hopelijk komt er snel een aanpassing. Doe iets aub !!!!
Reputatie 4
Badge +3
Hey WillH, kan je misschien iets meer informatie geven over de situatie? Het is namelijk zo dat als je een losse Play:3 speaker op z'n zachtst zou zetten, dat je deze dan echt bijna niet hoort. Als de speakers in een groep met elkaar staan, dan zal het sowieso luider klinken gezien dat het geluid dan van meerdere kanten komt, en daarnaast heeft elke speaker dan afzonderlijk zijn eigen volume balk die aangepast kan worden.
Graag zou ik de situatie dus even wat beter beschreven willen hebben. Zijn meerdere speakers gegroepeerd? Staat het volume allemaal op zijn laagst? Wat is de bron van muziek (ook dit heeft een effect)? etc.
Reputatie 2
Badge +1
Hey WillH, kan je misschien iets meer informatie geven over de situatie? Het is namelijk zo dat als je een losse Play:3 speaker op z'n zachtst zou zetten, dat je deze dan echt bijna niet hoort. Als de speakers in een groep met elkaar staan, dan zal het sowieso luider klinken gezien dat het geluid dan van meerdere kanten komt, en daarnaast heeft elke speaker dan afzonderlijk zijn eigen volume balk die aangepast kan worden.
Graag zou ik de situatie dus even wat beter beschreven willen hebben. Zijn meerdere speakers gegroepeerd? Staat het volume allemaal op zijn laagst? Wat is de bron van muziek (ook dit heeft een effect)? etc.


Vanwaar deze vraag?, en het antwoord op de zelfde vraag was:

Ben bang dat ik hier verder weinig op aan kan merken dan de melding geduld te houden, met de hoop dat hier in de toekomst verandering in gebracht gaat worden.
Kan hier verder helaas geen garantie's op bieden.


Raar, maar in mijn geval is het iig een playbar, 2 play3s en een sub in één groep, als de volume op 1% staat, staat hij serieus veel te hard. Ik kan mij niet voorstellen dat dit normaal is, SonoS zou hier echt een hoge prio aan moeten geven. (dat wachten ken ik, wacht nu al héééél lang op een verbetering in het groeperen)
Badge
Ook op mijn play1's is het minimum geluid te hard, dit zouden jullie echt moeten oplossen. Als ik 's nachts nog wat muziek wil luisteren kan dit niet via de play1's die ik in de living heb omdat de kinderen dit tot in de slaapkamer kunnen horen (1 verdiep hoger). Jullie moeten echt 's nachts de luistertest eens uitvoeren, want overdag klinkt dit stil genoeg.
Reputatie 4
Badge +3
Tja, zoals Tim al aangaf kunnen we alleen aanraden geduld en hoop te hebben dat dit een functionaliteit wordt in een toekomstige versie van de app. Helaas is er op dit moment geen officieel antwoord of dit ooit een functie zal worden of niet.
Reputatie 2
Badge +1
Tja, zoals Tim al aangaf kunnen we alleen aanraden geduld en hoop te hebben dat dit een functionaliteit wordt in een toekomstige versie van de app. Helaas is er op dit moment geen officieel antwoord of dit ooit een functie zal worden of niet.

Hoop???? Dat is een raar antwoord van een SonoS medewerker! :? Geduld ok, begrijpelijk dat er wat tijd nodig is om dit op te lossen.... Maar een medewerker die HOOPT dat SonoS een probleem oplost geeft weinig vertrouwen dat er uberhaubt naar dit probleem (of forum) gekeken wordt door SonoS 😮
Reputatie 5
Badge +2
Dit topic heeft een speciale tag die wij zelf hebben aangebracht. d.m.v. de tag kunnen de ontwikkelaars dit zien, er wordt dus weldegelijk naar gekeken. Alle feedback/suggesties/klachten over en rondom Sonos geven wij door.
Hallo Nick P . Ja wat kan ik nader toelichten..........als ik de twee Play3 boxen op zijn zachtst zet is het geluid gewoon te hard. Mijn Play1 speakers kan ik veel zachter zetten. Of ik nou Spotify of TuneIn aan zet, maakt geen verschil. Of ik de twee Play3 boxen nou apart of koppel met iets anders, dat maakt ook geen verschil. In alle situaties kan ik de Play3 boxen gewoon niet zachtjes zetten. Een aantal maanden geleden kon dat wel. Erg lastig, hopelijk komt er snel een (update?) oplossing.
Reputatie 1
Badge +1
Ik heb het zelfde vervelende probleem. Eén standje verder dan uit is al veel te hard om als achtergrondmuziek te kunnen gebruiken. Bij elk telefoontje moet de Sonos uit. Uiteindelijk blijft de Sonos uit. Kan toch niet de bedoeling zijn. Ik heb het met elke muziekbron (tunic-radio, applemusic, spotify). Ik heb twee sonos-1, de sub en een playbase.

Ik zou een update van het systeem waar de volumeregeling nauwkeuriger is en het minimum volume een stuk lager is erg waarderen.
@corvankruchten. Als je ze net als ik als surround geschakeld heb is dit de oplossing:
- Ga naar instellingen
- selecteer de betreffende kamer/ruimte
- Kies voor Geavanceerde audio
- Audio opnieuw kalibreren
- kies dan bijvoorbeeld voor minder dan 0,6 m
Dit heeft bij mij in ieder geval het probleem opgelost
Reputatie 1
Badge +1
@corvankruchten. Als je ze net als ik als surround geschakeld heb is dit de oplossing:
- Ga naar instellingen
- selecteer de betreffende kamer/ruimte
- Kies voor Geavanceerde audio
- Audio opnieuw kalibreren
- kies dan bijvoorbeeld voor minder dan 0,6 m
Dit heeft bij mij in ieder geval het probleem opgelost


Dank je, inderdaad verbetering.
Badge
Sinds 2 weken zijn wij in het bezit van 2* Play 5, 2* Play 3 icm de Soundbar....Echt fantastisch!

Maar..... Ook hier thuis is het opgevallen dat het laagste volume nog te hard is. Hiervoor hadden we een H&K 2.1 set en die was echt veel zachter te zetten dan de laagste stand van de sonos! Het laagste volume is als achtergrondgeluid echt veel te hard in een stille woonkamer ?

Hoop dat dit op korte termijn gewijzigd word dmv een software-update, lijkt me toch geen onoverkomelijk probleem wat de ontwikkelingsafdeling van sonos toch zo gefixt zou moeten hebben?!
Volledig eens met de mensen hierboven. Het laagste volume is te hoog.

Ik zet inmiddels vaak de muziek gewoon uit..
Reputatie 2

Bij mij ligt het aan sonos EN Spotify. Als ik muziek stream vanaf mijn NAS via Sonos kan het volume echt heel laag (dat je het amper hoort). Gebruik is echter Spotify als bron, dan werkt dat niet. Wellicht geldt dit ook voor andere streaming diensten, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Helaas, ik heb geen oplossing, wel een verklaring.

Badge

@SONOS  waarom is hier eigenlijk nog steeds geen oplossing (die werkt zonder zelf aan het max volume limit te komen of loudness uit te zetten) voor? Er is vast een (technische) reden voor, maar deel die dan ook met de gebruiker.  Want ook ik en velen andere snappen er nu geen biet van waarom dit niet is gefixed. Lijkt toch niet zo ingewikkeld om volume te kunnen aanpassen tot bijna stil (anno 2020) Ik heb een sonos play 1 op mn werkplek staan en die staat echt te luid om op de achtergrond lekker te kunnen werken. Via Volumelimit instellen lukt ook niet, het is uit of ‘te hard’. De speaker staat op mn bureau een geeft 40decibel aan op de zachtste stand, dat moet minder kunnen.