Laag volume met draaitafel.

  • 2 May 2021
  • 5 reacties
  • 329 Bekeken

Hallo,

Ik ben in het bezit van 1 play5, 2x play1 en een connect.. Nu wil ik mijn oude draaitafel zonder voorversterker afspelen via mijn sonos installatie.volgens velen zou ik een voorversterker tussen de draaitafel en de connect moeten aansluiten en dan zou dit mogelijk moeten zijn. Dit heb ik geprobeerd en ja, ik kan de draaitafel gebruiken maar ik moet het volume van de sonos installatie op max zetten wil ik een aanvaardbaar geluid produceren met het gevolg dat wanneer ik het afspelen van de draaitafel verwissel met het streamen via bv. spotify het geluid natuurlijk loeihard is en ik snel het volume moet terug zetten op een aanvaardbaar niveau. Weet iemand hier een oplossing voor.


5 Reacties

Reputatie 7

De oplossing is de voorversterker. Die versterkt het geluid naar een aanvaardbaar niveau voor de Connect (en als ik het goed begrepen heb doet hij ook nog iets voor de geluidskwaliteit). Zonder voorversterker krijg je wel geluid uit je platenspeler, maar het is erg zacht, zoals je gemerkt hebt.

Ik heb een voorversterker aangesloten tussen de draaitafel en de connect maar toch blijft het geluid te zacht.

Reputatie 7

Dat is vreemd. Is de voorversterker goed aangesloten? Is het geluid wel harder dan zonder? Heb je een andere versterker om de voorversterker te testen?

Het geluid was inderdaad iets harder dan zonder voorversterker maar niet voldoende. Ik had een mini voorversterker gekocht met 2 ingangen en 1 uitgang, 1 ingang die het signaal versterkt en 1 ingang die het signaal doorgeeft zonder te versterken en 1 uitgang die ik dan aansluit op de connect. Dmv een keuze knop kan ik dan switchen van cd-speler naar draaitafel, het werkt allemaal maar alleen het geluidsniveau van de draaitafel blijft te minimaal. Heb de versterker uiteraard niet gehouden want hier ga je je alleen maar ergeren op den duur. 

Had hetzelfde probleem met de platendraaier naar de sonos Five. Ik heb de volumeinstellingen aangepast naar hoog (10) en dat deed het hem ...

Kijk eens op https://support.sonos.com/s/article/4838?language=nl_NL 

 

Reageer