Beantwoord

Kpn afstandsbediening reageert dubbel

  • 17 August 2019
  • 3 reacties
  • 1029 Bekeken

Reputatie 2
Telkens als ik het volume wil regelen van mijn Playbar met mijn kpn afstandsbediening reageert deze dubbel. Dus het geluid gaat elke keer 2 stappen harder of zachter. Mute werkt dus niet aangezien het geluid meteen weer aan gaat. Andere afstandsbedieningen hebben het probleem niet. Factory reset werkt ook niet. Zie bijlage voor de afstandsbediening. Heeft iemand een oplossing?

icon

Beste antwoord door Tim S 22 August 2019, 09:04

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Heb de zelfde afstands bediening, en heb dit nog nooit zo mogen ervaren, of vernomen bij het bieden van support.
Je ziet in de Sonos-app dat deze op dempen springt om ook weer te ontdempen?

In de meeste gevallen zou ik zeggen, dat je TV-decoder en de Sonos erop zou reageren, en je commando dus door 2 producten word aangenomen, maar als je in de Sonos app zou zien dat er 2 acties word aangenomen, dan gaat daar iets mis.

Al de afstands bediening opnieuw aan Sonos ingegeven?
Misschien een optie (tijdelijk als test) een andere IR code in te leren aan deze bediening, om te zien of het zelfde probleem zich dan nog voor zou doen.
Dus mocht je een Samsung TV hebben, en een Samsung code in deze bediening hebben zitten, hoe zou de Sonos dan reageren als je tijdelijk een LG of ander fabrikant infrarood code zou inleren?
Reputatie 2
Bedankt voor je reactie!

In de Sonos app zag ik inderdaad dat bij het dempen er ook automatisch weer ontdempt werd.

Zodra ik de afstandsbediening een andere IR code geef en opnieuw aan de Sonos koppel is het probleem verholpen. Behalve dat ik dan de tv natuurlijk niet kan bedienen.

Nu kwam ik erachter dat de originele afstandsbediening van mijn Samsung TV ook reageerde op de Sonos. Zodra ik de batterij daar uit haal is het conflict verholpen en kan ik fatsoenlijk de KPN afstandsbediening gebruiken met de TV en Sonos. Wel vreemd dat deze Samsung afstandsbediening reageert maar ik gebruik hem toch niet. Dus ik ben geholpen!

Bedankt!
Reputatie 7
Badge +2
Toen je KPN in huis haalde, heb je waarschijnlijk de afstands bediening de configuratie van je Samsung meegegeven.
Waarschijnlijk de reden dat ze beide het zelfde IR signaal uitzenden.