Beantwoord

Koppeling met buren

• 24 June 2018
  • 7 reacties
  • 678 Bekeken

Ik ben psycholoog en heb een Play 1 in de praktijk. Sinds hoor ik door onze box alleen maar de muziek van onze buurvrouw (restaurant eigenaar). Het lijk wel of onze boxen( zij heeft ook een Play 1) aan elkaar gekoppeld zijn. Terwijl we beide een andere (beveiligde) wifi netwerk gebruiken. Hoe kan dit? en hoe krijg ik ze los?
icon

Beste antwoord door Ryan A 5 July 2018, 14:56

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
De enige manier waarop dit zou kunnen is als inderdaad jouw Play:1 of haar Play:1 op elkaar zijn afgesteld, met andere woorden, of jij zit op haar WIFi, of zij zit op jouw WiFi. Stuur eens een diagnose van je systeem zoals hier beschreven, en antwoord het diagnose nummer hier alsjeblieft, dan kijken we meteen even welke van de situaties aan de hand is.
Bedankt, ik heb de diagnose gestuurd en de nummer is 164807488
Reputatie 4
Badge +3
Ik zie in de diagnose 2 speakers, Restaurant en Keuken, welke via SonosNet verbinding maken. Deze zijn verbonden via een Bridge of Boost hoogstwaarschijnlijk, een klein wit kastje wat bij de router normaal gesproken staat. Daarnaast zie ik dat Sonos de mogelijkheid heeft gekregen van je om met de WiFi te verbinden, in dit geval een KPN router (terwijl jij een Fritzbox router hebt).

Dit betekent dus dat er 1 van 2 situaties aan de hand zijn:
- De Bridge/Boost staat niet aangesloten op jouw router maar bij de buren en jij hebt je systeem op hun Bridge/Boost geïnstalleerd
- De Bridge/Boost staat aangesloten op jouw router en de buren hebben hun systeem op jouw Bridge/Boost geïnstalleerd

Graag hoor ik of er een Bridge/Boost aanwezig is die aangesloten is op je router
Hoi Nick, het heeft weer even geduurd voordat ik op de praktijk was.
Er is inderdaad een Bridge/boost aanwezig bij de buren. Die is niet aangesloten op onze router, in ieder geval niet dat ik weet, niet met een kabel of zoiets. Hoe kan ik dan het systeem loskoppelen van hun bridge/boost als dit het geval is, want wij hebben idd een fritzbox
Reputatie 5
Badge +2
Bekabel Sonos met de router en zorg ervoor dat je verbonden bent met het wifi netwerk van dezelfde router. Open de Sonos app en controleer of je met het juiste systeem verbonden bent.
Onze sonos is bekabeld met onze route (fritzbox) en is altijd zo geweest, hoe zie ik in de app met welke systeem ik verbonden bent en hoe verander ik dat?
Reputatie 5
Badge +2
Maken de buren gebruik van dezelfde router, wifi netwerk etc? Als dit niet zo is kunnen zij niet bij jou systeem komen en jij ook niet bij die van hen. Je kan in de instellingen bij de optie Over mijn Sonos de serienummers van de spelers zien. Deze kan je dan direct aflezen van de spelers.