Vraag

Koppelen van een One aan de Beam

• 29 juli 2020
  • 8 reacties
  • 230 Bekeken

Om het TV geluid in een hoek van de kamer beter verstaanbaar te maken wil ik één One koppelen aan de Beam onder de TV. Dit zou volgens de dealer niet kunnen.(geluid niet synchroon) Klopt dit??

8 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Dat klopt inderdaad wel. Er zijn ook gebruikers die dit probleem niet hebben, maar in principe ondersteund Sonos dit niet. Het geluid naar de aparte speaker moet op een andere manier verwerkt worden waardoor een soort echo kan ontstaan.

Twee in surround is ook geen oplossing omdat daarbij alleen de omgevingsgeluiden naar de surrounds gaat en niet de spraak.

Reputatie 5
Badge +3

De vertraging is naar verluidt 7ms. Sommige gebruikers hebben hier last van, andere niet. Je zou het eens kunnen proberen.

Overigens zou een Beam gewoon goed verstaanbaar moeten zijn. Zit daar niet je eigenlijke probleem?

Met mijn hoorproblemen zou het wenselijk zijn een extra speaker te kunnen installeren. Wat zegt Sonos zelf over deze toepassing?

Reputatie 5
Badge +3

Zoals aangegeven ondersteund Sonos dit niet. Het enige wat u kunt doen is om het te proberen. Mogelijk ervaart u de echo niet. Uw vraag was of uw dealer gelijk heeft en ja, dat heeft hij.

Schaf een speakers aan bij en dealer bij wie u hem terug kunt geven wanneer het niet aan uw verwachtingen voldoet. Dit kan eventueel ook rechtstreeks bij Sonos.

Dank voor de tip!

Reputatie 5
Badge +3

Ik las overigens gisteren dat de vertraging niet 7, maar 70ms zou zijn. Sommigen hebben hier last van, anderen niet. Wat erooij zegt: probeer het eens!

Het is me gelukt. De vertraging is nauwelijks waarneembaar. Wel moet ik na een onderbreking de One en Beam opnieuw koppelen. Heeft daar iemand een oplossing voor?

Inmiddels ook opgelost door schakelaar bij       “ Uit groep bij automatisch afspelen “ op uit te zetten.

Hiermee deze Topic gesloten, met dank aan een ieder voor de bijdrage.

Reageer