Kinderziektes Sonos Roam. Sonos: Actie!

  • 29 April 2021
  • 6 reacties
  • 408 Bekeken

Kinderziektes sonos roam

Ik bezit sinds enige dagen twee maal sonos roam. Mij valt op dat, ook zonder actief gebruik, de batterij zeer snel (binnen een dag) ontladen is. Voorts is een van mijn sonos roam om onverklaarbare reden uit het systeem verdwenen. Ik heb dit exemplaat geheel opnieuw moeten installeren.

Als ik naar alle klachten kijk, zo kort ma de introductie van sonos roam dan vermoed ik dat er technisch iets niet goed zit. Je kunt spreken van kinderziektes.

Sonos dient hierop te reageren!

 

 

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7

Als de Roam niet helemaal uit staat gaat hij weer aan als de app wordt gestart. Dat lijkt een bewuste keuze van Sonos, waar men dus niet snel op zal terugkomen.

Het betekent, dat om problemen te voorkomen de sonos roam voortdurend moet worden opgeladen respectievelijk verbonden moet zijn met het electriciteitsnet. Incidenteel kan worden losgekoppeld voor gebruik buiten...

Reputatie 7

Tenzij je hem helemaal uitzet lijkt de Roam onderdeel uit te maken van je Sonos systeem en dus aan te gaan (dat lijkt nodig om onderdeel uit te maken van het systeem). Aan het stroom net houden is dan de oplossing. Dat kan ook zonder schade volgens Sonos.

Dank voor reactie. Ik ga eens kijken hoe het verder met roam gaat.

Tenzij je hem helemaal uitzet lijkt de Roam onderdeel uit te maken van je Sonos systeem en dus aan te gaan (dat lijkt nodig om onderdeel uit te maken van het systeem). Aan het stroom net houden is dan de oplossing. Dat kan ook zonder schade volgens Sonos.

Wat ik ook probeer, ik kan de Roam niet helemaal uitzetten. Hij gaat telkens weer online zodra ik de app open. En dan druk ik, volgens de instructie, de knop 5 seconden in totdat een geluidje klinkt en het statuslampje ook uit gaat. Dan toch: als ik de app open, dan gaat de Roam weer online. 

Reputatie 7

Er zijn er meer voor wie dit niet duidelijk werkt: https://en.community.sonos.com/wireless-speakers-228992/sonos-roam-power-button-poor-implementation-6857998