Beantwoord

Keuzeknop Muziek/Surround in app


Reputatie 2
Badge +1
We spelen steeds vaker muziek af via een app op de smart tv of via airplay naar oa de geschikte samsung Qleds enz.

Nu heb ik de playbar en 2 keer de 1 als surround hangen als ik tv kijk.

Is al eens ergens anders gevraagd, maar het verzoek om snel te kunnen schakelen tussen surround en muziek als we muziek via de tv afspelen.

De sonos 1 schakelt nu ook automatisch van muziek naar surround als ik tijdens muziek afspelen de tv aan zet. Dan kunnen we toch ook een knoppie in de app krijgen dat de we de surrounds overschakelen naar muziek als we via de smart tv muziek gaan luisteren?
icon

Beste antwoord door Tim S 31 July 2019, 10:00

Bekijk origineel

21 Reacties

Reputatie 7
Ik denk dat ik je verzoek begrijp: je streamt muziek via de (Spotify-)app op je TV. Gevolg: de TV geeft stereo uit en je achterspeakers doen niets. Dit in tegenstelling tot wanneer je Spotify streamt op je Sonos. Dan gaan je achterspeakers wel naar stereo en doen ze vol mee. Is dat het?

ik denk overigens dat zo’n knopje bij meer mensen verwarring zou brengen dan het beperkte aantal dat dat dit wel begrijpt, maar vragen staat vrij......
Reputatie 7
Badge +2
Alles wat via de optische ingang zou binnen komen, word als TV gezien, niet als muziek.
Zal het als feature-request markeren, maar kan geen garantie geven of dit verzoek daadwerkelijk in het systeem verwerkt zou worden.
Reputatie 2
Badge +1
Alles wat via de optische ingang zou binnen komen, word als TV gezien, niet als muziek.
Zal het als feature-request markeren, maar kan geen garantie geven of dit verzoek daadwerkelijk in het systeem verwerkt zou worden.


top
Reputatie 2
Badge +1

Reputatie 2
Badge +1

Wordt hem niet zeker?

Reputatie 7
Badge +2
Alles wat via de optische ingang zou binnen komen, word als TV gezien, niet als muziek.
Zal het als feature-request markeren, maar kan geen garantie geven of dit verzoek daadwerkelijk in het systeem verwerkt zou worden.

Heb al eerder aangekaart dat er een verschil is tussen TV geluid en Muziek wat je in de app zou selecteren.

Heb het verzoek doorgezet naar de juiste afdeling, en mogelijk dat er veranderingen naar voren gaan komen, maar enige garantie hierover kunnen we niet geven.\

Zie ook graag onze community post welke hier diepere uitleg over geeft, hier kan je het kopje “Muziek vs TV” uitklappen voor meer informatie.

 

In de setup van Sonos voor <kamer><Audio van Surroundspeakers> kan bij <Muziek afspelen> voor “volledig” worden gekozen. Deze keuze is er niet voor het signaal wat via de optische ingang aangeboden wordt. Is het een idee om deze optie ook voor de optische ingang toe te voegen?  

Ik heb een setup met Sonos Playbar en 2 x Play 5. Wanneer ik muziek stream en <Muziek afspelen> op “volledig” zet en wat met de voor/achter balans speel, levert dit een geweldig geluid op. Wanneer ik muziek via de TV (optische ingang) speel gaat dat dus niet en is het geluid een stuk minder overtuigend omdat de Play 5’s maar een beetje gesimuleerd surround geluid produceren.

Deze aanpassing in de functionaliteit zou naar mijn idee het luisterplezier naar muziek via de optische ingang enorm vergroten. 

Reputatie 2
Badge +1

Precies dit (bovenstaande) bedoel ik dus ook.

Ik weet niet of omschakelen tussen “Volledig” en “Sfeervol” technisch helemaal hetzelfde is als omschakelen tussen surround en muziek bij Sonos.

We stellen in elk geval de vraag met hetzelfde doel voor ogen: een volledigere geluidservaring in geval muziek wordt aangeboden via de optische ingang op de soundbar. We willen de maximale kwaliteit van al onze sonos speakers ervaren, ook als we muziek vanaf onze TV spelen in een surround configuratie.

Reputatie 5
Badge +3

Los van de technische haalbaarheid (wat doe je dan bv. met DD 5.1 geluid als die setting aan staat?), kan ik me zomaar voorstellen dat Sonos dit niet doet omwille van eenduidigheid. Geluid op de optische/ARC ingang van de TV producten is bedoeld voor TV/Video geluid. Als je daar allerlei opties aan gaat hangen wordt het verwarrend voor het grote publiek. In deze community en de Engelstalige tegenhanger, zijn er legio topics waar je kunt zien hoe mensen door het instellingenmenu geloodst moeten worden.

Voor Sonos blijft het manoeuvreren tussen het simpel en beheersbaar houden van het product, en anderzijds beantwoorden van iedere mogelijke wens die een klant kan hebben, gebruikmakend van eindige bronnen zowel binnen het bedrijf (financieel) als binnen het product (technische haalbaarheid).

Er zijn heel veel functies waar ik van verwacht dat ze in de S2 software mogelijk gemaakt zouden moeten kunnen worden, door het benutten van het volledig potentieel van de hardware van de jongere apparaten. De vraag is of Sonos er R&D inspanning in wil stoppen. Zij alleen hebben écht inzicht in hoe de producten gebruikt worden en waar de meeste vraag bestaat.

Reputatie 2
Badge +1

Dit gemis is voor mij al haast een reden om de playbar + surround te vervangen door 2 keer een play 5. 
Dan maar gewoon stereo tijdens een film.

Reputatie 2
Badge +1

Alles wat via de optische ingang zou binnen komen, word als TV gezien, niet als muziek.
Zal het als feature-request markeren, maar kan geen garantie geven of dit verzoek daadwerkelijk in het systeem verwerkt zou worden.

Snap werkelijk niet dat dit nog steeds niet geregeld is. (simpel surr/vol geluid knoppie) Heeft ook niks met optisch in te maken.

Kan nog steeds geen spotify op de smart tv afspelen met vol geluid, daar de tv op surround staat.

Moet je de tv weer uitzetten en de mbv de iphone gaan afspelen voor normaal geluid.

Reputatie 7

Tja. We hebben nu eenmaal geen inzicht in de prioriteiten van Sonos...

Reputatie 7
Badge +3

Zo grappig te lezen dat iedereen programmeur is en het zo simpel vindt om eea zomaar aan te passen.
Ik denk dat de techniek achter Sonos anders werkt op het moment dat het geluid rechtstreeks vanuit de tv naar de surroundopstelling doorgegeven wordt. Sonos speelt nu eenmaal wat het ontvangt vanuit de tv opstelling. Op het moment dat er gestreamd wordt komt het geluid op een heel andere manier binnen bij de surroundopstelling, waarbij er vanuit de aansturing wel een keuze gemaakt kan worden. Kennelijk zit daar de bottleneck, omdat Sonos dat waarschijnlijk anders allang had aangepast. 
 

 

Reputatie 2
Badge +1

beter lezen

Reputatie 7

@bonesnl Dat is wel een erg korte reactie op een post die je probeert iets uit te leggen. Wat bedoel je precies?

Badge

Deze functie mis ik helaas ook al heel lang. Bedoeld voor de momenten dat ik muziek programma’s kijk via tv. Via Stereo zou dit toch zeker beter klinken.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou 2 extra speakers kopen. Een knopje voor stereo wordt het echt niet gezien het feit dat de tv bepaald welk geluid er richting de Sonos gaat. Sonos heeft niet de functies van een receiver. Bij streamen is het al een stereo signaal, dus daar wordt alleen aangepast waar de nadruk moet liggen vanuit de stream. Dit lukt niet bij een tv signaal omdat hier een verdeling vanuit de soundbar moet plaatsvinden om het juiste geluid naar de juiste speaker te krijgen. Een heel ander proces.

Bovendien komt een goede stereo van voor de luisteraar en niet van opzij of achter de luisterpositie. En wat ook heel vreemd is/wordt is het feit dat je naar een beeld kijkt terwijl het geluid heel ergens anders vandaan komt.

Reputatie 2
Badge +1

Dacht al, weer een die niet leest. Maar het is dezelfde.

Reputatie 7
Badge +3

Help me eens, misschien moet jezelf beter lezen of begrijp ik de probleemstelling niet. 

Reputatie 5
Badge +3

Veel gevraagde functie waar ik mijn vingers niet meer aan brand, omdat ik en vele niet de technische achtergrond hebben om dit te beoordelen.
Wat ik wel wil zeggen is dat het argument “simpel houden voor het grote publiek” ik wel begrijp maar nooit  één van de redenen mag zijn van Sonos om dit niet door te voeren.
Maak een “Advanced” menu en dit is opgelost.
 

Reageer