Beantwoord

Keuken box toevoegen aan huidig systeem.

  • 7 June 2022
  • 8 reacties
  • 821 Bekeken

Badge

Hoi!

 

Zojuist mijn 3e One ontvangen, op dit moment heb ik een 2tal One's een woofer en een Soundbar al werkend maar in de keuken willen we een extra One voor de muziek.

 

Ik wil dus dat de One in de keuken aan staat als de muziek aan staat maar niet mee gaat in de Surroundsound van de TV. Nu begreep ik dat ik dit kon regelen in: Groepen, echter krijg ik de volgende melding als ik die aanklik in de app: DEZE FUNCTIEIS BESCHIKBAAR OP SYSTEMEN MET DRIE OF MEER KAMERS.

 

Iemand de gouden tip?

icon

Beste antwoord door JeroenVR 7 June 2022, 15:49

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Je zal voor de keuken de Sonos one toe moeten voegen aan de “kamer” keuken. Dan kun je muziek afspelen in de keuken op de One. 
Je kunt ook de “kamers” samenvoegen zodat ze allemaal dezelfde muziek afspelen.
 

Groepen kun je inderdaad pas aanmaken wanneer je 3 of meer “kamers” hebt. Bijvoorbeeld wanneer je ook Sonos speakers boven hebt staan. Dan maak je bijvoorbeeld een groep aan “beneden” en “boven”

Badge

Top, Maar hoe voeg ik dan de keuken toe aan de ´kamer” woonkamer? 

Reputatie 4
Badge +3

In feite is een kamer een groep speakers (of 1 speaker toegewezen aan een ruimte) en een groep bestaat uit 1 of meerdere kamers. 

Badge

In feite is een kamer een groep speakers (of 1 speaker toegewezen aan een ruimte) en een groep bestaat uit 1 of meerdere kamers. 

Eens, maar hoe zorg ik er nu voor dat de de 2 kamers/groepen samen de zelfde muziek afspelen maar zodat de keuken niet gebruikt gaat worden in de Surround van de TV

Reputatie 4
Badge +3

Als je in de Sonos App, naar instellingen gaat (tandwieltje rechts onder), dan naar Systeem, dan selecteer je het systeem waar jou surround setup staat, scroll een stukje omlaag tot onder “Thuisbioscoop” en daar zet je “Automatisch afspelen TV” en “Uit groep bij Aut. afspelen” aan.

 

Om muziek met meerdere kamers te groeperen, tik je onderin op het middelste symbooltje (die met die 4 verticale streepjes), daar zie je dan je kamers staan. Daar tik je op het deel-teken (rood omcirkelt in de afbeelding hieronder)

 En vervolgens vink je de kamers aan, waarmee je wilt groeperen, zoals hieronder:

 

Doordat je, zoals in de eerste afbeelding de optie “Uit groep bij Aut. afspelen” hebt aangezet onder “Thuisbioscoop”, zal zodra je de tv aanzet, het surround systeem automatisch uit de groep gaan en geluid van de tv weergeven. De speaker in de keuken zal dan de muziek blijven afspelen waar je eerst naar luisterde. 

Badge

En als ik dan toch bezig ben, kan de keuken ook automatisch stoppen als de TV aan gaat?

Het groeperen van de 2 kamers is gelukt THNX!!

Reputatie 4
Badge +3

En als ik dan toch bezig ben, kan de keuken ook automatisch stoppen als de TV aan gaat?

Het groeperen van de 2 kamers is gelukt THNX!!

Voor zover ik weet is dat niet mogelijk. Die zal je zelf uit moeten zetten, door op de middelste knop op de speaker te tikken of via de app.

Of indien geïnstalleerd oké Google stop muziek

althans dat werkt hier prima