Beantwoord

Kapotte Sonos Roam verwijderen uit systeem

  • 26 August 2021
  • 3 reacties
  • 2185 Bekeken

Badge

Ik heb een paar dagen geleden een Sonos Roam gekocht. Helaas bleek deze defect te zijn.

 

Hij heeft het één dag gedaan, toen was de batterij leeg en kon hij niet meer opladen. Een nacht lang in het stopcontact gehad, oranje lampje was aan, maar de volgende dag deed hij het nog niet en was met geen mogelijkheid aan te krijgen. Blijkbaar was de batterij nog steeds leeg, ondanks dat het leek alsof ‘ie aan het opladen was. Ik heb hem in de winkel geruild en een nieuwe gekregen.

 

Nu zie ik in de Sonos-app zowel de oude, kapotte als de nieuwe Roam, die als naam “Sonos Roam 2” heeft gekregen. De kapotte is nu permanent offline.

 

Hoe kan ik de kapotte Sonos Roam verwijderen uit mijn systeem? Dat lijkt niet mogelijk te zijn in de app of op de Sonos website. In een ander bericht in het forum las ik dat een apparaat vanzelf verdwijnt als iemand anders het apparaat in een ander systeem opneemt, maar dat zal bij mij niet gebeuren, want de kapotte gaat terug naar Sonos (denk ik) onder garantie.

 

Het zou vervelend zijn als die kapotte nu voor altijd in mijn systeem / account blijft staan...

icon

Beste antwoord door Cristian N 30 August 2021, 10:21

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Een apparaat dat een poosje niet gebruikt wordt verdwijnt vanzelf uit je systeem in de Sonos-app. Ik neem aan dat dat ook voor de Roam geldt, al zal die vaker (tijdelijk)verdwijnen dan een andere (vaste) speaker.

Uit je systeem op je profielpagina verdwijnt een Sonos apparaat inderdaad pas als een ander hem in gebruik neemt. er zijn mensen die dat erg vinden (maar wanneer kijk je nu op je profielpagina) en dan begrijp ik dat contact met Sonos kan helpen.

Badge

Ik heb net gechat met support van Sonos. Zij geven ook aan dat een apparaat vanzelf uit mijn systeem verdwijnt als iemand anders ‘m opneemt in een ander systeem. Dat zal met die defecte Roam dus niet gebeuren…

Ik vind het wel irritant dat ik nu twee Roams in mijn systeem heb en in de app zie staan, waarvan die ene de defecte is die permanent offline is…

Sonos Support zegt dat de defecte Roam wordt teruggestuurd naar Sonos en dat technici ‘m dan zullen resetten, en dan zou ‘ie uit mijn systeem moeten verdwijnen. Ik vraag me af of ze dat gaat lukken, want die defecte kan niet meer aan (de batterij is leeg en er is blijkbaar iets mis met de batterij, want hij kon niet opladen).

Er zit niets anders op dan afwachten of de defecte over een tijdje vanzelf verdwijnt.

Ik vind het wel raar dat je apparaten wel kunt toevoegen aan je Sonos systeem, maar dat er geen mogelijkheid bestaat om apparaten te verwijderen. Is dat een bewuste keuze geweest van Sonos (zit er een reden achter) of is het gewoon iets wat ze zijn vergeten…?

Reputatie 1
Badge +2

Goedemorgen @jespdj en welkom op onze Sonos Community!

 

Voor alle duidelijkheid heb ik deze informatie geverifieerd en inderdaad zodra het product bij ons warenhuis is verwerkt, zal deze van je account verwijderd worden en dan zie je het niet meer in de Sonos App (het kan in sommige gevallen enkele weken duren).

 

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.