Beantwoord

Kan sonos play 5 niet meer verbinden

• 18 August 2018
  • 8 reacties
  • 2482 Bekeken

Door internet storing heb ik opnieuw mijn sonos moeten connecten. voorheen was het kabel erin en werken. Maar nu wat ik ook doe ik krijg het niet voor mekaar. De knop achter waarna je een klok moet horen, krijg ik niet voor mekaar. connecten via wifi ook niet. Diverse manieren geprobeerd? maar heb nu geen idee over wat ik moet doen?

tips zijn welkom.

mvg,
Michel
icon

Beste antwoord door Frank N 22 August 2018, 11:20

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hey Michel, de klok hoor je enkel wanneer de speaker in de fabrieksinstelling zit. Als je lampje wit brandt dan is de speaker al geinstalleerd.

Maar wanneer je de speaker op je router aansluit en op stroom zet dan is de speaker niet zichtbaar in de app? Ben je met het juiste WiFi-signaal verbonden?
Hoi Frank,

Duidelijk, heb inmiddels ontdekt hoe je terug kan gaan naar fabrieksinstellingen, dus de klok heb ik inmiddels ook gehoord. 😉 maar hij wil niet connecten. Bij de installatie wordt de juiste WIFI-signaal aangegeven en daar zit ik dan ook op met mijn mobiel. Maar uiteindelijk wil het niet koppelen.

Ik heb nu dus alles gereset, maar kom helaas niet verder.

Het internet is via KPN en tijdje geleden storing gehad en een tijdje gehad dat het wifi signaal niet stabiel was op mobiel. Maar na de laatste reset lijkt dat euvel verholpen te zijn.

Kortom niet zichtbaar dus.
Reputatie 5
Badge +3
Michel, ik denk dat we je het snelste kunnen helpen als je ons even wilt bellen op onze gratis lijn.
Bedankt Frank, inmiddels ben ik weer een stapje verder. Ik was een beetje bang dat er iets mis is met mijn Sonos. Nu net aangesloten bij mij op kantoor en binnen no time heb ik het werkend. Blijkbaar zit het dan thuis niet goed met het internet, wat ik niet helemaal begrijp, aangezien ik alles gereset heb naar fabrieksinstelling, dus in mijn gedachten kan er dan niet iets mis zijn. Tips waar ik naar zou kunnen zoeken of kunnen aanpassen? en uiteraard een belletje kan ook, voor mij is overdag alleen vaak wat lastiger om te bellen.
Reputatie 5
Badge +3
Ik wil je vragen om de speaker thuis nogmaals op de modem aan te sluiten en dan de stappen te volgen voor de draadloze installatie zoals je dat ook op werk hebt gedaan.

Als je een speaker niet kan installeren in je netwerk thuis kan het helpen om bepaalde netwerkapparaten (routers, switches, modem en Sonos) uit te zetten en 'van voor naar achter' opnieuw aan te zetten. Dan dus eerst je modem, vervolgens de achterliggende router of switch, en zo door. Probeer hierna nogmaals de speaker te installeren.
Hoi Frank,

Bedankt voor je hulp. Ik denk dat het probleem is gevonden. Ik ben door de huisbaas op een gastenwifinetwerk gezet en waarschijnlijk blokkeert het gastennetwerk bepaalde zaken die de Sonos nodig heeft. Morgen wordt er een nieuw netwerk gecreëerd en daarmee moet ik dan geen problemen meer hebben. Bedankt voor de antwoorden/advies/hulp het bijstaan bij het niet hebben van muziek.
Reputatie 5
Badge +3
Hi Michel, het klopt dat Sonos niet zal werken op een gastnetwerk. Dit type netwerk geeft enkel verbinding tot het internet maar geen connectie tussen apparaten. Dus je telefoon kan niet tegen je speaker zeggen wat 'ie af moet spelen.

Dit soort netwerken zie je vaak bij bedrijven, hotels en vakantieparken en is een veiligheidsmaatregel.