Kan Sonos Arc niet als speaker toevoegen aan Google Home.

  • 9 January 2022
  • 13 reacties
  • 516 Bekeken

Ik heb mijn Sonos ARC toegevoegd aan de juiste ruimte. In deze ruimte zit ook mijn Hub Max en de Chromecast. Beide laatstgenoemde devices kan ik kiezen om muziek op af te spelen.
Dit wil ik echter niet, ik wil muziek afspelen op de Sonos ARC. Als ik zeg “ok google, speel af op sonos Q-music” dan wordt de muziek op de Hub Max afgespeeld en niet op de Sonos ARC.
Wat doe ik verkeerd?

Kan de Sonos ook niet toevoegen aan een speakergroep. Ik kan alleen kiezen tussen Hub Max en Chromecast.
Alvast bedankt voor alle reacties.

Hartelijke groet,
Syl


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

Reputatie 7

Je moet op de Hub de Arc aanwijzen als standaard speaker. Je kunt geen Google-apparaten groeperen met Sonos apparaten.

Dank je wel. Maar waar kan ik dat in de Hub instellen?

Reputatie 7

Via de Home-app: https://support.google.com/assistant/answer/9753501?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DAndroid

Ik kom niet verder dan stap 3 in de Home app. Zie printscreen. Wat gaat er fout? Als ik rechtsboven op het hamburgermenu druk, kan ik alleen kiezen uit help en feedback.

 

Reputatie 7

Heb je niet het verkeerde apparaat? De Sonos moet als standaardspeaker van de Hub worden ingesteld. Je moet dus bij de instellingen van de Hub zijn?

Hallo, ik heb hetzelfde probleem maar zie geen oplossing in dit antwoord. Kan iemand mij van advies voorzien? Dank. 

Reputatie 7

In de Home app kies je voor het Google device (in mijn geval een Nest mini) waarvan je het geluid op een Sonos speaker wilt hebben. Dan ga je naar Audio en kies je bij Standaard muziekspeaker voor de juiste Sonos….

Hi, dank voor je hulp! Een muziekje aanzetten op een van mijn Google apparaten lukt wel. Alleen ik vind nergens een Audio optie in de Google home app en dus ook niet de volgende stap om een Sonos speaker te kunnen selecteren. Kan je misschien iets specifieker zijn waar ik de optie audio kan vinden? Dank!

Reputatie 7

Ik heb alleen een Nest Mini, dus wellicht hebben anderen deze optie niet.

 

Ik zie net dat het koppelen van mijn Sonos arc aan de Google home app niet goed gaat. Hij registreert de Sonos arc als een tv apparaat. En niet als een speaker. Ik heb hem verwijdert en opnieuw gedaan maar hij blijft als tv apparaat erin staat. De vraag is. Hoe pas ik het apparaat type aan? Enig idee?

Reputatie 7

Misschien dat een schermprint wat verduidelijking brengt, maar bij mij komt de vraag op of dit niet gewoon goed is: mijn Beam staat zowel als "Sonos TV Control Huiskamer” als als "Huiskamer” in de Home-app en bij mij werkt dit prima.

Dit is overigens niet de kamer waar de Google Nest Mini staat. Op de Beam gebruik ik de microfoon van de Beam zelf, zoals jij ook met de Arc zou kunnen doen.

Inmiddels heb ik ook de Google mini aangepast bij audio naar standaard speaker de sonos arc. Maar hij blijft gek genoeg wel de muziek afspelen op de mini en niet op de Sonos arc. Nog een tip?

Reputatie 7

Ook nadat je “Hey Google, sync devices” hebt gezegd?

 

Is het overigens niet handiger om gewoon de microfoon op de Arc te gebruiken?