Vraag

Kan radiostation niet afspelen

  • 28 March 2021
  • 15 reacties
  • 2519 Bekeken

Diagnose: 2129070071

Systeem niet erg stabiel : boxen (Sonos one sl) vallen uit, na heropstarten, kunnen sommige Sonos radiostations niet meer afgespeeld worden. Erg vervelend. Heb nochtans zeer stabiel internet.

iemand een oplossing?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

15 Reacties

Reputatie 7

Sonos geeft via het forum geen commentaar op diagnoses. Het lijkt erop dat je wifi niet optimal werkt voor Sonos. Ik zou eens met ze bellen.

Badge

Ik heb dit regelmatig. "Kan radio station niet afspelen" Radio 2 Veronica het maakt niet uit. Gisteren hele dag radio, vandaag weer niet.

Komt vaak voor bij mij maar ik lees het ook hier in verschillende gesloten topics 

Ander topic spreekt over de beam even van stroom afhalen. Maar serieus, dat is toch niet DE oplossing?

 

Reputatie 6
Badge +3

Ander topic spreekt over de beam even van stroom afhalen. Maar serieus, dat is toch niet DE oplossing?

 

Inderdaad, dat is niet de oplossing. Meestal is dit te herleiden naar (een conflict in) je thuisnetwerk.

Badge

Dat zal best,  maar 99% van de mensheid heeft daar geen kennis van. Beam staat gekabeld en rechtstreeks op ziggo router.

Plug en play 

Tis een app doe het signaal via wifi naar het systeem moet voeren. 

Zie het toch als een Sonos dingetje,  eigen muziek speelt wel namelijk

Reputatie 7

Je Beam is bekabeld, dus lopen alle speakers via Sonosnet. Staan de One SL’s daar ver vandaan? Wellicht één van de andere speakers bekabelen? Of over naar je wifi?

Overigens klopt je opmerking “Tis een app doe het signaal via wifi naar het systeem moet voeren” niet. De app is slechts een afstandsbediening voor het systeem.

Badge

Ik heb 2x play 3 er bij staan in zelfde woonkamer. 1 daarvan is al bekabeld omdat anders surround systeem aan uit gaat, dus continue dat de s3-en wegvallen en weer bij komen.

Als mijn beam bekabeld is en de rest niet snap ik nog steeds niet waarom radio station niet afgespeeld kan worden.

 

Zoals je zegt wat radio betreft is het afstand bediening.  Maar ook dat maakt het niet duidelijker

 

Reputatie 7

De oorzaak van je probleem kan liggen aan een verstoring van Sonosnet, bijvoorbeeld als je wifikanaal te dicht op het kanaal van Sonosnet zit. Waarom het dan alleen bij radio voorkomt is dan wel een raadsel.

Overigens is de app niet alleen bij radio een afstandbediening. Ook bij alle andere toepassingen geeft de app alleen opdrachten. Het systeem zoekt dan zelf op internet of je netwerk de muziek de muziek.

Reputatie 6
Badge +3

Begrijp ik goed dat je meer dan 1 Sonos speaker bekabeld hebt ?

Badge

Ja dat klopt. 

Inmiddels beam en 1 vd 2 play3's

Badge

De andere play 3 ga ik ook ook aan draadje leggen

 

Reputatie 6
Badge +3

Meerdere Sonos bekabeld geeft soms een verkeersinfarct van data op je netwerk waardoor je haperingen krijgt.

Badge

Haperingen ontstaan juist als ik alleen de beam bekabeld heb.

Maar dat is de vraagstelling niet 😁

Reputatie 7

Misschien moet je toch iets meer beschrijven van de opbouw van je netwerk/Sonosnet…. Wat is er aangesloten? Op welke netwerkcomponenten? Wanneer doen de problemen zich precies voor?

Nu krijgen we steeds een beetje info en jij geen complete antwoorden.

Badge

Beam met eigen kabel op ziggo router 

Play 3 met eigen  kabel op ziggo router

Dus ieder eigen poort op achterzijde

Play 3 via wifi op ziggo router

Melding "kan radiostation niet afspelen"

Pas als ik stroom van beamer afhaal en er weer op zet, kan wel radio afgespeeld worden. 

Gebeurt regelmatig maar niet konstant, als radio eenmaal spreekt is er niks aam de hand.

Dag later kan hij het zomaar weer hebben. 

Dit terwijl wel mogelijk is om muziek die op mijn telefoon staat af te spelen.

Speedtest geeft >100Mbits/sec per kabel

 

 

 

Reputatie 1
Badge +2

Hoi @Noudthy en goedemorgen!

 

Aangezien de beschrijving van het probleem, raad ik je aan om contact met onze klantenservice op te nemen, mocht het probleem nog niet verholpen zijn. Op die manier kunnen ze je systeem inlezen en sneller een oplossing voor vinden.