Vraag

Kan niks meer via App

  • 22 February 2020
  • 6 reacties
  • 3069 Bekeken

Sinds een paar dagen kan niemand hier in huis meer geluid krijgen uit de sonos installatie via de app. Via de tv werkt het nog wel.

Ik heb al geprobeerd Spotify opnieuw te installeren maar dit mocht niet baten (ik kan deze ook niet meer installeren). Ook radio Tune In werkt niet meer. Ten slotte kan ik ook geen diagnose verzenden. 

Wat is hier gaande? 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7

Belangrijkste vraag als er zoiets gebeurd: is er iets veranderd dat dit heeft kunnen veroorzaken? Ik zie een aantal aanduidingen in je post:

  • je Beam is geluidstechnisch OK - via de TV geeft hij nog wel geluid. Vraag: doet je Sub het nog?
  • je lijkt je Sonos niet meer te kunnen bereiken via je netwerk. Vraag: is er daarmee iets gebeurd (nieuwe router, codes veranderd, Beam gereset, wifi afgezet op de Beam)?
  • je zegt iets over Spotify en TuneIn. Vraag: wat bedoel je (gebruik je de apps van Spotify en TuneIn, of denk je vanuit de Sonos-app - die, zo hebben we net gezien, je Sonos niet meer “ziet”)?

Mijn voorlopige conclusie is dat je Beam je netwerk niet meer ziet. Wat gebeurt er als je de Beam (tijdelijk) bedraad zou aansluiten?

hier het zelfde probleem. Inmiddels bedraad aangesloten maar is niet de oplossing. Kan niets naar sonos versturen. Opnieuw installeren werkt dus ook niet.

106rallye, allereerst bedankt voor de reactie! Mijn sub werkt nog wel. Er schijnt afgelopen week wel een storing te zijn geweest bij Ziggo, maar op dit moment heb ik gewoon weer internet. Ook kan ik gewoon geluid afspelen via YouTube chromecast app. Ik denk vanuit de sonos app als ik het over de spotify heb. Ik bedoel dus de muziek services in de Sonos app.

Bedraad aansluiten is geen optie gezien de locatie van de beam en de router.

Reputatie 7

Mocht er iets in je netwerk veranderd zijn, waardoor Sonos je router (en dus je telefoon etc.) niet meer ziet en vice versa, dan kun je dat proberen op te lossen door de Beam tijdelijk bekabeld aan te sluiten op je router. Op die manier kan de Beam je netwerk weer bereiken en kun je evt. nieuw SSID en wachtwoorden doorgeven aan de Beam.

mijn sonos beamer werkt niet meer goed. Tv geluid wel goed via i-pad 

Radio tuner werkt niet via i-pad

Reputatie 5
Badge +3

vraag snap ik niet helemaal….maar ik doe een gok.

Als je Sonos Radio gebruikt…….deze werkt al een tijdje niet meer.
Gebruik TuneIn.