Vraag

Kan je met 1 Sonos smart speaker ook de andere Sonos speakers bedienen?

  • 3 July 2021
  • 4 reacties
  • 72 Bekeken

Beste,

Ik heb heel wat sonos speaker in huis en ik vraag me af of ik op de één of andere manier er een aantal kan aansturen door ze te koppelen aan 1 smart speaker?

Mvg

Jurgen


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 2
Badge +1

Bedienen/aansturen doe je in principe vanuit de Sonos Connect app. Heb je 1 speaker met voice assisant, dan kun je bijvoorbeeld muziek starten, pauzeren en hervatten via die ene speaker. Maar de mogelijkheden zijn beperkt, voor bijvoorbeeld groeperen/degroeperen of equilizerinstellingen blijf je de app nodig hebben.

Maar kan je als je via de app je sonos smart speaker koppelt aan andere speakers er dan ook voor zorgen dat je via de smart speaker de andere in de groep mee aanstuurt?

Reputatie 7

Je kunt al je Sonos speakers bedienen met Google Assistent, zowel via de Sonos speaker met een microfoon als via de Assistent-app op je telefoon. Als je een speaker keuken (met microfoon) hebt en een speaker slaapkamer zonder, kun je in de keuken vragen “Hey Google, speel Radio 3 op slaapkamer”. Zo zou dat ook moeten gaan met volume (al heb ik dat persoonlijk nooit geprobeerd. Ook met bijvoorbeeld een Nest Mini kun je Sonos speakers aansturen.

Sonos speakers groeperen kan alleen met de Sonos-app.

@Groenman Je spreekt over de Sonos Connect app. Ik zie in de app store alleen de Sonos app (voor S2 devices) en de Sonos S1 Controller. Zie jijiets anders?

Reputatie 2
Badge +1

 

@Groenman Je spreekt over de Sonos Connect app. Ik zie in de app store alleen de Sonos app (voor S2 devices) en de Sonos S1 Controller. Zie jijiets anders?

Nee, sorry voor de verwarring. Ik bedoel gewoon de Sonos app. Had op de 1 of andere manier in mijn hoofd dat die Sonos Connect heette. Maar dat is/was weer iets anders.