Beantwoord

Kan geen verbinding maken met de Sonos-speler

• 15 april 2019
  • 5 reacties
  • 2290 Bekeken

Sonos heeft maanden lang goed gewerkt en nu ineens valt om de haverklap de audio stil en krijgen we meldingen als 'kan geen verbinding maken met de Sonos-speler'. Ik heb één van de surroundspeakers op LAN aangesloten, dat is ook te bij Info over mijn Sonos-systeem, daar staat overal WM: 0. Waar zou het dan alsnog mis kunnen gaan?

Bevestigingsnummer van de diagnose is 1425093060.
icon

Beste antwoord door Tim S 9 mei 2019, 10:48

Excuus voor de late reactie.
Het bekabelen van meerdere Sonos componenten kan soms een oplossing bieden.
Zou het testen wel waard zijn.
Toch kwam diagnose 1162014446, corrupt binnen en kunnen we deze niet uitlezen.
Dit geeft een indicatie dat er iets in het netwerk niet goed gaat waardoor Sonos zijn werk niet goed kan doen.
Als de problemen blijven bestaan, wil ik je eigenlijk aanraden ons even te bellen waarin we je netwerk kunnen doornemen.
Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Het liefst wil je niet surround speakers bekabelen om Sonos wifi aan te maken, maar bijvoorbeeld een stand-alone kamer of de Beam zelf.
De surround speakers communiceren via hun soundbar, waarin er nu dubbele verbindingen lopen van surround naar Beam voordat het bij de andere kamers aangeboden kan worden.
Daarnaast zou ik willen adviseren de KPN en Sonos een keer volledig opnieuw op te starten, even stekker eruit en erin, om te zien of de problemen zich daarna nog voordoen.
Ook hoor ik graag wat je zou afspelen, er zijn op het moment helaas problemen met Spotify via de KPN verbinding waar hard aan gewerkt word door KPN.
Hi Tim, dank voor de tip! Heb nu de Beam bekabeld. Spotify staat aan, vooralsnog niet uitgevallen. We luisteren Spotify inderdaad via KPN. Wat zouden kenmerken kunnen zijn van storingen via hen?
Reputatie 7
Badge +2
Goed om te horen dat de bekabeling aangepast kon worden.
Zie graag onze community post in de aankondigingen.
Hi Tim, helaas vallen de speakers nog geregeld stil bij het luisteren naar Spotify. Diagnose nummer 1162014446. Is het mogelijk om meerdere speakers op LAN aan te sluiten, of werkt dat niet?
Reputatie 7
Badge +2
Excuus voor de late reactie.
Het bekabelen van meerdere Sonos componenten kan soms een oplossing bieden.
Zou het testen wel waard zijn.
Toch kwam diagnose 1162014446, corrupt binnen en kunnen we deze niet uitlezen.
Dit geeft een indicatie dat er iets in het netwerk niet goed gaat waardoor Sonos zijn werk niet goed kan doen.
Als de problemen blijven bestaan, wil ik je eigenlijk aanraden ons even te bellen waarin we je netwerk kunnen doornemen.

Reageer