Beantwoord

Kan geen verbinding krijgen met internet.

  • 14 March 2021
  • 5 reacties
  • 734 Bekeken

Hallo.

De arc soundbar geinstalleerd met 2 surround speakers. . Geluid via de app en tv is prima. Google assistent geinstalleerd. Assistent werkt even goed, maar dan zegt hij  kan geen verbinding maken met internet, controleer je router of modem. Na een reset modem doet hij het even weer, maar dan weer geen verbinding. 

Ik heb een livebox als modum. Aan deze livebox hangt een router asus RT-AC66U  met een vpn. De sonos boxen zijn aangesloten op de asus router met vpn.

Kan iemand mij adviseren ?

mvg 

icon

Beste antwoord door Dylan S 23 April 2021, 12:59

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @johndoejaaren, welkom bij de Sonos community!

Allereerst mijn excuses voor het late antwoord.

Het komt vaker voor dat routers uit de Asus RT-series de Sonos speakers ervan weerhouden om verbinding te kunnen maken met het internet.

Middels de Asus Router App kun je per Sonos apparaat nagaan of deze inderdaad geblokkeerd wordt door de router. Indien dit het geval is, deblokkeer het apparaat.

 Wees er hierbij wel zeker van dat je telefoon of tablet verbinding heeft met hetzelfde WiFi-netwerk als het Sonos syteem.

Ik verneem graag van je of dit het probleem heeft verholpen ja of nee.

 

 

Probleem is opgelost.

Heb recent een sonos arc gekocht. Kwaliteit geluid is goed, maar regelmatig valt een aantal seconden het geluid uit als de tv aan staat. Is daar een oplossing voor  ?

Reputatie 3
Badge +2

Probleem is opgelost.

Heb recent een sonos arc gekocht. Kwaliteit geluid is goed, maar regelmatig valt een aantal seconden het geluid uit als de tv aan staat. Is daar een oplossing voor  ?

Fijn om te horen dat het probleem met de Google Assistent is verholpen.

Voor wat betreft het probleem met het wegvallend geluid, dit gebeurt alleen wanneer er geluid wordt afgespeeld vanaf de TV? Om welk merk/type TV gaat het hier?

Controleer of de Arc is aangesloten op de HDMI ARC aansluiting achter op de TV en probeer het desnoods met een andere HDMI kabel om te zien of het probleem blijft ja of nee.

 

Het gaat om een samsung tv, andere kabel geeft geen soelaas. 

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @johndoejaaren,

Duidelijk, echter vraag ik mij nog wel af of het geluid alleen wegvalt bij het afspelen van tv geluid of dat het ook gebeurt bij muziek afspelen via bijvoorbeeld Sonos Radio of Spotify?

Is de Arc met een kabel aangesloten aan de Asus router? Of middels WiFi?

Speelt het probleem bij iedere zender op de tv? Of juist alleen wanneer er content van bijv. Netflix wordt afgespeeld?

Het lijkt mij sowieso handig om het probleem te reproduceren en gelijk erna een diagnose te maken en naar ons door te sturen middels de Sonos app. ​​​​​​​

Vervolgens kan er telefonisch met je meegekeken worden naar wat het probleem veroorzaakt. Telefonisch contact opnemen kan via de Sonos Supportpagina.

Voor het aanmaken van een diagnose kun je het volgend artikel raadplegen: Systeemdiagnose verzenden.