Beantwoord

Kan geen spotify connect meer gebruiken

Beste,

Ik heb een stereopaar met 2 Sonos ONE's. Ik gebruik twee toestellen om deze te 'bespelen':
- Een iPhone
- Windows 10 PC met spotify erop.

Vanaf mijn iphone kan ik nog steeds direct vanuit Spotify naar de Sonos streamen: maar dat gaat dan via Airplay.
Vanop mijn Windows 10 PC kan ik in de Spotify app de Spotify Stereo pair nietmeer zien: er zijn geen devices beschikbaar om naar te streamen zegt mijn Windows 10 PC Spotify app.

Windows firewall staat uit, mijn PC zit op hetzelfde wifi netwerk als de Sonos luidsprekers.
In de instellingen van de Sonos (via de app) vind ik niet direct iets dat Spotify connect kan uitschakelen.

Het heeft altijd goed gewerkt, sinds een 2-tal weken staat mijn Sonos stereopaar nietmeer in de spotify app op mijn Windows PC.

Iemand? Eventueel kan ik een diagnose doorsturen, indien gewenst.

Edit: Spotify app op Windows 10 PC is al eens volledig gedesinstalleerd en gereinstalleerd.

Bedankt!
Pieter
icon

Beste antwoord door Tim S 30 april 2019, 11:30

De Homekit is een feature van Apple, wij hebben verder geen samenwerking met Apple achter de rug om de Sonos speakers hier in actief te krijgen, dus als het werkt is dit mooi, maar ondersteuning erop bieden kunnen we helaas niet.
Moet wel eerlijk zeggen dat je de 1e bent waarvan ik hoor dat er problemen zijn met Sonos icm de Homekit.
We zijn wel druk met ontwikkelen om Google Assistant en Amazon Alexa werkende te krijgen binnen de Benelux.

Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 4
Badge +2
De Spotify direct control verbinding is wat geavanceerder dan de Sonos-app.
De Sonos app zal via je wifi je Sonos zien en van commandos verzien.
De Spotify app praat met de Spotify cloud, die praat met de Sonos cloud, die weer commandos terug naar jou huis sturen waar de Sonos staat.
Deze verbinding kan dan ook sneller problemen ondervinden aan netwerk apparatuur in huis.
Zou daarom adviseren de modem/router, mogelijke extra wifi versterkers, switches, netwerk-hardeschijven, en de Sonos, een keer volledig stroomloos te maken en opnieuw aan te sluiten.
Hoor graag of de speakers dan weer in de Spotify app naar voren komen.
Zo niet, dan zien we graag een diagnose tegemoet.
Ik heb je een diagnostics gestuurd (#14340544).

Intussen heb ik een complete factory reset gedaan van het systeem: lijkt niet te werken. Nu werkt Airplay heel soms vanop mijn iphone, vanop mijn iphone werkt SPotify connect nu heel soms.. Vanop mijn PC zie ik in Spotify app geen enkele Spotify connect speaker.

Al mijn apparaten zitten op hetzelfde WiFi netwerk (dus op dat vlak zit er niet eens een routering tussen!). De router hier is een simpel apparaat waarop al zeker geen ACL's of ports worden geblockt van binnen naar buiten.

Zeer strange...

Vanuit de Sonos app werkt alles naar behoren.
Reputatie 4
Badge +2
Zie niks in de diagnose wat zou duiden op het feit dat de speakers niet in je Spotify app naar voren komen.
Sonos praat in iedergeval goed met de Sonos cloud.
Het is ook geen stormloop aan klanten waarin we zouden opmaken dat er problemen zijn tussen de Spotify cloud en de Sonos cloud.
Denk toch dat er iets in je lokale netwerk niet goed gaat.
Wat heb je nog meer aangesloten zitten op je Sagemcom modem/router?
Denk toch dat je voor dit probleem ons even wilt bellen.
Intussen heb ik het probleem min of meer zelf gevonden: als ik mijn complete ‘huis’ verwijder uit de Apple HomeKit; dan gaat alles veel beter. De Sonos was in homekit toegevoegd. Toch duidelijk nog veel problemen met Sonos en Homekit en dat is heel spijtig. De speaker toevoegen in homekit is trouwens niet echt nuttig: je kan hem niet eens integreren in scenes en dergelijke.
Reputatie 4
Badge +2
De Homekit is een feature van Apple, wij hebben verder geen samenwerking met Apple achter de rug om de Sonos speakers hier in actief te krijgen, dus als het werkt is dit mooi, maar ondersteuning erop bieden kunnen we helaas niet.
Moet wel eerlijk zeggen dat je de 1e bent waarvan ik hoor dat er problemen zijn met Sonos icm de Homekit.
We zijn wel druk met ontwikkelen om Google Assistant en Amazon Alexa werkende te krijgen binnen de Benelux.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen