Vraag

Kan geen muziekservices toevoegen

• 16 October 2017
  • 13 reacties
  • 857 Bekeken

Ik heb een tweedehands Sonos Connect:Amp aangeschaft. Nu wil ik Spotify en Soundcloud toevoegen, maar als ik 'Muziekservices toevoegen' selecteer in de iPhone app dan zoekt hij even en vervolgens krijg ik niets aangeboden. In het grijs staat in het midden van het scherm 'Geen muziekservices beschikbaar'.

Wat kan hier aan de hand zijn en hoe los ik dit op?

(Ik heb nog geen speakers aangesloten. Volgens mij maakt dat niet uit, maar misschien toch wel.)

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Geen probleem, mooi om te horen dat het gelukt is
Via de tablet is het gelukkig wel gelukt, alles werkt weer! Dankjewel voor de ondersteuning!
Reputatie 4
Badge +3
Dat is erg raar. Ik heb je account namelijk nagekeken en er is geen reden voor dat je dit ervaart. Zou je eens kunnen kijken als je de Sonos app opent op een ander apparaat? Bijvoorbeeld tablet of PC?
Zojuist nogmaals geprobeerd, voor de zekerheid de app opnieuw geinstalleerd, maar ik heb alleen de mogelijkheid om last.fm te installeren als ik muziekservices toevoegen druk.
Ik gebruik Android.
Dit had ik al gedaan, vanmiddag hielp het niet. Ik ben nu aan het werk, zal het straks weer proberen. To be continued!
Reputatie 4
Badge +3
Zou je dan de Sonos app even helemaal af willen sluiten op je telefoon/tablet? (Niet alleen wegklikken dus).
Op iPad/iPhone is het dubbelklikken op de home knop, en dan Sonos naar boven schuiven om deze af te sluiten
Op Android verschilt dit per apparaat dus durf ik niet te zeggen welke stappen daarvoor ondernomen moeten worden.
Ik kan op dit moment alleen Last.fm toevoegen, spotify of andere services nog niet.
Reputatie 4
Badge +3
Dit zou inmiddels op het moment opgelost moeten zijn, heb net de confirmatie binnen. Zouden jullie het willen testen?
Reputatie 4
Badge +3
Naar het blijkt is er op dit moment een globaal probleem voor iedereen met het toevoegen van muziekservices. Het ligt eraan dat de muziek service catalogus niet gedownload kan worden, waardoor je een foutmelding krijgt. Het is net een half uur geleden officieel als globaal probleem aangemeld en mijn collega's zijn op dit moment hard bezig met het oplossen van dit probleem. Zodra het probleem opgelost is, zal ik hier nog een update plaatsen.
O nog als toevoeging: ik kan wel gewoon muziek afspelen die op mijn telefoon staat. Het systeem werkt dus, nu nog spotify kunnen toevoegen 🙂
Ik heb helaas hetzelfde probleem, alleen met een sonos die al in mijn bezit was. Na een reset en update is het niet mogelijk om muziekservices toe te voegen, terwijl ik hiervoor altijd spotify heb kunnen luisteren.

Mijn diagnosenummer is 7963992.
Reputatie 4
Badge +3
Zou je een diagnose kunnen sturen van het Sonos systeem zoals hier beschreven staat?: Diagnose Verzenden

Graag ontvang ik in antwoord het diagnosenummer.
Misschien nog een relevante toevoeging aan bovenstaande vraag: ik heb een reset gedaan naar fabrieksinstellingen. Daarbij gaan de oranje en witte led afwisselend knipperen. Na een tijdje gaat een groen lichtje knipperen achter de mute-knop, maar de led zelf knippert niet groen.

Het lijkt erop dat ik de installatieprocedure daarna verder normaal kan doorlopen. Maar uiteindelijk kan ik dus geen muziekservices toevoegen op de app.