Vraag

Kamers niet zichtbaar in sonos app

• 11 December 2016
  • 10 reacties
  • 7416 Bekeken

In de sonos app zie ik niet alle kamers waarin play1 speakers staan.
Bediening ik de speakers rechtstreeks via de spotify app, dan zie ik daar wel alle kamers waarin de play1 speakers staan en kan daar ook iedere kamer kiezen om muziek af te spelen.
Wat is er nu mis met de Sonos app?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 3
Wat staat er als je op de Sonos app kijkt naar instellingen - info over mijn Sonos systeem?
Hallo Crusaderelly,
Dan zie ik alleen de controller en de twee play1 speakers van 1 kamer.
De andere speakers uit de andere kamers zie je daar niet.
Dit is overeenkomstig met de kamerkeuze bij afspelen.
Gr. Woda
Reputatie 3
Hm, maar ze werken wel als Spotify ze kan benaderen. Heb je meerdere routers / netwerken misschien? Kan zijn dat sommige van je producten aan een ander netwerk zitten misschien.
Hallo CrusaderElly,
Oeps, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik heb inderdaad 2 draadloze netwerken. 1 boven en 1 beneden. Weet jij zo hoe ik kan controleren, welke speaker met welk netwerk verbonden is?
De speaker zal waarschijnlijk het sterkste signaal oppakken. Blijft echter vreemd, dat de hele gewenste functionaliteit van mijn Sonos netwerk wel vanuit de Spotify app werkt.
Gr. Woda
Reputatie 3
De reden waarom de Spotify app het kan en de Sonos app niet, is omdat de Sonos app zich enkel focust op 1 WiFi netwerk, terwijl de Spotify app niet eens in je netwerk hoeft te zitten. Als de spelers eenmaal zijn toegevoegd aan Spotify Connect, kan je ze afspelen ongeacht waar je bent - zolang je internet toegang hebt natuurlijk. Best sjiek hé! :D

Dus de Sonos spelers zelf zitten wellicht te switchen van het ene netwerk naar het andere, afgaande welk op dat moment het sterkst voor ze is.

Om dit op te lossen, zou je 1 Sonos product met internet kabel rechtstreeks kunnen koppelen aan je hoofd router. Als ze dan ietwat dicht genoeg bij elkaar staan, gaan ze allemaal aan die ene router verbinden, en kan je ze allemaal zien op de Sonos app.
Dankje voor jouw duidelijke uitleg. Ik begrijp alleen nog niet goed of jouw 3e alinea een test is of definitief.
Want in de buurt van mijn Sonos speakers heb ik geen ethernet kabels. Daarom heb ik ook voor Sonos gekozen, omdat die draadloos kunnen werken. Vreemd is ook: als ik met mijn mobiel door het huis loop om overal naast de speakers te kijken, switched deze ook niet van netwerk. Wat ik wel zou kunnen doen, is om tijdelijk 1 netwerk uit te schakelen en dan kijken of ik ze dan wel allemaal zie.
Gr. Woda
Reputatie 3
3de alinea zou een definitieve oplossing zijn ja, tenzij het niet mogelijk is zoals je zegt. Er zijn een aantal alternatieven, zeg ik zo meteen.

Je mobiel zit trouwens vast op 1 netwerk en zal niet automatisch switchen tenzij je dat zelf doet. Daarom kan die sommige Sonos speakers niet zien. Mogelijk ga je ook geen WiFi verbinding hebben op je mobiel, als je te ver weg loopt van router 1.

Je kan weliswaar tijdelijk 1 netwerk uitschakelen om alle apparaten te forceren aan te sluiten op 1 router. Echter, als je 2 routers hebt, heb je daar vast een goede reden voor, dus.. 2 alternatieven:

1) Een Sonos Boost kopen, die naast je router zetten en met kabel verbinden. Dan heb je alsnog het Sonos netwerk, zondat dat je met lange internet kabels moet slepen. Dan gaan alle Sonos producten via de Boost aan die ene router verbinden.

2) Je tweede router als access point instellen. Dan gaat die, in plaats van een eigen netwerk aanmaken, je huidige netwerk uitbreiden. Dan maakt het niet uit aan welke van de twee je mobiel of Sonos zit, aangezien het hetzelfde netwerk zal zijn. Dit is waarschijnlijk de beste oplossing, en tevens gratis!
Mijn ethernet netwerk thuis is opgebouwd uit
Mijn ethernet netwerk thuis is opgebouwd uit 1 router, welke ook wifi uitzendt + een accespoint welke het wifi signaal van de router oppakt en in een ander deel van het huis de wifi sterker uitzendt. Dus ook dit accespoint deelt geen ip-adressen uit, maar dat verzorgt alleen de router. Het enige verschil is dat de router en het accespoint een verschillende ssid naam hebben. Maar dat mag geen invloed hebben.
Dus eigenlijk heb ik thuis de situatie die jij onder punt 2 schetst.
Reputatie 3
Dus de tweede router is een access point, m.a.w. DHCP staat uit en hij is via LAN verbonden met de hoofdrouter?

Dan zou het voldoende moeten zijn, als dat niet werkt zou ik het even aan Sonos vragen met een diag, die weten dan wel wat er aan de hand is en hoe het best op te lossen.