Vraag

Kamers blijvend aan elkaar koppelen

• 2 februari 2018
  • 11 reacties
  • 1882 Bekeken

Ik heb een playbase, sub en 2x play 3 als 5.1 opstelling in mijn woonkamer staan. Omdat ik achter in mijn woonkamer wat extra geluid miste heb ik een play 1 aangeschaft. Ik wilde deze play 1 aan mijn woonkamer koppelen maar tijdens de installatie ontstaat er een 2de woonkamer. Nou wil ik deze 2 groepen (woonkamers) blijvend aan elkaar koppelen maar steeds wanneer ik de tv aanzet of de sonos app opstart gaat hij terug naar alleen de 5.1 opstelling en moet ik de play 1 aan de 5.1 opstelling koppelen, dit is behoorlijk omslachtig wie weet hoe ik de play 1 het beste aan de woonkamer kan koppelen of hoe ik de 2 groepen blijvend aan elkaar kan koppelen?

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Dit automatische ontkoppelen ( wat uit te zetten is ) word gedaan omdat geluid van de TV alleen voor de 5.1 opstelling bedoelt is, niet voor extra gegroepeerde kamers.
Groeperen van kamers is alleen bedoelt voor muziek, wat in de Sonos applicatie terug te vinden is, zoals bijvoorbeeld Spotify, Radio, of muziek van de computer.
Het geluid van de TV is niet voor gegroepeerde kamers, daarom word de extra Woonkamer van de Playbase ontkoppelt, aangezien wij er vanuit gaan dat de gegroepeerde kamer een echo of vertraging zal leveren van dit TV geluid.
Als u geen problemen heeft met deze echo of vertraging of deze problemen gelukkig genoeg niet ervaart, dan kunt u via Instellingen -> Instellingen kamer, de Playbase aandrukken om hier op TV-Installatie te drukken.
Hier zul je de optie terug vinden omtrent het de-groeperen van andere kamers bij TV geluid.

Ik heb 4 boxen in 1 kamer en wil ze blijvend gekoppeld hebben. Waar moet ik dat instellen? Nu ontkoppelen ze de volgende dag automatisch 

Reputatie 7
Badge +2

Mijn vorige bericht omtrent het ontkoppelen ging om een Home Theater setup, dus dat de kamers niet of wel meedoen met het TV geluid op een Playbar/Playbase/Beam of Sonos AMP.

In principe moeten groepen van muziek-speakers met elkaar verbonden blijven, maar mocht wifi storing contact break geven, of bijvoorbeeld de router die een ander of nieuw IP adres aan Sonos geeft, dan zal de Sonos ook opnieuw verbinden met het netwerk en dus niet meer in de groep staan.

Mogelijk moet er even gekeken worden naar de router zijn instellingen qua IP-Lease voor aangesloten apparatuur..

Ik heb een playback, dub en 2 One SL en heb nu 2 sonos boekenplank (Ikea) geïnstalleerd. Deze per ongeluk in een “nieuwe” woonkamer terecht gekomen. Ik wilalles in een kamer gekoppeld hebben! Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Reputatie 7
Badge +2

Elke speaker zal zijn eigen kamernaam krijgen, met uitzondering van 2 speakers die in een stereopaar komen te staan, of bij een soundbar waar je 2 speakers als surround zou koppelen.

Je kan niet de 2x One SL en 2 Ikea Boekenplanken als 1 kamer laten functioneren.

Wel kan je de beide kamernamen in een groep zetten zodat ze samen synchroon de zelfde muziek laten horen.

Je zal dan een keuze moeten maken of de Sub (dub?) met de One’s of met de Ikea kamer meedoet.

Goedenavond

wij hebben een nieuwe tv gekocht en die aangesloten maar nu vind ik in de app de soundbar niet meer.…

heb surround systeem en hij vindt wel de sub en de 2 speakers

hoe kan ik dit oplossen

Reputatie 7
Badge +2

Goedenavond

wij hebben een nieuwe tv gekocht en die aangesloten maar nu vind ik in de app de soundbar niet meer.…

heb surround systeem en hij vindt wel de sub en de 2 speakers

hoe kan ik dit oplossen

Dit probleem heeft eigenlijk vrij weinig te maken met hetgene wat hierboven besproken is.

Wil je vragen telefonisch contact op te nemen met onze support afdeling, zodat we onderzoek kunnen doen naar je netwerk en de Sonos apparatuur.

Contact gegevens kan je terugvinden op de volgende webpagina.

Dit automatische ontkoppelen ( wat uit te zetten is ) word gedaan omdat geluid van de TV alleen voor de 5.1 opstelling bedoelt is, niet voor extra gegroepeerde kamers.
Groeperen van kamers is alleen bedoelt voor muziek, wat in de Sonos applicatie terug te vinden is, zoals bijvoorbeeld Spotify, Radio, of muziek van de computer.
Het geluid van de TV is niet voor gegroepeerde kamers, daarom word de extra Woonkamer van de Playbase ontkoppelt, aangezien wij er vanuit gaan dat de gegroepeerde kamer een echo of vertraging zal leveren van dit TV geluid.
Als u geen problemen heeft met deze echo of vertraging of deze problemen gelukkig genoeg niet ervaart, dan kunt u via Instellingen -> Instellingen kamer, de Playbase aandrukken om hier op TV-Installatie te drukken.
Hier zul je de optie terug vinden omtrent het de-groeperen van andere kamers bij TV geluid.

En hoe zet ik het automatisch ontkoppelen dan uit? Ik kan het nergens vinden 😳

Reputatie 7
Badge +2

De instelling hiervoor: Instellingen > Systeem > (kamernaam van de soundbar) > “Uit groep bij auto. afspelen” kan je hier aan of uit vinken.

Elke speaker zal zijn eigen kamernaam krijgen, met uitzondering van 2 speakers die in een stereopaar komen te staan, of bij een soundbar waar je 2 speakers als surround zou koppelen.

Je kan niet de 2x One SL en 2 Ikea Boekenplanken als 1 kamer laten functioneren.

Wel kan je de beide kamernamen in een groep zetten zodat ze samen synchroon de zelfde muziek laten horen.

Je zal dan een keuze moeten maken of de Sub (dub?) met de One’s of met de Ikea kamer meedoet.

en dan, sub toegevoegd aan 1 kamer….. als je die kamers altijd gekoppeld wilt houden? Dan moet ik iets checken met de router (zie voorgaande reactie)?

De instelling hiervoor: Instellingen > Systeem > (kamernaam van de soundbar) > “Uit groep bij auto. afspelen” kan je hier aan of uit vinken.

uit groep bij auto afspelen zie ik niet - hieronder verder gelezen en mijn reactie/vraag gesteld

Reageer