Beantwoord

kamer verwijderen

  • 6 December 2015
  • 16 reacties
  • 13518 Bekeken

Hoe kan ik een kamer verwijderen uit de sonos app.

Ik heb een play 1 in de verkeerde kamer geïnstalleerd hoe kan ik deze er weer uit krijgen.
icon

Beste antwoord door Frank N 11 February 2021, 10:29

Bekijk origineel

16 Reacties

wij willen niet met een groep werken dus het liefst wil ik de kamer verwijderen.
Hoe kan dit???
Reputatie 1
Badge +1
Hernoemen,in andere kamer zetten en opnieuw aanmelden?
Reputatie 4
Badge +3
Hoe kan ik een kamer verwijderen uit de sonos app..

Ik begrijp deze vraag niet goed. Wat is het probleem en wat wil je bereiken?
Badge
Wanneer een koppeling verkeert is gemaakt. Het apparaat opnieuw aanbieden in de kamer waar u het wilt hebben. De app zal het apparaat uit de oude kamer verwijderen en in de nieuwe kamer plaatsen.
Reputatie 5
Badge +2
chantal, je zegt dat je niet wilt groeperen of meerdere kamers wilt hebben. Hieruit herleid ik dat je maar 1 andere speaker hebt en ze wil gebruiken als stereopaar. Dat is de enige vorm waarin de twee apparaten als 1 kamer verschijnen (behalve dan surrounds, maar dat is een ander verhaal). Een stereopaar maak je via Meer - instellingen - instellingen kamer - [naam kamer] - stereopaar maken.
Wanneer een koppeling verkeert is gemaakt. Het apparaat opnieuw aanbieden in de kamer waar u het wilt hebben. De app zal het apparaat uit de oude kamer verwijderen en in de nieuwe kamer plaatsen.

Hoe doe je dit dan?
Ik zie deze mogelijkheid niet.
Reputatie 7
Badge +2
Wanneer een koppeling verkeert is gemaakt. Het apparaat opnieuw aanbieden in de kamer waar u het wilt hebben. De app zal het apparaat uit de oude kamer verwijderen en in de nieuwe kamer plaatsen.

Hoe doe je dit dan?
Ik zie deze mogelijkheid niet.

Een kamer heeft een naam, je kunt de naam van een kamer aanpassen als deze een andere kamernaam nodig heeft.
via Instellingen -> instellingen kamer.
Ik heb hetzelfde probleem..we hebben een storing gehad en alles was door de war..dus heb ik per ongeluk ...omdat ik dacht dat ik alles opnieuw moest invoeren...een nieuwe woonkamer gemaakt....terwijl die eerst tv kamer heette....nu heb ik dus en woonkamer en tv kamer....ik wil er weer 1 af halen omdat ik het niet handig vind zo....hoe haal ik.die naam HELEMAAL weg ipv van naam te veranderen...zo raar dat dir niet lukt...gewoon een kamer deleten dus.

Groet Astrid
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb hetzelfde probleem..we hebben een storing gehad en alles was door de war..dus heb ik per ongeluk ...omdat ik dacht dat ik alles opnieuw moest invoeren...een nieuwe woonkamer gemaakt....terwijl die eerst tv kamer heette....nu heb ik dus en woonkamer en tv kamer....ik wil er weer 1 af halen omdat ik het niet handig vind zo....hoe haal ik.die naam HELEMAAL weg ipv van naam te veranderen...zo raar dat dir niet lukt...gewoon een kamer deleten dus.

Groet Astrid

Ga er even vanuit dat je dus 2 speakers hebt, die als 1 kamernaam werden weergegeven.
Dat zou inhouden dat ze als een stereopaar werkte, en dit nu niet meer het geval is waarin ze ieder hun eigen kamernaam ontvangen.
Je kan via: Meer > Instellingen > Instellingen Kamer, 1 van de 2 kamers selecteren, om hier aan te geven dat je een stereopaar wilt maken.
Dan doorloop je de stappen om de ene speaker weer als links, en de andere als rechts te laten functioneren.

Je dient de speaker te resetten. Daarmee verwijder je deze uit een kamer. Als je dit bij alle speakers uit een kamer doet wordt de kamer automatisch verwijderd. 

Zo doe je dit:

  1. Haal de stekker van je speaker uit het stopcontact. Wacht 10 seconden voordat je doorgaat.
  2. Houd de pauzeknop of de Join knop ingedrukt terwijl je de stekker terug in het stopcontact steekt. Blijf deze knop ingedrukt houden. Het lampje begint na 10 seconden wit te knipperen. Na ongeveer 30 seconden begint het lampje oranje te knippen. Nu laat je de knop los.
  3. Binnen 30 seconden begint het lampje groen te knipperen. Wacht hierop voordat je doorgaat.

Voor de sonos move is dit net anders, namelijk op deze manier:

  • Haal de Move uit het charging station.
  • Druk de aan/uit knop in tot de Move uitgaat.
  • Druk de Join knop in en plaats tegelijkertijd de Move weer in de oplader.
  • Blijf de Join knop ingedrukt houden tot het lampje aan de bovenkant oranje en wit knippert.
  • Wanneer het lampje groen wordt, is de Move gereset en kan je aan de slag!

 

Ik hoop dat andere mensen hier misschien ook nog wat aan hebben.

Tip aan sonos: maak het wat gemakkelijker om dit te doen in de app zelf.

Reputatie 7

@TwanLK Ook ik begrijp het probleem niet. Over welke set up spreken we hier? Een stereopaar in een kamer? Die kun je gewoon uit elkaar halen en de speaker die je uit de kamer haalt in een eigen kamer zetten. Een verkeerd genaamde kamer? Die kun je hernoemen. Een fout bij de set up waarbij een lege kamer zou ontstaan (wat volgens mij niet kan)? Die zou vanzelf moeten vervallen. Wanneer zou je dit nodig hebben?

Wanneer men perongeluk een kamer aanmaakt. Er is niet een aparte optie in de app waarmee je een kamer in z'n geheel op kan heffen. 

Reputatie 7

Het moet niet mogelijk zijn een kamer aan te maken zonder speaker: de kamer is de speaker. Mocht er iets vreselijk misgegaan zijn, dan verdwijnt de "lege” kamer vanzelf, zou ik zeggen.

Reputatie 5
Badge +3

Het is niet mogelijk inderdaad om een lege kamer aan te maken. Een kamer is de naam van een geinstalleerde speaker.

Reputatie 2

dus als ik het goed begrijp als je een speaker uit een per ongeluk gemaakte kamer verwijderd deze kamer ook wordt verwijderd?

Reputatie 7

Nee, als gezegd: de speaker is de kamer. Wat wil je precies bereiken?

Reageer