Beantwoord

Kamer naam veranderd automatisch weer terug naar de oude naam.

• 24 September 2018
  • 5 reacties
  • 1082 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2
Paar weken geleden een sonos one verplaatst en deze veranderd van “slaapkamer” naar “hobbykamer”.
Weekje later ging ik toch even twijfelen aan mezelf toen ik weer slaapkamer zag staan in de lijst en hobbykamer weer foetsie was. Na opnieuw de naam veranderen alles goed. Dacht ik..........periode later weer hetzelfde verhaal.
Er bleek een alarm actief op “slaapkamer” wellicht was dat de boosdoener.......alarm verwijderd, maar ook hierna weer hetzelfde gedoe.

Iemand een verklaring waarom de naam steeds veranderd?
icon

Beste antwoord door reinier666 9 October 2018, 20:19

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Niemand?
Reputatie 5
Badge +3
Hey Reinier, sorry dat je geen reactie hebt ontvangen. De naam van de speaker staat opgeslagen op de speakers zelf. Dat de naam niet is blijven staan kan ik zo niet verklaren voor je. Zou je eens een diagnose willen maken in de app?

Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het diagnosenummer hier te plaatsen.
Reputatie 3
Badge +2
Hoi,

Ik dacht het opgelost te hebben door alle harmony dingen te verwijderen en weer opnieuw in te stellen.
(Wellicht dat als iets verwijst naar “slaapkamer” dat die naam automatisch weer geactiveerd wordt ofzo....)
Helaas net zie ik tot mijn spijt alweer “slaapkamer” ipv “hobbykamer”

Nr. 1281850787

Er staan dus geen alarmen meer op “slaapkamer”
Harmony remote verwijst er ook niet meer naar.

Wat zou dit toch kunnen veroorzaken?

Anders speaker eens “naar fabrieks instellingen” en dan opnieuw instellen in de hobbykamer?

Reinier
Reputatie 3
Badge +2
5 minuten zoeken op het engels forum en google: apple homekit kwam als schuldige naar boven.
Die heb ik idd ooit eens ingesteld en die speaker stond daar als slaapkamer. Daar de speaker een andere naam gegeven en meteen de nieuwe naam zichtbaar in de sonos app’s.

Lijkt dus erop dat homekit de sonos namen overuled? Goed verhaal 😉
Reputatie 4
Badge +3
Dat klopt inderdaad, Homekit overruled (op het moment) de namen van Sonos als je Sonos ook hebt toegevoegd aan Homekit. We zijn bezig met Apple dit op te lossen.