Beantwoord

iPod in Dock via Connect niet meer zicht- en bruikbaar.

• 1 December 2018
  • 1 reactie
  • 127 Bekeken

Na het verplicht opdate van de Sonos app op mijn iPhone is de iPod in de Sonos Dock die verbonden is met de Connect niet meer zicht- en dus bruikbaar. Ik meen daarover een bericht ontvangen te hebben en ben niet blij met deze aanpassing. Nu kan ik eerlijk aangeschafte Sonos producten, de Dock (wired), niet meer gebruiken. Hoe los ik dit op, want de muziek collectie op mijn iPods (!) kan niet meer legaal via andere hardware afgespreeld worden op Sonos.
icon

Beste antwoord door Frank N 5 December 2018, 11:04

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 5
Badge +3
Hi Quirijn, we hebben besloten om de Dock niet meer te ondersteunen omdat Apple al ruim 7 jaar geen producten meer heeft uitgebracht met de 30pin aansluiting zoals de iPhone 4S nog had. Op een gegeven moment stoppen wij dan ook met het ondersteunen.

Je kunt de iPod met een geluidskabel aansluiten op je Connect en op die manier de muziek afspelen van je iPod. De Connect heeft een Line-In aansluiten aan de achterzijde en met een RCA naar minijack kabel kun je de twee aansluiten. Vervolgens kies je in de Sonos-app bij Bladeren voor de Lijn-in aansluiting. (deze optie is enkel zichtbaar wanneer de kabel zit aangesloten.

Verder wil je aanraden om te kijken of het mogelijk is om die nummers van je iPod af te halen aangezien dat apparaat niet voor eeuwig mee zal gaan en je anders die data kwijt bent.