iPhone en Controller werken niet

• 23 augustus 2014
  • 7 reacties
  • 2126 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Vandaag Sonos apparatuur aangeschaft. Geïnstalleerd op de iPhone 5S, iPad, Laptop en Samsung S4.
Installatie begonnen met de iPhone. Installeren ging fout, controller niet herkend enz. De andere apparaten gingen meteen goed.
Ondertussen de Wifi verbroken en opnieuw verbonden op de iPhone. De Sonos installatie verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dit heeft echter geen zin, als we op de Sonos app op de iPhone klikken krijgen we de melding, zoeken naar het Sonos systeem, uw Sonos systeem is niet gevonden, en iedere keer moeten we opnieuw aanmelden. Zorg dat de sonos-spelers en bridges zijn aangesloten op stroom etc. etc.. Optie de controller opnieuw instellen, dit hebben we al 5 keer gedaan.

Ik hoop dat iemand me kan helpen met dit probleem.

met vriendelijke groet
Miekmol

7 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Welkom op het forum, Miekmol!

Ik hoop dat iemand me kan helpen met dit probleem.

Uit je verhaal maak ik op dat de Sonos-apparatuur wel kan worden bediend via de iPad, laptop en Samsung S4 maar dat het via de iPhone niet goed gaat. Is dat zo? Uit welke onderdelen bestaat overigens de Sonos-installatie? Welke onderdelen zijn bedraad aangesloten en welke zijn draadloos?
Reputatie 2
Weet je zeker dat je iPhone op hetzelfde wifi netwerk zit als bijvoorbeeld je iPad. En dat je dus niet met je iPhone via de databundel op internet zit?
Reputatie 2
Hallo! ik ben nieuw op dit forum maar stuitte op de vraag van MiekMol....jammer dat er uiteindelijk geen antwoord op kwam want ik zit nu met hetzelfde probleem! Mijn iPad Mini en MacBook Pro zijn prima verbonden en werken goed als controller..... maar mijn iPhone (5C) vindt steeds niet het Sonos netwerk, als ik de app 10x opstart, vindt hij 10x het Sonosnetwerk niet. Ik heb alles draadloos aan gesloten op mijn eigen wifinetwerk, mijn iPhone zit op het juiste wifinetwerk maar dan nog werkt het niet..... Iemand???
Reputatie 3
Badge +2
Welkom op het forum, Danenella!

Werkt je Sonos-installatie via wifi of via Sonosnet? Beschrijf je installatie eens voor ons, wat is bedraad en wat is draadloos? Heb je al geprobeerd de Sonos-app van de iPhone te verwijderen en opnieuw te downloaden en installeren vanuit de AppStore? Of: wifi op de iPhone uitzetten en weer aanzetten wil ook wel 's helpen.
Reputatie 2
Wifi aan en uit & app verwijderen en opnieuw installeren heb ik inderdaad al meerdere keren geprobeerd maar dat maakt geen verschil. Ik heb in de woonkamer een Sonos 5 staan en op de slaapkamer een Sonos 1. Ik heb geen Bridge of Boost, ik heb hem draadloos op mijn eigen ziggo wifinetwerk aangesloten. Mijn iPad en Macbook doen het foutloos alleen mijn iPhone pakt hem dus 9 van de 10 x niet. Nu toevallig weer wel, ik heb een ethernet kabel tussen mn router en de Sonos 5 gedaan maar of dat nou het verschil is?
Reputatie 3
Badge +2
Het kan ook nooit kwaad om bij dit soort problemen het hele netwerk eens 'wakker te schudden'. Dat gaat als volgt:
  • alles van de stroom halen: modem/router, alle Sonos-componenten, alle pc's, laptops, printer(s), mobiele telefoons - kortom alles.
  • 5 minuten wachten
  • modem/router aan de stroom
  • alle bedrade Sonos-componenten stuk voor stuk aan de stroom
  • alle draadloze Sonos-componenten aan de stroom
  • de rest

Wacht met een volgende categorie tot de vorige geheel is opgestart. Misschien lost dit je probleem op.
Reputatie 2
Ja dat klinkt eigenlijk ook wel weer logisch! Ik ga het proberen zodra ik thuis ben. Dank je wel voor het meedenken!!

Reageer