Vraag

iOS app wil regelmatig niet verbinden

  • 16 November 2015
  • 3 reacties
  • 601 Bekeken

Badge
Hallo allemaal,

Ik loop tegen wat problemen aan en kan niet het antwoord vinden.

Mijn situatie,
Play bar + 2x play1 allen de laatste software geïnstalleerd.
2 iPads, 2 iPhones & 1 Samsung galaxy s6
Alle apparaten zijn draadloos verbonden met mijn netwerk, behalve de playbar die zit bedraad op de router.

Het probleem,
Vaak kunnen de iPads en telefoon iOS apps niet connecten met de sonos apparatuur, eenmaal geconnect dan werkt het prima.
Op andere momenten kan bijvoorbeeld 1 iPad wel connecten en de rest niet, dit is trouwens willekeurig. De Android telefoon heeft hier trouwens nagenoeg geen last van.
En op andere momenten connect alles en zijn er geen problemen.
Op het moment dat het niet werkt heb ik wel een internet verbinding met dezelfde en andere apparaten.
Vanmorgen een half uur bezig geweest om de radio werkend te krijgen, heel vervelend.

Heeft iemand enig idee wat dit probleem kan veroorzaken?

Alvast bedankt
Daskie

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Welkom op het forum.

Vaak kunnen de iPads en telefoon iOS apps niet connecten met de sonos apparatuur, eenmaal geconnect dan werkt het prima.
Op andere momenten kan bijvoorbeeld 1 iPad wel connecten en de rest niet, dit is trouwens willekeurig.


Zitten de iDingen op hetzelfde wifi-netwerk als Sonos? Zitten ze niet per abuis op 5GHz? Zorg dat ze niet op 40MHz maar op 20 MHz zitten (instelbaar in je router). Zorg dat Sonos en je wifi niet op hetzelfde kanaal zitten. Je kunt kiezen uit 3 kanalen: 1 of 6 of 11.

De Android telefoon heeft hier trouwens nagenoeg geen last van.

Zit de Android soms op Sonosnet?
Badge
Wie heeft IOS 13.1.2 geinstalleerd en heeft nu ook problemen met Instellingen in Sonos App? Kan niet meer in instellingen play 1 linker speaker installeren, Play 1 rechter speaker en brug worden gevonden, maar ook geen geluid.

Ik heb hetzelfde probleem, het lijkt erop dat wanneer iemand anders Spotify-afspeellijsten afspeelt via air-play, een ander niet meer kan verbinden met Sonos. Wanneer degene die de Spotifylijst afspeelt dit stopt, wordt het weer mogelijk voor een ander om te verbinden. Maar ja, soms zijn die personen allang verdwenen en staat zijn/haar lijstje nog vrolijk te draaien. Dan is Sonos nog enekel via de Sonosapparaten te bedienen en moet je wachten tot diegene weer thuis komt.