Vraag

installeren Sonos Move lukt niet

  • 28 November 2020
  • 22 reacties
  • 1905 Bekeken

Ik heb een Sonos bridge. Hieraan gekoppeld zijn: 

Woonkamer: 2x one, playbar, sub.

Slaapkamer 1: 1x play1

Slaapkamer 2: 1x play3

Nu heb ik een Sonos Move gekocht en deze krijg ik niet geïnstalleerd. Hoe komt dit? Heeft dit met de 'verouderde bridge' te maken? Alles werkt draadloos.

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

22 Reacties

Reputatie 7

De Move loopt nooit via de Bridge, die moet via je WiFi. Waar gaat het installeren mis?

Bedankt voor je reactie. Zoals aangegeven heb ik al diverse Sonos apparaten. Via de Sonos app voeg ik een nieuw product toe. Hij vindt wel de Sonos Move. Dat gaat goed. Dan gaat de installatie verder. En krijg ik de volgende meldingen, zie screenshots.

 

Dan druk op verbinden en krijg ik de volgende melding:

 

En dan weet ik het dus niet meer....

Reputatie 7

Meer uitleg staat hier: https://support.sonos.com/s/article/3571?language=nl_NL

Mocht je er toch niet uitkomen dan zou ik even met Sonos bellen.

Deze tips werken helaas niet. In ieder geval bedankt voor je hulp. Ik ga maandag maar eens contact zoeken met Sonos.

Badge

Installatie werkt bij mij ook niet. Ook bestaand systeem. In de app kan ik bij “Draadloze installatie” niet verder. De knop “Ga naar configureren van accessoires” reageert niet.

Straks maar even de live chat proberen. Nooit zo’n ervaring gehad bij installatie. Bijzonder.

Ik doe de installatie vanaf mijn iPhone overigens.

Badge

Nog even een update: op iOS is de Move niet te installeren in de S1 app. Er wordt gewerkt aan een oplossing, die er mogelijk volgende week is.

Zelfde probleem hier. Probleem ligt aan s1 icm move. Heb zelf ook iOS, maar gezien de opmerkingen de installatie ook met Android device gedaan. Daar precies hetzelfde probleem, dus het ligt niet aan de iOS versie, maar aan de s1 versie.

Goedemorgen,

Ik heb hetzelfde probleem met de installatie van de Sonos Move op een S1 installatie.

Is het al iemand gelukt om de Move te installeren?

Alvast bedankt voor je reactie.

Groet, Ronald

Badge

Op een oudere iOS versie werkt het wel. Ik had het geluk nog een oude iPhone te vinden. 
Bijzonder dat een oplossing zo lang op zich laat wachten.

Zelfde probleem hier, Sonos move niet te installeren op een bestaande Sonos installatie met de s1 controller app. Oplossing mag wel komen hoor…

move aanprijzen en dan niet kunnen installeren is geen mooie reclame...

@Genozel : Ideale tip!!!! ik heb de oude iphone 5 van mijn dochter gebruikt met IOS12.4.9 en bingo. Alles gereset en ook mijn S2 producten naar fabrieksinstellingen gezet en nu op S1 gezet.. Heeeeeel blij mee!

Goedemorgen,

Ik heb hetzelfde probleem met de installatie van de Sonos Move op een S1 installatie.

Is het al iemand gelukt om de Move te installeren?

Alvast bedankt voor je reactie.

Groet, Ronald

zelfde probleem hier, move raakt niet geïnstalleerd

 
 

Hier ook hetzelfde 😡. Move blijft hangen in installatieproces. 
 

ik hoop dat de oplossing er snel is

 

growt

Steven

Ik heb de installatie geprobeerd met een iPad met iOS 14.0.1. Na 4 keer proberen is het gelukt.

Mijn vorige (mislukte) poging was met Android versie 10

 

@Genozel Bedankt voor de tip 

Is er al een oplossing voor probleem installeren move vis iOS 14.2? 

Ik vraag het me ook af of er intussen al een oplossing is voor het installeren van Move via IOS

Zou Sonos daarvan op de hoogte zijn ? Heeft iemand al een reactie van sonos gehad of gezien ?

 
 
Badge

Ik heb ruim twee weken geleden gebeld met Sonos support. Er zou “mogelijk” een oplossing de week daarna komen.

 

Is er inmiddels al een oplossing bekend want ook hier kan ik de Move niet installeren

Krijg mijn Move ook niet aan de praat. Via iOS 14.2 bleef het hangen bij de configuratie van de accessoire. Van #106Rallye goeie tip gekregen om naar iOS 14.3 te updaten. Kwam wel door de configuratie maar stuitte op het volgende probleem: Move kan niet op S1…

Ik heb een Play 5, Play 3, Play 1 en een Bridge. En dus nu ook een Move…..De Bridge kan er denk ik wel tussenuit maar omdat ik het spul al een tijdje (meer dan 5 jaar) probleemloos heb draaien heb ik deze nooit verwijderd.

Dus: wil mijn Move via mijn S1 controller kunnen bedienen. Hoe???

Badge

Als je de Move kan installeren, werkt hij ook op S1.

Bij mij is dat gelukt door een oude iPhone te gebruiken voor installatie. Dan kan je het hele installatieproces in de Sonos app doorlopen.

Heb je die mogelijkheid niet, dan weet ik het niet. Ik kon de Move helemaal niet installeren zonder die oude iPhone.

Heb je Sonos al gebeld?