Vraag

Installeren playbar

• 25 oktober 2017
  • 24 reacties
  • 803 Bekeken

Hallo, heb een Playbar gekocht, en de Sonos app op de tablet geinstalleerd. Krijg het niet voor elkaar om de playbar te installeren. Als ik de app open krijg ik de beginmelding -op bestaand systeem aansluiten- playbar zit met bijgeleverde kabel aangesloten op de router. Wie kan me helpen.

24 Reacties

Badge
Heb je al een systeem geïnstalleerd ?
Ik heb zelf sinds de laatste software update (gisteren) een storing op de playbar. Geen geluid meer. De app heeft nu ook problemen omdat het toevoegen van een ‘speler’ niet meer mogelijk is.
Badge
Heeft jouw playbar een software update uitgevoerd toen je deze aansloot op stroom? Wij stonden vandaag een uur in de wacht bij de helpdesk maar werden verbroken om 18.00 uur (sluitingstijd) We hebben nu het geluid van de TV weer aangezet.
Reputatie 7
Badge +2
Zie voor beide problemen graag een diagnose tegemoet.
Als je op bestaand systeem aansluiten drukt zou je het systeem moeten vinden mits je de installatie daarvoor bent doorlopen.
Misschien dat de ethernet kabel stuk is als de Playbar niet gevonden word op de kabel.
Je weet wel zeker dat je met de juiste wifi in contact staat?
Badge
@TimS. Ik heb een diagnose ingestuurd. Het nummer is 8003737
Badge
Ik ben al jaren gebruiker van Sonos, zowel in NL als in USA. Altijd goed geholpen bij kleine probleempjes. Maar maak me nu toch grote zorgen.
Reputatie 7
Badge +2
De diagnose laat de hele Playbar niet zien.
Wat voor lampje zie je op de Playbar aan de zijkant?
Als je een fabriek's reset uitvoert op de Playbar, is deze dan wel weer koppelbaar?
Badge
Het lampje is rood en knippert in een traag tempo
Reputatie 7
Badge +2
En hoe reageert de Playbar op de fabriek's reset?
Badge
Zie foto
Badge
Door fabrieks reset raak ik alle afspeellijsten en muziekservices kwijt. Dat is een hele pijnlijke stap.
Badge
De instructie voor de reset is niet duidelijk. Ik heb alleen een mute knop en een volume knop op de playbar?
Badge
de reset instructie;
CONNECT, CONNECT:AMP en PLAYBAR:

Haal het netsnoer uit het stopcontact.
Houd de knoppen Afspelen / Pauzeren ingedrukt terwijl de netvoedingskabel weer op netstroom wordt aangesloten.
Houd de knoppen Afspelen / Pauzeren ingedrukt totdat het lampje oranje en wit begint te knipperen.
Zodra het product is gereset begint het lampje groen te knipperen en kan het product opnieuw aan het Sonos-huishouden worden toegevoegd.

Waar zitten de knoppen Afspelen/Pauzeren???
Badge
Dat geldt trouwens voor AL mijn Sonos producten. Alleen een mute en een volume knop!
Badge
@TimS
Bent u daar nog?
Badge
Hier even een update. Ik heb de reset uitgevoerd met de mute en volume knoppen. Er brandt nu een wit lampje. Het geluid van de TV wordt weergegeven door de playbar. Ik zie de playbar echter nog steeds niet in de app. Daardoor is het geluid niet te regelen anders dan met de knop op de playbar. Nu gaat na een paar minuten het volume plotseling spontaan omhoog. Dat weer lager gezet met de knop aan de zijkant. Dit gebeurt even later nog een keer.
Ik heb een nieuwe diagnose gestuurd: 8004123
Hoop dat jullie nu reageren.....
Reputatie 7
Badge +2
Op uw speaker is de Play/Pauze knop nog een Mute knop, het hoorntje met het streepje er doorheen.
Deze wil je ingedrukt houden terwijl je de stroom er op aansluit.
Dus niet de - of + ingedrukt houden, alleen dit hoorntje.
Dan word de speaker oranje, en uiteindelijk groen.
Dan staat de speaker klaar om weer te verbinden.
Je raakt geen intstellingen kwijt, omdat je instellingen zich nog bevinden in je bestaande play:1's en sub welke ik in de diagnose zag verschijnen.
Je gaat via de App naar Instellingen -> Speler of Sub toevoegen, om de Playbar toe te voegen aan de speakers die nog werken.
Dan zou de playbar de instellingen van deze speakers moeten overnemen, en zouden je afspeellijsten nog naar voren moeten komen.
Kan je tevens adviseren telefonisch contact op te nemen als dit allemaal niet wil werken en je binnen korte tijd antwoord wilt op de vragen die je stelt.
Badge
@TimS
Dankjewel voor de verduidelijking.
Blijft echter mijn probleem dat de menu keuze ‘Speler of sub toevoegen NIET werkt!!!
Als je die menu optie kiest kom je in een scherm waar je een account aan moet maken en of een password resetten.
Ik herken dit niet. HELP!
Reputatie 7
Badge +2
Email adres en wachtwoord combinatie, het zelfde als wat je zou gebruiken als je op www.sonos.com zou inloggen.
U zou dus ook op Sonos.com je wachtwoord kunnen achterhalen als u deze niet meer weet.
Badge
Ik heb net de reset instructie uitgevoerd met alleen de mute knop. Dat leidt tot niets helaas.
Er is geen geluid en het lampje blijft rood.
HELP
Badge
@TimS
Je begrijpt me niet. Het menu in de app werkt niet goed.
Hoe kom ik bij voeg een speler toe?
Badge
De telefonische helpdesk is overbelast. Ben hier nu al zo’n vier uur continu mee bezig maar niet veel verder gekomen.
Reputatie 7
Badge +2
Het is wat druk, maar we nemen zeker op, tevens is het telefoon nummer gratis.
Als je de stroom van de Playbar afhaald, en de knop ingedrukt houd terwijl je de stroom er weer op aansluit.
Dan zou de speaker eerst wit moeten knipperen, om daarna naar oranje/wit over te springen, dan laat je de knop weer los, en zou de playbar een groen licht moeten geven, waarin hij klaar staat om weer te verbinden via de Sonos software.
Als fabriek's reset niet mogelijk is dan is de Playbar stuk en halen we deze graag terug, hier ontvang ik graag het serie nummer voor.
Wil je toch nogmaals de fabriek's reset laten uitvoeren om te zien wat de led status doet, en of dit dus overeen komt wat ik nu beschreven heb.
Badge
Dit is mijn laatste post. Ik heb alle apparaten nu weer werkend.
De hard reset heb ik uitgevoerd - de juiste procedure is bij mijn (ouder) type playbar:
Stekker uit de playbar halen.
Wacht 10 seconden.
Dan de mute knop ingedrukt houden terwijl de stekker weer wordt ingeplugd, en ingedrukt blijven houden totdat het lampje groen wordt (wordt eerst wit en oranje).

Dat was de hard reset.

Vervolgens kunt u de stekker opnieuw verwijderen en 10 seconden wachten.
Nu de stekker weer aanbrengen en de playbar laten opstarten. (Nu dus geen knop ingedrukt houden). Als de opstart compleet is zal het witte lampje branden.

Je kunt nu het beste met een PC of laptop de verdere installatie doen. Met de iPhone app lukte het mij niet. De reden is dat in de iPhone app voortdurend gevraagd wordt om in te loggen. Een soort loop waar je niet uit komt.

Met de PC kunt u de Sonos app downloaden -Windows - en de verdere installatie in de Windows app doorlopen via de menu keuze; ‘speler of Sub toevoegen’
U kunt de playbar installeren via een stappenplan met vraag en antwoord. Daarna kan tevens een subwoofer en twee play1’s worden geïnstalleerd als u een 5.1 systeem heeft gekocht.

Noot: op de SONOS website wordt onvoldoende rekening gehouden met het feit dat er inmiddels meerdere uitvoeringen bestaan van de producten. De diverse scripts zijn alleen van toepassing op de laatste versie. Ook de helpdesk zou eerst moeten vaststellen welk product de vraagsteller/consument daadwerkelijk in huis heeft, voordat allerlei instructies worden voorgeschoteld. De schoonheid van het Sonos product is de eenvoud van zowel de bediening als de installatie. Laten we dat zo houden.

De technische ontwikkelingen gaan de laatste jaren razendsnel. Door de regelmatige software updates kan men lang(er) genieten van het Sonos product. Dit maakt de kostbare investering achteraf toch een verantwoorde investering.
Vriendelijke groet,
Wim22. 😉
Reputatie 7
Badge +2
Alle speakers hadden in het verleden de Mute logo op het knopje zitten, de laatste jaren is deze vervangen voor de Play/Pauze knop. ( wat precies de zelfde functie heeft )
De documentatie word op onze website inderdaad aangepast naar de laatste modellen, maar de play/pauze knop, lijkt me toch meer vergelijkbaar met het mute logo dan de + of - voor volume besturing.
na de fabriek's reset zou Sonos niet nogmaals uit en aan gezet hoeven te worden. De groene status is de koppelbare stand.
Sonos heeft tegenwoordig een extra beveiliging toegevoegd waarin er een email en wachtwoord combinatie moet worden ingevoerd.
Waarom dit niet op de computer word gevraagd is mij een raadsel, de computer moet precies het zelfde doen als wat je IPhone deed.
Dit gebruikersnaam en wachtwoord is precies het zelfde qua gegevens als je probeert in te loggen op onze www.sonos.com website.
Verder goed om te horen dat het probleem opgelost is.

Reageer