installeren one sl op beam lukt niet

  • 26 December 2020
  • 24 reacties
  • 578 Bekeken

Badge

Nieuwe sl one gekocht als aanvulling op Beam. Het koppelen van de one op de beam lukt niet. De app vind de one niet, de beam werkt prima overigens.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

24 Reacties

Reputatie 7

De aanduiding “lukt niet” geeft weinig handvatten om je te helpen. Waar gaat het mis? Welke foutmeldingen krijg je?

Badge

Stekker zit erin, bovenop brand witlichtje. En dan probeer ik systeem/product toevoegen. Helaas wordt de one sl niet gevonden op het wifi netwerk in de app. De beam werkt wel op de tv met wifi.

Badge

 

Reputatie 7

Heb je op de knop achterop de One gedrukt?

Badge

Ja en dan brandt bovenop een rood licht en ook dan vindt de app geen wifi en maakt geen connectie?

Reputatie 6
Badge +3

Wat voor type/merk wifi gebruik je ? 

Reputatie 7
Badge +3

1 one aan een Beam koppelen kan niet. Volgens mij is de vraag meer wat je nu wilt.

Koppelen kan dus niet, maar kan je wel de one in een aparte “kamer”  plaatsen? Eventueel tijdelijk met een netwerkkabel via je router proberen.

Voor echt koppelen aan een Beam heb je 2 dezelfde speakers nodig om een surroundopstelling te maken.

Badge

Ahh dat is het! Nou dan nog maar een one bijkopen. Dank je wel!

Reputatie 6
Badge +3

Hij moet wel door je systeem gevonden worden, dat staat los van hoe je `m gebruikt (losse speler, in groep, surround).

Reputatie 7
Badge +3

Klopt, maar wanneer je vanuit de Beam werkt ziet hij hem niet.

Voor nu kan je dus proberen om hem in een aparte kamer te plaatsen. Weet je in ieder geval of het werkt.

Je kan ook een one sl bijkopen. De Sl en de one laten zich koppelen tot surround.  Scheelt weer wat geld.

Reputatie 6
Badge +3

Zoals ik de TS lees, krijgt ie `m helemaal niet te zien (?)

Reputatie 7
Badge +3

Ook dat klopt, maar in de start wordt er over koppelen aan beam gesproken. Is dus niet heel duidelijk wat er nu waar gebeurt. Op verschillende momenten wordt er eigenlijk over verschillende problemen gesproken. Zo wordt er ook ineens een rood lampje genoemd.

Alleen topicstarter kan exact aangeven waar of wat er nu fout gaat. Daarom geef ik aan dat 1 one aan een Beam niet kan en dat er dus een aparte kamer gemaakt zou moeten worden (eventueel tijdelijk met netwerkkabel om te zien of er een wifiprobleem is). 
Wanneer dit niet lukt dan lijkt het mij het beste om contact op te nemen met Sonos.

Reputatie 7

Wat vreemd is omdat juist een One Gen 2, via bluetooth het begin van de set up kan maken. Ik heb laats een nieuwe One SL geïnstalleerd en dat verliep echt heel vlot.  

Reputatie 6
Badge +3

Het vraagteken tussen haakjes aan het eind van mijn laatste post was ook bedoeld voor TS om duidelijk(er) aan te geven waar het mis is.

Badge

Sorry ben wellicht onduidelijk.

ik heb een beam gekoppeld aan de tv via wifi. Werkt prima.

nu heb ik een sl one erbij in de veronderstelling dat ik één sl one via wifi kan koppelen aan de beam. Dus voor de sl one eerst wifi vinden een (via de app ‘systeem/produkt toevoegen’).

en daarna via ‘+ surroundspeakers installeren’ koppelen aan de beam, maar zoals gezegd heb je dus 2 sl one’s nodig om dit te doen. Dus ik koop er een bij.

Mijn issue is dat de sl one uberhaupt niet wordt gevonden door de Sonos app op mijn wifi netwerk.

Zoals ik het begrijp is het een kwestie van de stekker erin, even wachten en hij zou sowieso gevonden moeten worden door de app als ik  hem wil toevoegen via ‘systeem/produkt toevoegen’.

dan maak ik daarna een nieuwe kamer aan bv slaapkamer en dan zou hij onafhankelijk van de beam moeten werken. 

Dus heb ik het volgende ook geprobeerd:

-1- de knop aan de achterkant indrukken waarna er bovenop een rood lichtje gaat knipperen voor ca. 5 min. welke daarna continue rood brand . Werkt dus niet.
-2. daarna een harde reboot gedaan, stekker eruit, wachten, knop ‘play/pauze’ indrukken en tegelijk de stekker erin. En nogmaals -1- geprobeerd. Werkt ook niet.

-3- ik heb 2 wifi netwerken, ook alles hierop herhaald, werkt ook niet.

Wat doe ik verkeerd?🤓

 

Reputatie 7
Badge +3

Al geprobeerd tijdelijk via netwerkkabel aan te sluiten?

Badge

Dat wordt de volgende stap👍

Reputatie 6
Badge +3

 

-3- ik heb 2 wifi netwerken, ook alles hierop herhaald, werkt ook niet.

Wat doe ik verkeerd?🤓

 

2 wifi netwerken vind het Sonos systeem nooit leuk, dat kan al een bron van je probleem zijn en dat kan ook later een probleem blijven, zelfs als het je gelukt is om de nieuwe speaker te vinden. Beter is het om je Beam met een ethernetkabel te verbinden met je router. Als dat niet kan, zou je een Sonos Boost kunnen overwegen.

Badge

Netwerk kabel van sl one naar router….en hij werkt. Alleen is mn sonos app nu de weg kwijt. Beam niet meer op de app ge vinden en sl one wel.

En nu krijg ik bij produkt toevoegen in de Sonos app eerst de melding dat ik moet inloggen met mn vriendin dr inlog gegevens??

Reputatie 7
Badge +3

De vraag is water met 2 netwerken wordt bedoeld. Ik ervaar geen enkel probleem met mijn 2 netwerken omdat dat een 2 en een 5 ghz netwerk is. Sonos pakt de 2.4

Wellicht kan @Koning933 ook hierin wat meer duidelijkheid verschaffen.

Reputatie 7
Badge +3

Onze reactie kruisen elkaar. Je netwerken lijken dus het probleem omdat je nu op het netwerk van je vriendin lijkt te draaien. Wat gebeurt er wanneer je de Beam via de kabel verbind?

Reputatie 7

Je hebt dus niet alleen twee netwerken, maar ook twee Sonos accounts?

Alleen Sonos apparaten die op één account geregistreerd staan kunnen samenwerken. Als je de Beam en de ONe(s) in één systeem wilt hebben moet je ze beide op dezelfde account hebben.

Badge

Eindelijk sl verbonden met wifi, nu nog groeperen.

Geldt het als extra account als je iemand machtigd?

Reputatie 7

Hoe kun je iemand machtigen voor Sonos?

Alle gebruikers gebruiken hetzelfde Sonos account, of installeren de Sonos app zonder in te loggen (dan kun je bepaalde instellingen niet doen). Je kunt dan wel meerdere Spotify accounts installeren en per telefoon een andere kiezen.